Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-07, 10:17
  #1
Medlem
Marphiuss avatar
En kraftig rubrik följer ju med många svar!

Gjirde precis slut med min brud, vi har rest runt i sydostasien, sitter för tillfället i ett kaotiskt hotellrum i kina o vill härifrån!

Kan åka till mexico härifrån för 5k~, blir transit i LA, vad behövs styras innan jag åker? Är för jävla fucked upp på diverse receptfria mediciner för att få fram.vettiga svar själv, hjälp!
Citera
2014-09-07, 10:24
  #2
Medlem
Mr YMCAs avatar
Släng knarket och gå och lägg dig. Välj nästa steg när du är klar i skallen igen.
Citera
2014-09-07, 10:39
  #3
Medlem
luckylucazs avatar
Bra tips i första inlägget.

Du kan som regel inte resa in till Mexiko genom USA med en enkelbiljett. Du behöver en vidarebiljett till någonstans utanför USA/Mexiko/Kanada. (Undantag görs, men skulle inte chansa på det.) Glöm heller inte ESTA före du reser till USA.

Liknande med Sydamerika. Ofta problem att resa till Sydamerika med enkelbiljett.

Återkom om du är seriös så kan vi tala om hur detta går att lösa (du kan också söka i forumet eftersom jag har skrivit om detta flera gånger tidigare).
Citera
2014-09-07, 11:24
  #4
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Du kan faktiskt resa till USA och sen om du slänger ditt pass så kan du numera som i Sverige få medborgarskap genom att obama ska snart göra exekutiv order så om du kan något språk än svenska typ Kina,thai, arab osv så kommer du få EXAKT samma behandling som asylisarna i Sverige får när denna kommer hit. Go for it starta ett nytt liv :-D
Hade bag gjort om jag fick allt serverat på silverfat..
Citera
2014-10-02, 06:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Bra tips i första inlägget.

Du kan som regel inte resa in till Mexiko genom USA med en enkelbiljett. Du behöver en vidarebiljett till någonstans utanför USA/Mexiko/Kanada. (Undantag görs, men skulle inte chansa på det.) Glöm heller inte ESTA före du reser till USA.

Liknande med Sydamerika. Ofta problem att resa till Sydamerika med enkelbiljett.

Återkom om du är seriös så kan vi tala om hur detta går att lösa (du kan också söka i forumet eftersom jag har skrivit om detta flera gånger tidigare).

Måste det vara flygbiljett? för annars kan han ju "bara" ta bussen/tåget från LA till Mexico, fast det kanske inte går busser rakt in i Mexico utan bara till gränsen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2440163

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback