Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-05-30, 01:53
  #25
Medlem
Som svar på föregående talares "...Blåbär är också antioxiderande."
Japps... fast jag antar att du menar att det finns en antioxidant i blåbären... som till exempel C-vitamin? En av sakerna som gjort C60 känt är att det är en 172 gånger så effektiv antioxidant som C-Vitamin. It's a real motherfucker tydligen och kallas för en radical scavenger. Den sista engelskan betyder enligt google "Radikal asätare", men betydelsen måste vara att C60 är en allätare av fria radikaler, viket den av allt att döma verkar vara.

Jag tror att det är fett bra. Äter det nu, sedan några dagar. Återkommer eventuellt med en rapport. Skulle vara roligt att höra av andras erfarenheter av C60 olja. So please, har ni nåt så... ut med det.
Citera
2019-07-12, 17:44
  #26
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Hej
Jag har dålig möjlighet att komma åt detta konto pga div
Vill i alla fall posta en update. Jag lever och har inte så vitt jag vet cancer.


Jag tog 150ml c60 från Vaugther Wellness. SV är ägarinna. Hon är grym.

Jag slutat med c60 sedan 2015. pga crowdfunding kontroller som Kelsey Moody från Ichor Therapeutics gjorde där dom såg att c60 var instabilt och reaktivt i olivolja.
Fototoxicitet och Epoxidation förekommer lätt.
En besättning med möss dog när dom fick kraftigt belyst C60.
En studie på harar såg att det skapade plack i belysta blodkärl.
Jag litar på Kelsey pga hans långa engagemang i SENS och rejuvenationsmedicin.
Han blev hotad med stämmning av tillverkaren Sarah Vaugther som bla. anklagade honom för att försöka skrämma bort folk från Olivolja C60 medans Ichor själva utvecklar någon patenterat C60 derivat.
Jag köpte av Sarah som då hade tillverkning i Lappland(?).
Men SV framstår också som lite galen men väldigt intelligent. Hon har en läsvärd hemsida med webbshop som är intressant på många sätt.

Jag kör numera cykler 5-20mg MitoQ för mitokondrisk antioxidation. MitoQ har mycked god tox profil hitills. Jag har chattat en del med
MitoQ Greg Mcpherson vd och han är smart.
MitoQ ger en mycket stabilare effekt än
c60... men C60 fick mig att kunna gå upp 4:30 på.morgonen det saknar jag verkligen.

www.Longecity.org har ett bra c60 forum.

MitoQ plus Cb är äckligt nice. MitQet har kraftiga provitala effekter som gör mig rädd att det kan dopingklassas.
Skärper alla sinnen. Man är på jakt. Månen skimmrar.

Mitt nuvarande anti cancer protokoll:
500mg IP6 +3g myoinositol då o då på tom mage.
Kalla duschar o ibland bad.
6 koppar kaffe
2 grönt te
Riklig solexponering utan solkräm
Styrketräning, cirkelpass,5x100 sprint
uvb lampa på vintern med, 2x250w infraröd philips
18-40 timmars fasta
Infraröd bastu enmanstält
Går barfota
2x noga tandtråd per dag, gjort 8 tandhygienist besök på 5 år för blanka tänder, elektrisk borste 5min på kvällen, nojjig av NaF (mito toxiskt) så sällan fluor kräm.
30st blodgivningar hitills. Håller ferritin runt 35 med normalt Hb ca 140, ferritin enormt pro inflammatoriskt.
Biff och bifftalg i kosten.
Äter chips o dricker Whiskey el sockerfritt vin om jag vill ha det gott men äter också makrill o sardiner varje vecka.
Undviker Led o lysrör om det går. Har bara halogen hemma men snart har Mp förbjudit dom. Exo terra säljer UVB och 150w halogen e27 lampor.
Mycket tid i skogen.
UVEX bärnstens tint på jobbet o på kvällarna.


Min första källa till både C60 o MitoQ var Fight Aging! bloggen.
Ägaren Reason har investeringstips inom anti aging och bloggar ofta om rejuvenation o reparations medicin. Han är stenhårt seriöst.
www.fightaging.org
Håll koll på Senscent Cell Ablation

Vill även tipsa om Josh Mitteldorfs blogg.

Ang ljusmedicin
http://heelspurs.com/led.html

Jack Kruse har en helt hysterisk webbnärvaro som handlar mycket om mitokondrisk hälsa.

Mitokondriska antioxidanter att hålla ögonen på:
Melatonin (eget o tillfört)
Vitasunn är en bra leverantör.

MitoQ
www.Mitoq.com
MitoE
Röd laser 808nm. Jag har provat Vetrolaser (kan även stimulera hjärnan kraftigt!)
SkQ1
Necro-X
IAC
PEG-HCC
Nanocerium
NAC

C60: både olja och Hydrerade Fullerener. Finns flera andra derivat som går att köpa men har oklara egenskaper.

Ergothioneine
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/28530594/
https://febs.onlinelibrary.wiley.com...873-3468.13123

Olika fytokemikalier får igång kroppens egna reparations system via Nrf2/kappa, speciellt vid synergisamverkan får man bra resultat in vivo mot cancer och för mitohälsa.

Kombination av örter som Bacopa, gurkmeja, bockhornsklöver, ashwangada inom Protandim gav stor ökning av endogena mitokondriska antioxidater som Catalse.

Nano diamanter har jag läst om.....

Mycket av befintlig antioxidant forskning är tyvärr tveksam på grund av otillförlitliga mätverktyg s.k. Probes. Finns en Italiensk kvinnlig forskare som gjorde IAC studien, tror hon heter Donatella eller så. Hon har skrivit bra om detta.
https://academic.oup.com/biomedgeron.../8/936/2947643
Citera
2019-07-12, 17:47
  #27
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Ichor Therpeutics o Kelsey publicerade aldrig någon studie. Kelsey skrev bara några inlägg på Longecitys forum.
Citera
2020-01-12, 01:58
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Kort uppdatering.
Har tagit C60-olivolja i ett år nu.

Den enda effekten som jag bortom allt placebo-tvivel kan se är att träningsvärken blir mycket mer subtil.
Tränar jag på samma schema en vecka med 5ml C60-olja/dag och sedan en annan vecka utan någon C60 så blir träningsvärken i benen mycket mer påtaglig.

Detta är den effekt jag verkligen kan vara säker på.

C60 gjorde mig intresserad av konceptet med mitokondriskt riktade antioxidanter. Det är ett spännande ämne med mycket lovande forskningsresultat.
I korthet så verkar det som om denna kategori med antioxidanter gör det som människor i alla tider har hoppats på att vanliga antioxidanter ska göra. Men vanliga antioxidanter har aldrig klarat sig så bra i kliniska tester.
Troligtvis så stör dom kroppens egna signalering med dom stora klasserna av fria radikaler som väteperoxid (H2O2), Superoxid (O2-) med mera som sker i olika delar av cellen och i dom intracellulära utrymmena.

När antioxidanter koncentreras till mitokondrier så avvärjs detta problemet, och det är i mitokondrierna som den största delen (90 % enligt vissa källor) av ROS genereras. Framförallt den väldigt reaktiva radikalen superoxid. Vid sjukdom, förgiftning och så vidare så ökar tillverkningen väldigt mycket. Detta är en av dom centrala molekylära skademekanismerna så det vore av stort intresse om man kunde gå in och blockera denna skadeväg...

Över huvud taget känns det konstigt att ingen annan i kosttillskottsSverige verkar känna till mitokondriska antioxidanter.

MitoQ och C60 är mina favoriter. 20mg MitoQ någon timme innan jag tränar ger mig mer än något annat tillskott (creatine, curcumin, grönt té, coQ10, glukosamine, L-glycine, rosenrot, D-vitamin osv)
Väntar även med spänning på Plastoquinoner (googla SkQ1).

Otroligt potent ämne ser man nu 5 år senare.

Men blir inte detta ett problem för träningen för c60 hämmar ju nitrate oxide, så hur kan du få pump? Inte sämre pump och kontraktion? du kanske inte kör byggning utan mer en form av motionsträning?
Citera
2020-01-12, 02:01
  #29
Avstängd
Förresten, varför bytte du inte till C60 i kokosnötolja om du nu var rädd för oxiderad c60 i olivolja?
Citera
2020-03-31, 04:33
  #30
Medlem
Tagit c60 i cirka 2 år och det jag kan säga utan något tvivel är att min pollen allergi samt kärnfruktsallergi e borta , farsgubben trodde inte sina öron och ögon när jag började äta på äpplen framför honom så han tar c60 nu oxå
Citera
2020-04-02, 11:14
  #31
Medlem
Jagozars avatar
Vart köper ni erat C60 ifrån? Hittar ingen svensk eller ens europeisk sida som säljer det. Är det olagligt att sälja inom EU?
Citera
2020-04-30, 18:44
  #32
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Jag köpte en flaska från en shop baserad i Stockholm. Mitt mål med denna omgång och min motivation är Corona. Det finns studier där C60 främst i hydrerad form skyddar mot influenza och HIV genom att störa deras dockning med värdens celler. Jag tar andra saker också*.
Min rationale är framför allt att Covid verkar vara väldigt dödligt baserat på hyper inflammatoriska återkopplingas-loopar i offer. Om jag då har en i mina fettmembran inbyggd super antioxidant som dessutom stör influenza/HIV liknande RNA virus så kanske jag ligger bättre till. Dom som åker dit hårdast verkar ju vara fetton med lite Vit D3, säkert med hög intern oxidation.Jag gick och gjorde en blodgivning för att sänka ferritinet också.
På grund av riskerna med att oxidera C60 oljan så har jag den i kylen i en mörk påse och försöker att konsumera den snabbt.
*(10g Askorbinsyra i vattenflaska under dagen, 3mg melatonin varje kväll, rejält med K2/D3 + UVB lampa för intern D3 syntes, 3x2mg nikotin tuggummin per dag ifall nu nikotin har någon hämmande effekt på hela ACE2 härvan)

Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Otroligt potent ämne ser man nu 5 år senare.
Men blir inte detta ett problem för träningen för c60 hämmar ju nitrate oxide, så hur kan du få pump? Inte sämre pump och kontraktion? du kanske inte kör byggning utan mer en form av motionsträning?


C60 gör verkligen något märkligt med... Stamina skulle jag säga. Inte lika lätt att få träningsvärk när jag tar det.
Solbränna med en 300w UV-B lampa blir också helt annorlunda, utan C60 bränner jag mig lätt på lampan. Nu kan jag sova en lång stund framför lampan utan att ens känna något efteråt. Den sortens effekt har andra mitokondriska antioxidanter gett i forskning, t.ex. TIRON och MitoQ.

Citat:
Vart köper ni erat C60 ifrån? Hittar ingen svensk eller ens europeisk sida som säljer det. Är det olagligt att sälja inom EU?
Jag köpte en C60 30ml flaska och började ta från C&B Scandinavia förra månaden. Fick ge 300 kr. Samma smak som förra gången jag köpte 2015 (då från Vaugther Wellness). Ska köpa en flaska till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback