Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-06, 10:46
  #1
Medlem
skivsamlarens avatar
Jag tänkte att mitt favoritradioprogram behöver sin egen tråd.

En fråga – anser ni att det finns något svenskt radioprogram som någorlunda påminner om R&F? På vilket sätt isf?

Jag antar att det kan bli svårt, men det hade varit nice att få lite lokal svensk anknytning. T ex är jag nu en jävel på amerikanska current events, men ett stolpskott när det kommer till vad som händer i Sverige.

Och med "påminner om" så syftar jag t ex på den typ av humor och referenser som Ron (+Pepper och Shelby) kör med. Någon svensk motsvarighet till Fez är ett helt klart ej önskvärt kriterium.
Citera
2014-09-07, 17:57
  #2
Medlem
Ett_Jävla_Bis avatar
Det är lite av en omöjlighet att hitta en svensk motsvarighet till R&F med tanke på att Ron Bennington är den i särklass skickligaste radioprataren genom tiderna, till skillnad mot svensk radio som bara består av inkvoterade, talanglösa bajskorvar.

Fez'ar (PK/bögar) finns det dock gott om, bara slå på P3.
Citera
2014-09-11, 17:34
  #3
Medlem
Dreamstates avatar
Ron & Fez är i en liga för sig själv.
Efter att ha varit ett fan av Opie & Anthony i många, många år så tog jag mig äntligen tiden för att lyssa på R&F för ett par år sedan efter att ha hört dem nämnas ett antal gång genom åren.

Fez är nog bland de mest fascinerande personligheterna som någonsin vistats i radio, hans resa från en fantastiskt snabbtänkt karaktärskomiker till en lättkränkt, homosexuell, närmast stum oskuld har varit en märklig upplevelse.

Som det sagts tidigare, Ron är i särklass den bästa radioprataren genom tiderna.
Citera
2015-06-16, 22:53
  #4
Medlem
skivsamlarens avatar
Jag var orolig att jag skulle sakna all Fez-dramatik, men The Bennington Show är förvånansvärt fantastisk!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback