2014-09-06, 17:58
Medlem
Sesamdamans avatar
Missvisande rubrik kanske. Nu är det inte så att min skärm inte funkar. Tvärtom, den är superb. Datorn är avstängd och jag trycker på powerknappen och allt kommer upp som det ska. Problemet är när jag stänger locket eller när datorn under strömsparläge släcker skärmen, då kan jag inte få igång skärmen igen på något sätt, trots att datorn är igång.

Har testat trycka snabbt på powerknappen, trycka mellanslag/enter, hålla in fn och F-kombinationer och dessutom läst manualen noggrant men inget hjälper. Kan ni snälla hjälpa mig? Extremt jobbigt att behöva stänga av datorn för att få igång skärmen igen
Citera
2014-09-06, 19:43
Medlem
VinnieLaxs avatar
Har du Windows 8.1?
Citera
2014-09-06, 19:53
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieLax
Har du Windows 8.1?

Yes.
Citera
2014-09-06, 20:34
Medlem
VinnieLaxs avatar
Jag har samma "problem" när jag startar datorn ur strömsparläge. Behöver vänta ungefär 10-20 sekunder innan skärmen går igång igen.

Kanske inte till någon hjälp men, dumpar tråden lite!
Citera
2014-09-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Missvisande rubrik kanske. Nu är det inte så att min skärm inte funkar. Tvärtom, den är superb. Datorn är avstängd och jag trycker på powerknappen och allt kommer upp som det ska. Problemet är när jag stänger locket eller när datorn under strömsparläge släcker skärmen, då kan jag inte få igång skärmen igen på något sätt, trots att datorn är igång.

Har testat trycka snabbt på powerknappen, trycka mellanslag/enter, hålla in fn och F-kombinationer och dessutom läst manualen noggrant men inget hjälper. Kan ni snälla hjälpa mig? Extremt jobbigt att behöva stänga av datorn för att få igång skärmen igen

Är det bara skärmen? Jag har samma problem fast med all extern hårdvara till datorn. Det märkliga är att jag kan dra igång datorn med musen/tangentbordet. Men de vill ändå inte starta upp, så skärmen är fortfarande svart och varken tangentbord eller mus börjar lysa.

Du kan testa här: http://www.tomshardware.co.uk/forum/...e-longer-sleep

Dessa åtgärder har däremot inte fungerat för mig, någon som har några andra tips?
Citera
2014-09-23, 10:27
Medlem
cliffhanger92s avatar
Jag har en laptop där skärmen slocknar när jag är ute på min webläsare!
Jag kan sitta vid datorn en hel dag utan några problem. Sen helt plötsligt när jag t.ex. skall öppna upp en ny sida på internet så blir skärmen helsvart. Skärmen är bakgrundsbelyst svart (ser ut som en svart skärmsläckare) kan man säga för det är ström till skärmen Datorn låter som om den är igång. Måste bryta strömmen för att starta om den.

Har kört en viruskoll med Avast men den hittar inget misstänkt.

Har Windows 7 Home Premium.

Sen har jag ett problem till. När datorn står påslagen utan att några program eller webläsare körs, kan det dyka upp en internetsida av sig själv! Det är en informationssida om att jag borde uppdatera explorer (använder aldrig explorer). Varför öppnar denna sida upp sig själv utan att jag är vid datorn?
Citera
2014-09-24, 11:53
Medlem
cliffhanger92s avatar
EDIT: Det är inte explorer som öppnar upp sig utan sidan öppnas upp genom chrom. Sidan heter "Windows PC-reparation" - "Hur reparerar man Windows 7-fel?" Den här sidan vill att jag skall hämta Windows 7-reparationsverktyget. Vågar jag lita på detta eller kan det vara någon form av virus/spionprogram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in