Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-19, 01:12
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterFour
Kul med två avsnitt på kort tid. Keep it up, ni kan verkligen förgylla en tråkig eftermiddag på kontoret.

För att besvara frågan om vad folk vill ha mer eller mindre av skulle jag väl rekommendera att dra ner på temat invandring. Båda de senaste avsnitten hade det som fokus och det känns som att det hela fastnar lite i en loop där ni tillslut bara säger samma sak. Vill höra mer om hur Amir fantiserar om främmande tjejers facials, var riktigt härlig idioti på den utläggningen!
Invandring är ett återkommande tema, och ett som vi försöker att ta med i måttliga mängder. Just nu är det dock svårt att kommentera samtiden utan att nämna Syrien, så jag skyller EU för eventuell upprepning.

En skarpsynt lyssnare på youtube såg att vi hoppade över avsnitt 44. Det är bara jag som gjort fel när jag skrivit titlarna. 44 spelades in innan vår semester för en dryg månad sedan, men ljudkvalitén var under all kritik, så jag la inte upp det. Eftersom poden finns på alla möjligen ställen så tänker jag inte göra något åt det, 44 får helt enkelt räknas till resten av våra lost episodes.
Citera
2015-09-21, 15:59
  #98
Medlem
ungtkaffes avatar
Har precis börjar lyssna på eran podcast. Gillar att ni har självdistans och inte så jävla PK. Rekommenderar verkligen denna till er andra som har råkat missa denna.


Tack!
__________________
Senast redigerad av ungtkaffe 2015-09-21 kl. 16:01.
Citera
2015-09-22, 21:31
  #99
Medlem
theRockyDenniss avatar
Har också nyligen börjat lyssna på Oskar & Amirs podcast och tycker också att den är väldigt bra. På topp bland mina underhållningspoddar just nu. En sak som jag ofta annars stör mig på, (när det är två eller fler personer som podcastar), är att de avbryter eller småhackar på varandra vilket inte tillför något utan bara irriterar. I denna podcast är så inte fallet, det känns som man sitter med ett gäng salongsberusade polare på en festival och har ett gott skitsnack. Hoppas verkligen att det blir många fler avsnitt!
Citera
2015-09-26, 14:52
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Har precis börjar lyssna på eran podcast. Gillar att ni har självdistans och inte så jävla PK. Rekommenderar verkligen denna till er andra som har råkat missa denna.


Tack!
Roligt att du gillar den, och roligt att du hittat ett av de bättre avsnitten! Jag lyssnar väldigt sällan på den färdiga produkten, när jag suttit med kanske 90-120 minuter råmaterial och klippt en hel eftermiddag brukar jag skicka över avsnittet till Amir så att han får säga till om han vill ha något bortklippt (det är lättare att få ett samtal att flyta om man pratar helt ocensurerat, och i efterhand skyddar tredje part genom att ta bort personnamn etc) eller om jag tagit bort för mycket. Just det här avsnittet har jag faktiskt lyssnat på!

Citat:
Ursprungligen postat av theRockyDennis
Har också nyligen börjat lyssna på Oskar & Amirs podcast och tycker också att den är väldigt bra. På topp bland mina underhållningspoddar just nu. En sak som jag ofta annars stör mig på, (när det är två eller fler personer som podcastar), är att de avbryter eller småhackar på varandra vilket inte tillför något utan bara irriterar. I denna podcast är så inte fallet, det känns som man sitter med ett gäng salongsberusade polare på en festival och har ett gott skitsnack. Hoppas verkligen att det blir många fler avsnitt!
Tack så mycket! Jag skrev nån gång nån skämsig tagline om att vi vill vara samtalet på bussen man inte kan sluta lyssna på, och även om det är en otroligt sunkig liten one-liner så är det nog ändå där vi vill hamna. Ibland blir det lätt att man hamnar i ett läge där man börjar undervisa, och om man inte är helt insatt så kan det bli fel. För ett par veckor sedan tyckte någon att vi var ute och cyklade när vi pratade Grexit, exempelvis. Den personen hade dock naturligtvis fel, reds. anm.

Vi bor ganska långt ifrån varandra och eftersom båda jobbar och/eller pluggar är det inte helt lätt att alltid kunna sätta fasta datum på inspelning, därav de sporadiska släppen. Om allt går som det ska spelar vi in nytt på tisdag igen!
Citera
2015-09-30, 15:59
  #101
Medlem
Mitt tekniska kunnande tog oss till nya lågvattenmarkeringar idag. Jag lyckades spela in en hel timme utan att Audacity plockade upp Amirs mikrofon, så slutprodukten blev väl sådär. Jag försöker klippa ut det han säger och höja volymen på det, men det kommer tyvärr inte bli jättebra. Jag laddar upp det ikväll ändå och gör bättre ifrån mig nästa vecka!
Citera
2015-09-30, 22:05
  #102
Medlem
Sådärja! Som jag skrev innan var det ett jävla skit med ljudet den här gången och jag har spenderat större delen av eftermiddagen med att försöka fixa det. Det är inte optimalt, men eftersom det här är vår bästa pod på länge så tycker jag att det är värt att ge det ett försök ändå.
Vi pratar om vad eller vilka det är som stinker upp Amirs lägenhet, varför GW är så jävla gnällig, hur man bär sig åt för att få en avsugning på stan och reder ut kinesernas matvanor.
https://youtu.be/OI-D_ZB50M4
Citera
2015-10-01, 17:23
  #103
Medlem
ChapterFours avatar
Trist att ljudet gick åt skogen på inspelningen. Gjorde det inte direkt njutbart att lyssna, vilket var tråkigt då snacket höll en bra nivå.

Hur är er tanke kring längden på avsnitten? Tycker personligen att 31 minuter är lite i kortaste laget då jag gärna vill sätta på något och kunna lyssna en stund innan jag måste bläddra vidare efter något annat. Avsnitten runt 45 minuter känns mer optimala, men det är ju såklart en smaksak.
Citera
2015-10-02, 11:45
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterFour
Trist att ljudet gick åt skogen på inspelningen. Gjorde det inte direkt njutbart att lyssna, vilket var tråkigt då snacket höll en bra nivå.

Hur är er tanke kring längden på avsnitten? Tycker personligen att 31 minuter är lite i kortaste laget då jag gärna vill sätta på något och kunna lyssna en stund innan jag måste bläddra vidare efter något annat. Avsnitten runt 45 minuter känns mer optimala, men det är ju såklart en smaksak.
Ja det var verkligen skit, och jag gjorde mitt bästa för att rädda upp ljudet men bättre än så blir det nog inte. Vi fick ett väldigt brummande med vår vanliga mixer och valde att använda en annan som låg i en låda här, men eftersom jag inte alls förstod hur den funkade så blev det fel av allt ihop. Jag spelade in i mono som vanligt, men då ströp den Amirs kanal trots att allt lät fint i lurarna.

Längden är inget vi har bestämt oss för, men runt 45 är klart en bättre längd än 30. Vi brukar spela in tills vi inte har något mer att säga, och då har det oftast gått en dryg timme. Vid klippningen försvinner alltid ungefär hälften och nu senast har det landat på runt 30 när jag klippt färdigt.
Citera
2015-10-12, 11:07
  #105
Medlem
Lagom till lunch är vi tillbaka igen, och den här gången har vi fixat ljudproblemen från förra veckan.
Oskuldskontroller, hon den där dumma bruden som blev sprutad i ansiktet av sin tinderträff, lite vanlig allmän livsångest och mycket mer.
Avsnittets längd har på allmän begäran åter hoppat över 45 min!
https://youtu.be/qvL4RcC4BBQ
Citera
2015-10-16, 01:57
  #106
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Bra grejer, fortsätt så.
Citera
2015-10-23, 18:15
  #107
Medlem
top12s avatar
Vad heter outro-låten? Försökt googla på textrader men förmodar att den är för underground.

Vad snittar ni för lyssnarantal ungefär?

Underhållande pod förövrigt!
Citera
2015-10-23, 20:24
  #108
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top12
Vad heter outro-låten? Försökt googla på textrader men förmodar att den är för underground.

Vad snittar ni för lyssnarantal ungefär?

Underhållande pod förövrigt!

http://freemusicarchive.org/music/Mi..._MIXTAPE_VOL_4
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback