• 3
  • 4
2014-09-11, 09:38
Medlem
Jag har en liknande självförsvarsmekanism, är långt i från psykopat. Hamnar du i en konflikt där motparten betett sig dåligt så kan man lätt vinna genom att "gå längre". Som storyn visar vann killen som först blev dåligt behandlad. Att skrämma skiten i någon genom att spela psykopat är alltså en vedertagen metod för att vinna bråk. Av erfarenhet viftar man bort 90% genom att låtsas se rött och säga några väl valda ord.

Det som är lustigt med den här storyn är att den utspelade sig mitt på dagen, förhoppningsvis ingen alkohol inblandad alltså. För det andra hade killen kuk nog att be om schampo och håna personen ytterligare.
Citera
2014-09-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Låter som en intressant kille. Nu kan han ju inte ha styckat sin pappa, men han måste vara ganska galen för att över huvud taget komma på något sådant. Hade velat veta mer om honom!

Jag såg honom idag och pratade lite med honom, väldigt trevlig faktiskt. Han lät ganska smart också, vi pratade mycket om valet faktiskt. Fråghade dock inget om händelsen och det..
Fast blir lite nojig nu, tänk om han har läst tråden? Alltså det var ju inte illa menat att starta den, jag beskriver ju bara en händelse där jag tycker att han fintade bort mannen på ett roligt sätt.
Citera
2014-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexele
Jag har en liknande självförsvarsmekanism, är långt i från psykopat. Hamnar du i en konflikt där motparten betett sig dåligt så kan man lätt vinna genom att "gå längre". Som storyn visar vann killen som först blev dåligt behandlad. Att skrämma skiten i någon genom att spela psykopat är alltså en vedertagen metod för att vinna bråk. Av erfarenhet viftar man bort 90% genom att låtsas se rött och säga några väl valda ord.

Det som är lustigt med den här storyn är att den utspelade sig mitt på dagen, förhoppningsvis ingen alkohol inblandad alltså. För det andra hade killen kuk nog att be om schampo och håna personen ytterligare.

Det där fungerar ganska ofta men om du möter fel kille så är det kört!
Citera
2014-09-12, 10:54
Medlem
Inget jag läst av det du skrivit tyder på att han är psykopat mer än att det han gjorde verkligen "står ut" och kan tyckas obehagligt. För att bedöma någon som psykopat krävs en hel del bakgrund på denna person. Psykopati är oftast inget som man märker från första intryck utan det är något man tyvärr märker i efterhand eller under sin relation till "hen". Mitt råd är hur som helst vare sig denna person är psykopat eller om du någon gång stöter på en: Närma dig ALDRIG denna utan gör så mycket du kan för att UNDVIKA denna person då en psykopat är en mänsklig parasit som endast kommer att vilja utnyttja dig, speciellt om du kommer personen "nära"(vilket man inte kan med äkta psykopater). Mitt råd: Visst, var nyfiken på psykopater men närma dig dem aldrig
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in