2014-09-03, 21:31
Medlem
Musikstil/genre: Synthpop/electropop
Bandnamn: Vogon Poetry
Ursprung: Lerum utanför Göteborg
Prylar: Softsynthar kopplade till Logic. Live midisynthar samt Yamaha Percussion pad. Yeti mic vid inspelning
Influenser: Yazoo, Erasure, OMD, Sista mannen på jorden, SPOCK
Mål: Hitta ut till de av oss som uppskattar 80-talsinfluerad synthpop med modern touch. Hitta möjligheter till spelningar runtom i landet framförallt.

Aktuell låt: The Diceman

Skulle väldigt gärna vilja ha feedback både på själva låten som sådan och även musikvideon till den. Sound, melodi, sång, upplägg i video, känsla allmänt. All feedback är intressant

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=lAAic7W-qvs

Hoppas på intressanta reflektioner kring vår låt

Mvh Roger, Vogon Poetry
Citera
2014-09-03, 22:09
Medlem

Totalt tvärt emot min musiksmak, men jag har ju hör min andel av denna musik när jag växte upp, så why not försöka komma med lite konstruktiv kritik?

(Jag tänker inte säga bu eller bä om videon, det är inte min avdelning)

Självklara vibbar av Pet Shop Boys och Bros.*

Trummorna känns väldigt enformiga, för få "breaks" för att få låten att verkligen explodera och bryta ut. Visst, det blir en kort variant vid 3.35, men det känns mer krystat än naturligt. Men som sagt, jag kan väldigt lite om denna genre...

Sången passar musiken som handen i handsken, och synthmelodierna är varierade nog för att man inte ska tröttna.

Betyget blir 7/10 ändå, mycket pga nostalgikänslan.

Jobba mer på dynamiken i låtarna, bygg upp till något stort osv, och detta kommer säkert bli något riktigt bra.

*Nej, jag syftar inte på någons eventuella läggning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in