Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-07, 12:21
  #1
Medlem
RonaldoUtds avatar
Bäckström har potential att bli en riktig trash talker Bara han slipar på sin engelska lite grann

https://www.youtube.com/watch?v=fLMC...tailpage#t=155
__________________
Senast redigerad av RonaldoUtd 2014-09-07 kl. 12:24.
Citera
2014-09-07, 12:27
  #2
Medlem
Iamthebatmans avatar
Älskar Bäckström! Inte bara för att han är svensk!

Han är en bra grappler och duglig stående! Med mer erfarenhet från gradvis svårare motstånd så har han potential att bli en topp-division fighter!

Av någon anledning påminner han mig om grabbarna Diaz!
Citera
2014-09-07, 15:55
  #3
Medlem
Dirty.s avatar
Definitivt svensken med störst chans att nå top5. Det enda hålet han verkar ha är TDD, tror Dennis Bermudez t.ex skulle vara en riktigt svår matchning för han. Vilket som tror jag han vinner enkelt på UFC sweden.

Jag tycker hans stående ser bra ut, riktigt bra clinch kombinerat med bra sparkar. Bendo t.ex har ju verkligen bevisat att du inte ens behöver bra händer. Pettis har ju inte heller några superhänder, men är fortfarande med i diskussionen om den bästa strikern i UFC.
Citera
2015-09-03, 23:00
  #4
Medlem
RonaldoUtds avatar
Han är borttagen från UFCs hemsida. Betyder förmodligen att han är ute

http://se.ufc.com/fighter/Weight_Class/Featherweight
Citera
2015-09-04, 00:09
  #5
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Han är borttagen från UFCs hemsida. Betyder förmodligen att han är ute

http://se.ufc.com/fighter/Weight_Class/Featherweight
Ja, han berättade i någon intervju att han blivit av med kontraktet för ett tag sen.
Citera
2015-09-04, 00:13
  #6
Medlem
Bra fighter, helt klart!
Citera
2015-09-05, 00:27
  #7
Medlem
LexComs avatar
Han har ett på tog för dåligt stående game. Dessutom visade han prov på taskig kondis i senaste fighten. Bra grappling räcker inte så långt om man inte kan knyta ihop säcken.

Han är fortfarande relativt ung. Hoppas han tar lärdom, tränar hårdare på sitt stand-up och kommer igen om ett par år.
Citera
2015-09-05, 00:42
  #8
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Han har ett på tog för dåligt stående game. Dessutom visade han prov på taskig kondis i senaste fighten. Bra grappling räcker inte så långt om man inte kan knyta ihop säcken.

Han är fortfarande relativt ung. Hoppas han tar lärdom, tränar hårdare på sitt stand-up och kommer igen om ett par år.
Han chokade senaste fighten, han har riktigt bra sparkar men sparkade i princip inte alls. Nu säger jag inte att han ska spamma frontkicks, utan har har bra legkicks/bodykicks också. Kolla på hans tidigare matcher och även hur det såg ut innan Mike Wilkinson knockade han.

Visst finns det mycket att jobba på, men du behöver inte ha bra händer för att ha bra striking. Särskilt inte om du känner dig säker på rygg.
Citera
2015-09-05, 09:54
  #9
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Han chokade senaste fighten, han har riktigt bra sparkar men sparkade i princip inte alls. Nu säger jag inte att han ska spamma frontkicks, utan har har bra legkicks/bodykicks också. Kolla på hans tidigare matcher och även hur det såg ut innan Mike Wilkinson knockade han.

Visst finns det mycket att jobba på, men du behöver inte ha bra händer för att ha bra striking. Särskilt inte om du känner dig säker på rygg.

Hur bra sparkar han än må ha så måste han sätta ihop sitt stående game. Han har inte lyckats med det i UFC.
Citera
2015-09-06, 20:51
  #10
Medlem
Profaxs avatar
Har är ca 180cm lång, så jag tror att en karriär i LW med mer muskler och mindre weight cut blir bra för honom.
Citera
2018-11-21, 15:24
  #11
Medlem
Zengas avatar
Någon som vet ifall han har lagt av eller? Inte en enda match sen förlusten 2017, som också var enda matchen hela det året.
Citera
2018-11-21, 21:23
  #12
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenga
Någon som vet ifall han har lagt av eller? Inte en enda match sen förlusten 2017, som också var enda matchen hela det året.
Han har lagt av. Permanent eller inte återstår väl att se. Men han verkar flyttat utomlands (Dubai eller Abu Dhabi eller något sånt).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback