2024-12-01, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Djuren får stå ut, dom repar sig.

Det är en dag om året , och det är från 12 slaget och 5-15 minuter framåt som det skjuts raketer.

Kan vara bra också för att vänja sig till att kriget kommer.

Det vanligaste är att det i själva verket är ägaren till djuren som är rädd , och projicerar det till sina hundar , så dom blir rädda, du ska vara en stark ledare och inte uppvisa sånt beteende.
Nja. Hemma hos dig kanske men även jag som barn började redan i mellandagarna och detta är fortfarande vanligt runt om i landet förutom där du bor.
Citera
2024-12-01, 14:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Djuren får stå ut, dom repar sig.

Det är en dag om året , och det är från 12 slaget och 5-15 minuter framåt som det skjuts raketer.

Kan vara bra också för att vänja sig till att kriget kommer.

Det vanligaste är att det i själva verket är ägaren till djuren som är rädd , och projicerar det till sina hundar , så dom blir rädda, du ska vara en stark ledare och inte uppvisa sånt beteende.
Vore väl en sak om det bara sköts i 10-15 minuter vid 12-slaget men tyvärr skjuts det under betydligt längre tid än så.
Citera
2024-12-01, 15:35
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nja. Hemma hos dig kanske men även jag som barn började redan i mellandagarna och detta är fortfarande vanligt runt om i landet förutom där du bor.
Ja, jo visst är det lite unga som går runt och skjuter småsmällare här och där .. jag har också djur och dom bryr sig inte något speciellt. Det är antagligen för att jag vet att det inte är någon fara och håller mig lugn, det speglas mot dom.
Citera
2024-12-01, 15:42
Citat:
Ja, jo visst är det lite unga som går runt och skjuter småsmällare här och där .. jag har också djur och dom bryr sig inte något speciellt. Det är antagligen för att jag vet att det inte är någon fara och håller mig lugn, det speglas mot dom.
Just nu har jag en valp så med den vet jag inte. Men jag själv har aldrig haft problem. Men jag har empati för andras situation
Citera
2024-12-01, 15:42
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Just nu har jag en valp så med den vet jag inte. Men jag själv har aldrig haft problem. Men jag har empati för andras situation
Hoppas det går bra!
Citera
2024-12-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Ta INTE upp hunden i knät och mantra, såja, såja det är inte farligt! Då tror hunden att det är farligt och då blir du ännu ett av puckona som vill förbjuda vår fina tradition.

Det är en myt att rädslan förstärks om du lugnar ner en skrämd hund. Rädsla är en känsla och inte ett beteende.
Citera
2024-12-01, 23:50
Medlem
Ta och spela något krigsspel på datorn eller konsol på hög volym så tänker inte hunden på fyrverkerierna. Lite distraktion är aldrig fel. Kom på efter ett tag att min hund inte brydde sig speciellt mycket om raketer. Han låg mest och suckade. Däremot reagerade han väldigt starkt när det var skottlossning vid en skjutbana.
Citera
2024-12-02, 00:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Det är en myt att rädslan förstärks om du lugnar ner en skrämd hund. Rädsla är en känsla och inte ett beteende.
Nej. Du har fel.
Citera
2024-12-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nej. Du har fel.

Då har forskningen fel. Så kan det mycket väl vara men det är den jag stödjer mig på.
Citera
2024-12-02, 14:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Då har forskningen fel. Så kan det mycket väl vara men det är den jag stödjer mig på.
Forskare är inte överens.
Känner förövrigt en uppfödare som utbildar hundar åt polis och militär. Denne stöder min tes.
Citera
2024-12-02, 15:05
Börja smälla lite fyrverkeri med hunden. Simple.

Inga djur jag någonsin haft har varit rädda. Inte ens brytt sig, fortsätter lägga sig o sova efter de reagerat på första smällarna.
Citera
2024-12-08, 17:25
Medlem
Som många skriver, träning kan hjälpa.
Dock borde fyrverkerier förbjudas öht med tanke på all skit det ställer till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in