Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-11, 14:37
  #169
Medlem
Kirosanas avatar
Föga oväntat av begåvningsreserven på vänsterkanten.

Om jag inte missminner mig så har även både Nyamko Sabuni och Hanif Bali blivit kallade ''husnegrer'' vid något/några tillfällen av samma pöbel.
Citera
2014-09-11, 15:13
  #170
Medlem
cqs avatar
Skulle inte förvåna mig om majoriteten av dessa kommentarer är från högerpersoner som försöker skuldbelägga vänstern.
Citera
2014-09-11, 16:02
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Skulle inte förvåna mig om majoriteten av dessa kommentarer är från högerpersoner som försöker skuldbelägga vänstern.
Det är inte särskilt troligt. Den här typen av åsikter finns bland alla grupper. Sedan har de ju delvis rätt, blattar hör lika lite hemma i SD som finlandssvenskar gör i Sannfinnarna.
Citera
2014-09-11, 16:46
  #172
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Du VET om att du inte ser henne som svensk, där problemet är.

Jag ser henne absolut som svensk gällande allt. Beteende, språk, uppväxt, kulturellt osv. Sen har hon ju koreanskt påbrå, det är ingen hemlighet eller något konstigt och definitivt inget problem? Vad menar du egentligen? Givetvis vet även hon själv vad hon har för påbrå.

Varför måste alla vara svenskar eller vilja vara svenskar? Det finns ju givetvis uppenbara olika folkslag, att säga något annat visar ju om inte annat på att man är blind.

Men henne räknar jag definitivt som svensk på alla sätt utom etniskt då, men jag är inte besatt av etniciteter. Etniskt koreanska tjejer hotar knappast det svenska folkets existens överhuvudtaget det allra minsta lilla.

Hon är ju absolut så svensk hon kan vara och uppväxt som så då hon är adopterad vad jag förstår

Det är nog snarare du som har problem med att hon har ett ursprung i Korea. Inte jag.
Citera
2014-09-11, 17:31
  #173
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hahaha!

En bild med ett par meningar och TS sväljer det, så klart.

Men hade det påståtts att det var SDare (partiet med överlägset mest rasister i Sverige) som hade skrivit allt det där så hade nog TS varit en aning mer källkritisk.

Båda sidor hycklar förstås. När "antirasister" och vänsterextrema skriver ut sitt hat kommer andra "antirasister" och vänsterextrema förneka det och istället skylla på motståndarna. När SD-anhängare och högerextrema skriver ut sitt hat kommer andra SD-anhängare och högerextrema också att skylla på motståndarna. Den ena sidan är alltid god och fläckfri medan den andra är ond och smutsig.
Citera
2014-09-11, 22:03
  #174
Medlem
Sverigedemokraterna är ett parti för alla. Det är inte som det var förr. Det har utvecklats.

Man behöver inte vara en vit svensk för att tycka att den svenska invandringspolitiken är ansvarslös eller under all kritik.

Man behöver inte vara en vit svensk för att värna om Sverige, dess kultur, seder, historia och framtid, eller för att i se att den ansvarslösa invandringspolitiken inte håller. Även människor som är icke vita kan vara och är svenskar - svenska medborgare som vuxit upp här. Tex adopterade.

Ta till exempel den adopterade tjejen i SD:S reklam. Hon är säkerligen adopterad som pratar perfekt svenska. Blir förbannad över att hon behövt stänga ner sitt Twitterkonto pga diverse rasistiska påhopp från sk antirasister(??!) eller snarare invandrare. (Jag ger mig fan på att merparten av hatet är skrivet av invandrare. Invandrare som själva är (etno)nationalister i avseende på sina hemländer och inte drar sig för att lägga in rasistiska kommentarer mot svenskar eller andra folkgrupper.)


Min fråga är då: Vilka är det som verkligen är rasister då?! Ja inte är det SD. Dessa sk antirasister/invandrare är ett stort skämt och hycklare som uppenbarligen generaliserar in alla människor med utländskt påbrå i ett och samma fack! (Hon är ju knappast samma som syriska/irakiska flyktingar eller lata somalier som tragglar med SFI år ut och år in, lever på Soc och inte har viljan att anpassa sig till Sverige.)

Tjejen i reklamfilmen har all rätt att sympatisera med SD, och det blir bara skrattretande när sk antirasistiska invandrare attackerar henne med diverse vidriga påhopp. Vilka hycklare! Dessa hycklare är rasister om något. Hon har växt upp här och identifierar sig som svensk.

Sjukt att man tydligen måste vara vit för att värna om Sverige!

Vilka är hycklare om inte de sk antirasisterna/invandrarna som attackerar tjejen i reklamfilmen med diverse rasistiska påhopp?! Vilka är de verkliga rasisterna? Man kan ha utländskt påbrå och sympatisera med SD!

Hoppas att hon anmäler detta! Att detta kommer upp till ytan. Aftonbladet och Expressen borde ta upp detta och Aschberg borde gå till botten med detta. Hets mot folkgrupp ska gälla alla eller ingen, inte bara somalier! Stå på dig Camilla! Du gör ett kanonjobb och är en bra representant för SD!!!!
Citera
2014-09-11, 22:29
  #175
Medlem
Håller med om detta! Har själv upplevt feta av invandrare av detta slag.

Jag ger mig fan på att merparten av hatet är skrivet av invandrare. Invandrare som själva är (etno)nationalister i avseende på sina hemländer och inte drar sig för att lägga in rasistiska kommentarer mot svenskar eller andra folkgrupper. Har en sån jävel från Iran i min bekantskapskrets. Han hatar SD och kallar SD:are för "idioter", men snackar jag med honom i enrum haglar rasismen. Han/de tror att Sverige är nån jävla globalistisk massmänniskonation som vem som helst har rätt att tillhöra - men skulle samma utveckling ske i deras hemländer hade det tagit hus i helvete, tro mig.
Citera
2014-09-12, 03:37
  #176
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fknawesome9
Håller med om detta! Har själv upplevt feta av invandrare av detta slag.

Jag ger mig fan på att merparten av hatet är skrivet av invandrare. Invandrare som själva är (etno)nationalister i avseende på sina hemländer och inte drar sig för att lägga in rasistiska kommentarer mot svenskar eller andra folkgrupper. Har en sån jävel från Iran i min bekantskapskrets. Han hatar SD och kallar SD:are för "idioter", men snackar jag med honom i enrum haglar rasismen. Han/de tror att Sverige är nån jävla globalistisk massmänniskonation som vem som helst har rätt att tillhöra - men skulle samma utveckling ske i deras hemländer hade det tagit hus i helvete, tro mig.

Förmodligen är det så med flera av kommentarerna ja. Hotar man med "blattekuk" så är det ju troligt att man är en person som identifierar sig så och det brukar ju vara mindre trevliga personer.

Men även stökiga invandrare har ju oftast någon slags partitillhörighet, det ska man inte glömma heller ändå.
Citera
2014-09-13, 01:20
  #177
Medlem
8711s avatar
Läs Marcus Silverbåges egen berättelse.

”Jag är stolt över att medverka i SD:s valfilm”

http://www.svt.se/opinion/article2310544.svt
Citera
2016-02-16, 12:57
  #178
Medlem
Kanske sent (gammal tråd) men det verkar som om Camilla har dragit sig tillbaka från politiken.

Citat:
Eftersom jag som bekant beslutat mig för att avveckla mitt politiska engagemang i SD/SDU kommer jag även att avveckla den lilla offentliga profil jag haft. Av det skälet har jag raderat mitt Twitterkonto och denna blogg kommer inte heller längre att uppdateras i framtiden. Gamla inlägg finner ni fortsatt i arkivet och man kan också läsa mina tidigare politiska kommentarer öppet på Facebook.

Jag ska inte bli långrandig, men jag tackar så hjärtligt för allt stöd och alla glada tillrop jag fått motta under min korta politiska sejour. Det var tungt när hetsen runt förra höstens valfilm var som värst, men de fantastiska mejl och brev som så många godhjärtade, vilt främmande människor tog sig tid att skriva till mig gjorde det hela så mycket lättare att uthärda. Nu tackar jag för mig och kliver bort från framtida rampljus - jag hade ändå aldrig kunnat toppa "karriärens" höjdpunkt då jag under uteslutningshaveriet fick utgöra huvudrubriken i kvällspressen med min "hårda attack" mot partiledningen.

Önskar man nå mig i något syfte så går det bra att mejla på adressen som man hittar i högermenyn.

http://camillajonasson.blogspot.se/
Citera
2016-02-18, 15:10
  #179
Medlem
Lite synpunkter från Camilla från den tiden hon var aktiv:

https://samtiden.nu/author/camilla_jonasson/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback