• 1
  • 2
2014-09-05, 19:18
Medlem
RVRSs avatar
En sak som jag är lite osäker på är om iMac 27" kan spela upp grafik från spelkonsoler, om du nu har haft tankar på detta.

Senast jag kollade så var man tvungen att använda en mojäng (t ex Kanex HD), men denna fungerar inte med Thunderbolt och eftersom nya iMacs endast har Thunderbolt fungerar den inte alltså. Dessutom tror jag bara den klarade 780p och inte 1080p.

Om det är ngn annan som har en lösning på detta får ni gärna tipsa.
Citera
2014-09-05, 20:38
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Tack för alla svar, uppskattas.

Lite grejen med iMac är att jag tycker den är fin som inredning.
Köper jag bara en skärm så behöver jag ändå en dator för att kunna uttnyttja den, och jag vill inte ha en ful datorlåda på golvet eller sidan om skärmen.

Förstår helikopterjämförelsen, det verkar kanske lite överdrivet men det skadar inte att ha en extra dator, inte heller att lära sig lite om hur mac fungerar.

Just grejen med att ladda ner filer och lägga på en disk är att jag sparar en del serier och filmer för gott, och vill kunna titta på dem på alla skärmar.
Enstaka filmer och tv-program kör jag från usb-sticka direkt i min vanliga tv.
Streama trådlöst över nätverk har aldrig varit något för mig av nån anledning, har ingen susning om hur det fungerar och jag gillar kablar.
Inbillar mig även att bildkvalitet försämras vilket säkert inte stämmer.

ExFat tror jag att jag använt till ubuntu tidigare, så det skall jag kolla upp.

Tack igen för tips och länkar.

Skulle jag vara du, skulle jag köpa en billig TV och en Raspberry Pi. "Datorn" tejpar du bara fast på baksidan av tvn eller så.
Citera
2014-09-06, 02:37
Medlem
CombatCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Skulle jag vara du, skulle jag köpa en billig TV och en Raspberry Pi. "Datorn" tejpar du bara fast på baksidan av tvn eller så.

VESA fäste funkar bättre.
Citera
2014-09-07, 00:20
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatCow
VESA fäste funkar bättre.

Va? VESA-Fäste och Rasberry Pi är två helt olika saker, VESA-fäste är just fäste och RBP är en dator inte större än ett kreditkort och kostar ca 300 SEK. Vad yrar du om?

VESA (Ex) http://www.bracketsrus.co.uk/images/vesa75.jpg
Raspberry Pi: http://static3.businessinsider.com/i...-app-store.jpg (den till höger, bara för att klargöra för dig att jag inte pratar om en pappersbit, för du verkar förvirrad).

H*n kan dock använda båda, sätta upp tvn med hjälp av VESA-fäste och sedan ta dubbelhäftande tejp och montera Raspberry Pi bakom tvn.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2014-09-07 kl. 00:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in