• 1
  • 2
2014-10-19, 17:45
Bannlyst
Kryokirurgi är väl bland det effektivaste. Kan enkelt utföras i hemmet.
Citera
2014-12-16, 16:49
Medlem
kysstiarslets avatar
Vill bara meddela alla att jag har fått bort skiten nu

Jag köpte oregano och timjan olja och blandade ihop detta med äppelcidervinäger och smetade på kuken varje kväll. Jag såg effekt efter några veckor. Och nu efter 2 månader är det mesta borta

Jag har tidigare använt vårtmedel för att få bort skiten men det enda det gjorde var att det tog bort vårtorna temporärt, de kom tillbaka efter några veckor. Oregano och timjan verkar vara the shit för att få bort skiten helt.

Det är allt jag har att säga. hej då
Citera
2014-12-21, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av kysstiarslet
Vill bara meddela alla att jag har fått bort skiten nu

Jag köpte oregano och timjan olja och blandade ihop detta med äppelcidervinäger och smetade på kuken varje kväll. Jag såg effekt efter några veckor. Och nu efter 2 månader är det mesta borta

Jag har tidigare använt vårtmedel för att få bort skiten men det enda det gjorde var att det tog bort vårtorna temporärt, de kom tillbaka efter några veckor. Oregano och timjan verkar vara the shit för att få bort skiten helt.

Det är allt jag har att säga. hej då

Skönt att du fick bort dem. Jag tror dock att det var ditt immunförsvar som gjorde grovjobbet.

Kryo som någon sa tidigare är effektivast, men Aldara kräm som appliceras varje dag är inte heller dåligt, dock väldigt dyrt.
Citera
2014-12-21, 23:45
Bannlyst
Äppelcidervinäger är frätande, knappast något jag skulle smeta på min tappre riddare. I praktiken lär det dock fungera så visst.
Citera
2014-12-22, 00:47
Medlem
kysstiarslets avatar
Tror inte det var immunförsvaret eftersom jag haft vårtorna i 2 år. Första 1,5 åren använde jag vårtmedel man köper på apoteket. De frätte bort vårtorna. Men de kom tillbaks efter några veckor så jag upprepade behandlingen hela tiden. Men det var förgäves. Tror det främst var oregano och timjan olja som gjorde grovjobbet eftersom dessa är antivirala. Och äppelcidervinägern hjälpte till att lösa upp vårtorna.
Citera
2014-12-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kysstiarslet
Jag tror jag fått kondylom på kuken. Jag vill inte gå till läkare eftersom jag inte vill visa upp kuken. Finns det antivirala örter man skulle kunna ha på istället?
Hehehe nä.
Kondylom är vårtvirus kommer alltid finnas kvar i kroppen enligt UM.
Bara att gå till läkaren och sedan börja pensla.
Citera
2014-12-22, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Hehehe nä.
Kondylom är vårtvirus kommer alltid finnas kvar i kroppen enligt UM.
Bara att gå till läkaren och sedan börja pensla.

Nej, viruset bekämpas vanligtvis av immunförsvaret inom åtta till tretton månader. I sällsynta fall stannar det kvar i kroppen hela livet.
Citera
2015-05-07, 01:19
Medlem
Äppelcidervinäger fungerade bra för mig också en gång i tiden. Bättre än "condyline"
Citera
2015-05-10, 18:34
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Sprängticka har antivirala effekter.
Jag har inte behövt avlägsna kondylom men mina fotvårtor försvann efter en månads dagligt intag av sprängticka te.
Citera
2015-05-16, 19:08
Medlem
Meyvens avatar
Det enklaste är att gå till doktorn och få dem borttagna. Alternativa metoder tar längre tid och är kladdiga eller obekväma. Här är dock några som sägs fungera:

1. Pensla med en syra, t.ex. äppelcidervinäger eller utspädd ättika. Även salicylsyra hjälper, t.ex. Acne tvätt eller krossade aspirin upplösta i lite olja eller vatten till en smet.

2. Silvertejp. Ja faktiskt. Detta universalmedel hjälper mot allt. Det är väl inte helt lätt att få fast tejpen men när den sitter så skall den sitta kvar i 6 dagar. Tag bort "plåstret" och fila på vårtorna med en lätt sandad nagelfil, upprepa. Enligt studier så lär detta fungera för 20% av dem som provar.
http://healthpsych.psy.vanderbilt.ed...tTapeWarts.htm

3. Antiinflammatoriskaoljor. Ricinolja eller tea tree oil. Blanda med någon olja som luktar lite godare. Fukta en bomullstuss med olja och sätt fast med ett plåster. Låt sitta över natten och upprepa. Det kan dock ta månader att bli av med vårtorna så frågan är om det är oljan eller immunförsvaret som tar hand om dem.

4. Vitamin E olja och vitlök. Pensla på oljan. Lägg på lite vitlök. Låt sitta i 48 timmar och upprepa.

5. Lök. Lägg en skiva lök på vårtorna. Låt sitta några timmar och upprepa.

De sista alternativen lär väl inte lukta så gott men det kanske är värt det?
Jag hade dessutom en tjejkompis som hade ett onormalt cellprov pga hpv (alltså inte vårtor utan en annan variant av hpv). Hon rekommenderades att äta hallonextrakt för att hålla viruset nere, men nu finns ju gardasil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in