Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-10, 14:22
  #1
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Alltså jag blir galen på hur krångligt det ska vara att söka ett turistvisum!

Tror jag är med på vad som ska fyllas i, MEN:

Måste jag ha bokat en resa till indien innan jag ansöker visum? Måste ju fylla i datum när man ska åka osv. Eller kan jag bara skriva in på ungefär när jag ska åka o boka sen?

Blir visumet aktivt direkt när det blivit godkänt?

Jag har ringt till de som har han som visum, fick prata med nån indie som inte kunde förklara ett skit o la sedan på. Lol
Citera
2014-09-10, 14:34
  #2
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Alltså jag blir galen på hur krångligt det ska vara att söka ett turistvisum!

Tror jag är med på vad som ska fyllas i, MEN:

Måste jag ha bokat en resa till indien innan jag ansöker visum? Måste ju fylla i datum när man ska åka osv. Eller kan jag bara skriva in på ungefär när jag ska åka o boka sen?

Blir visumet aktivt direkt när det blivit godkänt?

Jag har ringt till de som har han som visum, fick prata med nån indie som inte kunde förklara ett skit o la sedan på. Lol
Nej, du behöver inte ha resan bokad innan, ja, det är gällande från utfärdat datum.
Citera
2014-09-10, 22:59
  #3
Medlem
Hocusfocuss avatar
Du måste inte ha bokat nåt, står ju på deras hemsida att man inte ska boka innan du har fått visumet. Gällande ankomstdatum så är det bara fylla i när du har tänkt åka dit, de sex månader du får kommer börja gälla från dagen det utfärdas.

Båda gångerna som jag har sökt har något blivit fel, men då har någon från ambassaden ringt eller mailat direkt för att fråga hur det ska vara.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2441928

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback