Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-09-09, 22:42
  #25
Medlem
Har det kommit någon faktisk fix för ljudproblemet?
(Konsolen surrar när man inte är i spel)
Citera
2014-09-10, 10:59
  #26
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollidera
Har det kommit någon faktisk fix för ljudproblemet?
(Konsolen surrar när man inte är i spel)

Nej, det verkar dessutom vara hårdvarufel enligt vad folk skriver på det officiella support-forumet. Moderkortet som tjuter när det är för låg belastning. Som om det får "för mycket" ström. Ska försvinna om man kör med kinect inkopplat då det drar mer ström då, eller något sånt. Microsoft själva har bara gått ut med att det finns ett problem och att man kan kontakta dom för em ersättningskonsoll om man upplever problemet, ska ta typ 3 veckor. Finns folk på det officiella forumet som haft samma problem även efter inskickningen, så det är inte säkert att det hjälper.
Citera
2014-09-10, 16:43
  #27
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Nej, det verkar dessutom vara hårdvarufel enligt vad folk skriver på det officiella support-forumet. Moderkortet som tjuter när det är för låg belastning. Som om det får "för mycket" ström. Ska försvinna om man kör med kinect inkopplat då det drar mer ström då, eller något sånt. Microsoft själva har bara gått ut med att det finns ett problem och att man kan kontakta dom för em ersättningskonsoll om man upplever problemet, ska ta typ 3 veckor. Finns folk på det officiella forumet som haft samma problem även efter inskickningen, så det är inte säkert att det hjälper.


Japp:

http://feber.se/spel/art/308589/micr..._hgljudda_xbo/
Citera
2014-09-10, 17:20
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Nej, det verkar dessutom vara hårdvarufel enligt vad folk skriver på det officiella support-forumet. Moderkortet som tjuter när det är för låg belastning. Som om det får "för mycket" ström. Ska försvinna om man kör med kinect inkopplat då det drar mer ström då, eller något sånt. Microsoft själva har bara gått ut med att det finns ett problem och att man kan kontakta dom för em ersättningskonsoll om man upplever problemet, ska ta typ 3 veckor. Finns folk på det officiella forumet som haft samma problem även efter inskickningen, så det är inte säkert att det hjälper.

Så vad tycker du/ni är mest värt; skicka in konsolen och vänta den tiden det tar med risk för en till likadan eller skaffa Kinect? Någon som vet om orsaken till ljudet kan leda mot en förtidig död för boxen?
Citera
2014-09-10, 17:44
  #29
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollidera
Så vad tycker du/ni är mest värt; skicka in konsolen och vänta den tiden det tar med risk för en till likadan eller skaffa Kinect? Någon som vet om orsaken till ljudet kan leda mot en förtidig död för boxen?

Gå tillbaka till affären där du köpte den och lämna tillbaka. Försök pröva dom i butik så du direkt kan rata den om den nya också är trasig, sparar en massa restid. Enligt Microsoft ska det inte vara något som kan skada systemet, men dom verkar inte veta vad som orsakar felet heller så det kanske man ska ta med en nypa salt.

Att skicka in verkar inte vara värt det, flera på officiella forumet som fått tillbaka ett nytt Xbox med samma problem och då måste du vänta 3 veckor mellan varje "försök".

Citat:
Well, just to laugh a little, one guy in a Portuguese forum replaced his console one time and got another one with the same problems. Then he returned to the store, they open and tested 5 consoles just to find all of them had the same problems.

Citat:
Its not normal, I had it too and returned 3 xboxes. My 4th xbox arrived and still in the box, im scared to unpack. It came with destiny. You should get a refund or something

Saxat från det officiella forumet som du kan hitta på http://forums.xbox.com/xbox_forums/x...rt/f/4269.aspx
Citera
2014-09-10, 21:25
  #30
Medlem
Har precis upptäckt att mitt xbox one inte gillar skivor, skulle prova med en blu ray film. Skivan matades in fint men xboxet hittar ingen skiva sen sitter får jag inte ut fanskapet.

Hittade ett litet hål på sidan för manuell utmatning av skiva fick ut den sen vill den inte ta emot skivor alls, bara om jag drar ut ström sladden och sen matar in skivan direkt när jag trycker på power knappen, fast då hänger sig skiten när den ska starta.

Ringde Gamestop och snubben i telefonen säger det är inga problem kom bara in så får du en ny fast vi har inga i lager och vet inte när vi får in.

Kan man gå direkt till microsoft istället eller ska man vänta på att gamestop ska få in.
Citera
2014-09-10, 21:29
  #31
Medlem
ravjunks avatar
Tja köpte mitt xboxone idag skiten fastnar på start skärmen och kommer inte vidare, så kallad "Green screen of death" det är en LOT 1432X. Vad jag läst tidigare ska denna ha missljud också snacka om nitlott. Man borde väl få en ny av Elgiganten ? Hatar om de skickar på lagning pga av att produkten är använd.

Någon som har tips på om det går fixa detta problem. Har testat starta om 80 ggr haft på den 2h och nu är det bara USB med offline.update kvar men känns krångligt.

Bästa att lämna in va?
Citera
2014-09-10, 21:53
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravjunk
Tja köpte mitt xboxone idag skiten fastnar på start skärmen och kommer inte vidare, så kallad "Green screen of death" det är en LOT 1432X. Vad jag läst tidigare ska denna ha missljud också snacka om nitlott. Man borde väl få en ny av Elgiganten ? Hatar om de skickar på lagning pga av att produkten är använd.

Någon som har tips på om det går fixa detta problem. Har testat starta om 80 ggr haft på den 2h och nu är det bara USB med offline.update kvar men känns krångligt.

Bästa att lämna in va?
Yes, gå till Elgiganten, borde lösa sig utan problem då den ju uppenbarligen är DOA.
Citera
2014-09-10, 22:20
  #33
Medlem
soulreapers avatar
Brytit ut support-frågor ifrån tråden i diskussions-forumet
//MOD
Citera
2014-09-11, 10:39
  #34
Medlem
Hej! Kan man stänga av mikrofonen på call of duty ghosts? Brukar snacka på skype samtidigt som jag spelar, och vill inte att dem på ghosts ska höra mig.
Citera
2014-09-30, 00:01
  #35
Medlem
Köpte Madden15 idag petar in skivan och den säger att jag behöver uppdatera. När jag ska starta så säger den "Det har uppstått ett fel med uppdateringen". Har testat anslutnkng, brutit strömen osv. Vad gör jag?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback