Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-05, 08:17
  #25
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så om man sätter i system att skräpa ner forumet, utan minsta intresse för diskussion, genom att enbart posta länkar... Så är det okej, så länge man har postat tillräckligt mycket innan?

Det är nog ok såtillvida att det inte är KFK som är aktuellt (annat än i extrema specialfall). Dock så kommer rimligen inläggen att raderas och/eller varnas för.

Just länkinlägg utan förklarande text är ett jävla otyg tycker jag personligen och det är trist att läsa gamla trådar/inlägg där länkarna är stendöda och man inte får någon som helst info om innehållet.
Citera
2017-08-05, 08:31
  #26
Medlem
Det är väl inget fel med listtrådar så länge det finns ett diskussionsunderlag? Att bara lista upp olika saker känns ju dock ganska meningslöst. Antar att beror på i vilket sammanhang det är.
Citera
2017-08-07, 18:37
  #27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är väl inget fel med listtrådar så länge det finns ett diskussionsunderlag? Att bara lista upp olika saker känns ju dock ganska meningslöst. Antar att beror på i vilket sammanhang det är.

Fast en listtråd har ju i sig inget diskussionsunderlag då inget diskuteras i en listtråd. En listpost kan ha diskussionsunderlag men inte en listtråd.
Citera
2017-08-07, 18:57
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Fast en listtråd har ju i sig inget diskussionsunderlag då inget diskuteras i en listtråd. En listpost kan ha diskussionsunderlag men inte en listtråd.

Ja, okej då är det alltså inte okej med listtrådar. Lär ju ändå komma upp sådana trådar som sedan hamnar i papperskorgen.
Citera
2017-08-07, 19:09
  #29
Medlem
goran744s avatar
Forumet skulle bli helt värdelöst om det dök upp en massa listtrådar.
Det skall vara som det är ett renodlat diskussionsforum.
Citera
2017-08-08, 10:09
  #30
Medlem
En listtråd är i sig inget för Fb.
MEN.
Sedan har vi även rena underforum där människor vill ha tips. Det kan röra sig om drinktips, öltips, mattips eller faktiskt de sjuka ämnena, Knarktips eller Bästa mellanstadieskolan att ragga brudar på.
Egentligen är Fb vidrigt underbart som kan hjälpa även knarkare och pedofiler.😄
Dessa trådar blir direkt listtrådar. Nu fyller de ändå en funktion. Jag själv har hittat intressanta filmer genom detta och även vid vissa tråkdagar fått matinspiration.

Att jag nu la mig i är att jag själv är aktiv i just listtrådar som inte räknas till dem.
I Bilforumsdelen har vi till och med ett separat underforum som heter, Köpråd.
Dessa trådar fylls oftast med oneliners om trådskaparen varit riktigt specifik med sin kravbild. Ofta blir det diskussioner mellan olika märken/modellers för/nackdelar.
Detta är lite speciellt. Men faktum är att även detta underforum faktiskt är ett helt underforum, skapat av Fb, som är enbart listtrådar.
Att det "spårar in" beror enbart på att de som skriver har ett stort bilintresse genom att enbart vara där samt att frågeställningen blir mer specifik.

Men om jag vill köpa en ny bil så skulle jag kunna skapa en ren listtråd i just ämnet genom att skriva trådstarten: Jag ska köpa ny bil. Lista era fem favoriter.
När 20 pers har skrivit så sammanställer jag och sedan ser jag vilken bil som motorkunniga personer på Fb har rekomenderat.

Slutklämmen på detta är då.
Vi får leva med listtrådar och sedan är det upp till moderatorerna att bestämma nivån på dem.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback