• 1
  • 2
2014-09-10, 13:37
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vittnen??? Är det slöjryckning igen eller nån anti-aktivist som anmält? Om hon hamnade i en buske, kanske hon inte var riktigt nykter?

http://www.sydsvenskan.se/lund/imported-28-2/

Citat:
En kvinna som kom cyklande i korsningen Baravägen och Klinikgatan i Lund på tisdagseftermiddagen knuffades plötsligt av cykeln av en okänd man i 40-årsåldern. Enligt polisanmälan skrek mannen "jävla svartskalle" och försvann från platsen.

Kvinnan, som är i 45-årsåldern, hamnade i en taggbuske vid sidan av vägen.
Citera
2014-09-10, 13:45
Medlem
NovaOculuss avatar
Så en cyklist blir helt oprovocerat tillstött av en tillika främmande buse, som klart och tydligt säger svartskalle innan han lika snabbt igen försvinner iväg? Bara fyra dagar innan valet dessutom. Jag vill inte förminska kvinnans trauma på något sätt, men det låter aning suspekt. Vad hände innan kan man fråga sig, vad var upprinnelsen till det som hände?
Citera
2014-09-10, 13:53
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Så en cyklist blir helt oprovocerat tillstött av en tillika främmande buse, som klart och tydligt säger svartskalle innan han lika snabbt igen försvinner iväg? Bara fyra dagar innan valet dessutom. Jag vill inte förminska kvinnans trauma på något sätt, men det låter aning suspekt. Vad hände innan kan man fråga sig, vad var upprinnelsen till det som hände?

Hon cyklade säkert bara där, som en blixt från klar himmel; KAPOW, så låg hon ner och självklart får hon höra "jävla svartskalle", 😴jävla rasistland vi lever i. Ifrågasätter man detta är man rasist.

Som tidigare skribent, låter lite suspekt.. Hur är området, går det mycket folk där? Vittnen? Bilder?
Senast redigerad av TheGamer 2014-09-10 kl. 13:57.
Citera
2014-09-10, 13:56
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hon cyklade säkert bara där, som en blixt från klar himmel; KAPOW och så låg hon ner. Ifrågasätter man detta är man rasist.

Som tidigare skribent, låter lite suspekt.. Hur är området, går det mycket folk där? Vittnen? Bilder?
Antyder du att detta bestialiska hatbrott faktiskt kan vara en mytomans gärning? Vidriga dödsknarkarnazist (skojar)

Oberoende vittnen är nog det viktigaste elementet för att avskriva den här historien.
Citera
2014-09-10, 13:59
Medlem
Quinqqs avatar
Sätter en tusenlapp på att det aldrig ens hände! Massmedia borde skämmas, kan de inte komma med bättre propaganda än detta?
Citera
2014-09-10, 14:09
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Sätter en tusenlapp på att det aldrig ens hände! Massmedia borde skämmas, kan de inte komma med bättre propaganda än detta?

De är valtider och de etablerade partierna är nervösa. Vad är då bättre än ännu en slöjryckning eller cykelknuff.
Citera
2014-09-10, 14:20
Medlem
lrad070142s avatar
Jag reagerade över följande i artikeln: "Händelsen är polisanmäld och rubriceras som misshandel och klassificeras som hatbrott.". Jag kanske är petig, men har journalisten som skrivit detta någon som helst koll? Misstänkta brott brukar väl inte "klassificeras"? Eller har jag fel?
Citera
2014-09-10, 14:41
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Jag reagerade över följande i artikeln: "Händelsen är polisanmäld och rubriceras som misshandel och klassificeras som hatbrott.". Jag kanske är petig, men har journalisten som skrivit detta någon som helst koll? Misstänkta brott brukar väl inte "klassificeras"? Eller har jag fel?

Tänk på att Sydsvenskan inte är känd som en kvalitetstidning. Dessutom är det inte första gången de drar på om zigenare och hatbrott. Den tidningen är banne mej inget sanningsvittne heller.
Citera
2014-09-10, 15:21
Medlem
Andykaufmans avatar
Vad är det rasistiska i att skrika "SVARSKALLE!"? Jag hade iaf tolkat det som en komplimang.
Citera
2014-09-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Vad är det rasistiska i att skrika "SVARSKALLE!"? Jag hade iaf tolkat det som en komplimang.

Kallar du mig för svartskalle får du ett larvigt som svar.. Men om det stämmer att han även knuffat ner en cyklande oskyldig kvinna, invandrare eller ej är väldigt FEL!!
Citera
2014-09-10, 15:28
Medlem
Quid pro quos avatar
Vad skrek hon, "jävla svensk", "rasist"? Var det inte snarare så att hon cyklade på mannen?
En bluffhistoria antagligen. Glöm bort!
Citera
2014-09-10, 15:33
Medlem
Salorms avatar
Det är ju lätt värt att gå till botten med det här! Vem är denna nedriga man, och vem är kvinnan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in