Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-07, 07:57
  #1
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/val2...ariga-kvinnan/

"Får ju anstränga mig för att inte stöta på dig och det går ju inte så särskilt bra."
"Hmmm... är det inte bara bättre att du ger med dig?"
"jag har alltid fått det jag velat och det kommer jag fortsätta få. Kommer få makten i XXXX och få en date med dig"
"Sötnos... du kommer få tillbringa de närmaste 20 åren som ersättare i xxx. För fler platser får ni inte."
"Haha... du kommer göra en strålande karriär som forskare om du bara är vän med partiet som kommer styra de kommande 30 åren."
"Hoppas detta blir vår hemlighet. Inte roligt om alla får reda på att jag tycker du är attraktiv och oemotståndlig."

Undrar om det är Bodil Sidén han SMS:at? Hon är 22, snygg och står som namn 19 på kommunfullmäktigelistan för Norrmalm-Östermalm-Gamla Stan. Vem kan sossen vara? Det står att han poserat på partiets egna bilder tillsammans med Sahlin och Damberg. Är det valaffischer som menas?
Citat:
Politikern har i dag flera tunga uppdrag för Socialdemokraterna, både på kommunal och regional nivå, och är en känd profil i partiet. Mannen, som 2012 hade en taxerad förvärvsinkomst på över en miljon kronor, har vid flera tillfällen framträtt på bilder tillsammans med både tidigare och nuvarande partiledning, och talat på partikongresser.
S-toppen - som är i 40-årsåldern - har också uppdrag för andra organisationer.
Expressen har tagit del av nätmeddelanden och sms som politikern under flera års tid skickat till en förtroendevald kvinna i hemkommunen.
Flera år? Om hon är 22 nu, hur gammal var hon när 40-plussaren började?
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-09-07 kl. 08:11.
Citera
2014-09-07, 08:25
  #2
Medlem
Kom igen nu flashbackdeckare. Eftersom Jämtin har uttalat sig är det väl sannolikt att det är någon i Stockholm? Är det ingen som har idéer om vem beskrivningen stämmer in på?
Citera
2014-09-07, 08:30
  #3
Medlem
kastabollens avatar
Gubbslem i 40-årsåldern känns väl som att det stämmer på rätt många såssar. Fegt av (S) att yxa honom bara för att han står för partiets politik. Eller har S plötsligt infört en nolltolerans mot sexism? Isåfall blir det inte många medlemmar kvar
Citera
2014-09-07, 08:36
  #4
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Kom igen nu flashbackdeckare. Eftersom Jämtin har uttalat sig är det väl sannolikt att det är någon i Stockholm? Är det ingen som har idéer om vem beskrivningen stämmer in på?
Jämtin uttalar sig för att hon är partisekreterare och den som ska ta sådana här frågor. Jag skulle gissa att det handlar om någon på plats 3 i en mellanstor kommun, som också deltagit i en partiintern utredning någon gång. Det journalisten gjorde var väl att bildgoogla honom och såg några valaffisher med bla Sahlin. Partiledarna brukar ju fotograferas med lokala företrädare för att ge lite tyngd åt deras kandidaturer.

När jag såg rubriken tänkte jag först på Urban Ahlin, som haft lite kvinnoproblem i partiet. Men sen blev det tydligt att man ska ta "toppsosse" med en nypa salt.
Citera
2014-09-07, 08:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Gubbslem i 40-årsåldern känns väl som att det stämmer på rätt många såssar. Fegt av (S) att yxa honom bara för att han står för partiets politik. Eller har S plötsligt infört en nolltolerans mot sexism? Isåfall blir det inte många medlemmar kvar
Det är ju hopplöst att mörka namnet egentligen, för om de gör som Jämtin säger och petar bort personen från listan så lär ju alla märka att någon plötsligt försvann.
Citera
2014-09-07, 08:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jämtin uttalar sig för att hon är partisekreterare och den som ska ta sådana här frågor. Jag skulle gissa att det handlar om någon på plats 3 i en mellanstor kommun, som också deltagit i en partiintern utredning någon gång. Det journalisten gjorde var väl att bildgoogla honom och såg några valaffisher med bla Sahlin. Partiledarna brukar ju fotograferas med lokala företrädare för att ge lite tyngd åt deras kandidaturer.

När jag såg rubriken tänkte jag först på Urban Ahlin, som haft lite kvinnoproblem i partiet. Men sen blev det tydligt att man ska ta "toppsosse" med en nypa salt.
Naturligtvis ska man ta allting med "topp-" med en nypa salt, men det handlar ju inte om en doldis i alla fall. "känd profil i partiet ... taxerad förvärvsinkomst på över en miljon kronor ... framträtt på bilder tillsammans med både tidigare och nuvarande partiledning ... talat på partikongresser ... uppdrag för andra organisationer."

Andra organisationer - fack, tankesmedja?
Citera
2014-09-07, 08:52
  #7
Medlem
Bushsweedes avatar
Svindlaren och illegala flyktingen Ardalan Shekarabi är väl i närheten av 40-strecket?
Citera
2014-09-07, 09:01
  #8
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Naturligtvis ska man ta allting med "topp-" med en nypa salt, men det handlar ju inte om en doldis i alla fall. "känd profil i partiet ... taxerad förvärvsinkomst på över en miljon kronor ... framträtt på bilder tillsammans med både tidigare och nuvarande partiledning ... talat på partikongresser ... uppdrag för andra organisationer."

Andra organisationer - fack, tankesmedja?
Ok, miljoninkomst har förstås inte en genomsnittlig kommunpolitiker. Uppdrag inom facket låter också rimligt. I den kommun det handlar om är han nog känd.

På partikongresserna är det många som talar, såg lite av en sån på TV och de hade två talarpodium för att växlingarna skulle gå så snabbt som möjligt. Kanske kan bli uppåt 100 talare på en partikongress.
Citera
2014-09-07, 09:01
  #9
Medlem
Konsultens avatar
Hört den här historien för över ett år sen. Det är sossen Robert Nord i Haninge det handlar om. Gift men han verkar het på unga tjejer. Just den här tjejen har han raggat på i fyra år.
Citera
2014-09-07, 09:02
  #10
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Min borttagna gissning var inte i Haninge.
Citera
2014-09-07, 09:02
  #11
Medlem
TigerKids avatar
Han kan ju vara välkänd på lokal nivå även om de flesta av oss aldrig hört talas om honom. Om man ska spekulera ... den dryga attityden kan tyda på en pamp i en "sossekommun", dvs där (S) har haft makten av tradition sedan lång tid.

Luktar lite onykterhet också. I o m att tjejen hör till motståndarlaget borde han inse risken att beteendet kommer slå tillbaka. Dessutom pratar han om sin familj. Det kan ju bli lite ansträngt där med nu när detta är ute.
Citera
2014-09-07, 09:03
  #12
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Naturligtvis ska man ta allting med "topp-" med en nypa salt, men det handlar ju inte om en doldis i alla fall. "känd profil i partiet ... taxerad förvärvsinkomst på över en miljon kronor ... framträtt på bilder tillsammans med både tidigare och nuvarande partiledning ... talat på partikongresser ... uppdrag för andra organisationer."

Andra organisationer - fack, tankesmedja?

Det finns säker många Socialdemokrater det passar in på, men det finns bara en på KTH, med ledande ställning som kan påverka Bodil Sidén forskarkarriär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback