Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-07, 18:43
  #169
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Gorgios, ditt konspirationssvammel får du ta i konspirationsavdelningen, det blir så djävla tröttsamt när den dyngan ska spridas i varenda satans tråd. OK?

Till övriga, seriösare skribenter: Jag skulle likt de flesta i denna tråd uppskatta hårda militära aktioner mot mördarpacket i ISIS, mig kvittar det vem som gör det bara det blir gjort. Men ni som nu hetsar upp er för att det är just Ryssland som hotet riktats mot, vad förväntar ni er att de ska göra som inte andra nationer gjort eller håller på att göra/kan göra.

Det brukar ju bli ett djävla snyftande om civila offer när USA bombar terrorister och kanske emellanåt råkar träffa fel. Tror ni att ryssarna är mer pricksäkra och vad grundar ni det på i så fall? Eller skiter ni i om civila dödas så det är fri areabombning som gäller och ni hoppas att ryssarna inte ska vara så noga med vilka de träffar?

Tack för ett seriöst försök till diskussion. Själv hoppas jag på (något i riktning åt) det sistnämnda. Ryssen har ingen militärteknologisk kapacitet som vi i väst saknar, däremot har han färre skrupler. Det gäller både ryssens fiender och ryssens egna soldater. Sedan bryr han sig inte så värst om det resulterande djävla snyftandet. Permanent värdegrundstimeout FTW!
Citera
2014-09-07, 20:07
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Tack för ett seriöst försök till diskussion. Själv hoppas jag på (något i riktning åt) det sistnämnda. Ryssen har ingen militärteknologisk kapacitet som vi i väst saknar, däremot har han färre skrupler. Det gäller både ryssens fiender och ryssens egna soldater. Sedan bryr han sig inte så värst om det resulterande djävla snyftandet. Permanent värdegrundstimeout FTW!

Om IS hoppar på Ryssland så kommer de nog att få svar på tal.
Citera
2014-09-13, 00:35
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios


Vad är folket av mitt sort? Svenskar? Är du invandrare? Vad har laptops med Hiroshima att göra? Menar du att bara för att USA släppte en atombomb över Japan så har vi idag laptops? Hur kunde du se den korrelationen?

PS. För allas trevnad så se till att åtminstone försöka att stava rätt.

Vilken intelligensbefriad tragedi har knattrat ner dessa rader? Släpp rap-musiken lite nu.

Okay! Vi kor lite "basic thinking" trots att jag är så trott på idioter. Japan låg i krig med USA 1941- 1945. Det känner du till, eller? Jag tvivlar, men iaf, så ligger det till.

Josef Stalin, känner du till honom? Han forklarade krig emot Japan sommaren 1945, efter det att kriget i Europa var slut.

USA,s president Harry Truman insåg att om Japan inte kapitulerar så kommer Japan att invaderas av Josef Stalins Roda Arme. Då hade Japan varit det NordKorea är i dag, och då kan du glomma allt av vad billig hogteknologi heter.

Hade inte USA släppt atombomben over Hiroshima, hade inte Japan kapitulerat, och då hade Roda Armen invaderat Japan. Japans industri hade då istället for att tillverka hightechprylar, tillverkat fågelholkar av undermålig kvalitet, som ingen ville kopa.

Men du kanske hellre hade ägt en fågelholk, än en Lap-Top?
Citera
2014-09-13, 00:47
  #172
Avstängd
Gorgioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Vilken intelligensbefriad tragedi har knattrat ner dessa rader? Släpp rap-musiken lite nu.

Okay! Vi kor lite "basic thinking" trots att jag är så trott på idioter. Japan låg i krig med USA 1941- 1945. Det känner du till, eller? Jag tvivlar, men iaf, så ligger det till.

Josef Stalin, känner du till honom? Han forklarade krig emot Japan sommaren 1945, efter det att kriget i Europa var slut.

USA,s president Harry Truman insåg att om Japan inte kapitulerar så kommer Japan att invaderas av Josef Stalins Roda Arme. Då hade Japan varit det NordKorea är i dag, och då kan du glomma allt av vad billig hogteknologi heter.

Hade inte USA släppt atombomben over Hiroshima, hade inte Japan kapitulerat, och då hade Roda Armen invaderat Japan. Japans industri hade då istället for att tillverka hightechprylar, tillverkat fågelholkar av undermålig kvalitet, som ingen ville kopa.

Men du kanske hellre hade ägt en fågelholk, än en Lap-Top?

Din dumma intelligensbefriade horunge. Vad har det med ISIS och USA att göra? Det är bara en bevis på att du är duktig på att kunna använda wikipedia, grattis.

Du har fortfarande inte svarat på hur du kunde dra den slutsatsen hur USA:s bomb över Hiroshima gör att vi per automatik har laptops idag. Menar du att det är bara Japan som kan tillverka "hightechprylar"? Backa upp din text med lite källor istället för att köra copy/paste från wikipedia. Svara på frågan; Menar du att bara för att USA släppte en atombomb över Japan så har vi idag laptops? Hur kunde du se den korrelationen?

Svaret på din fråga: Jag har hellre en fågelholk som jag kan köra upp den i röven på dig istället för att ge dig en laptop där du kan sitta och flashbacka.
__________________
Senast redigerad av Gorgios 2014-09-13 kl. 00:53.
Citera
2015-01-17, 01:37
  #173
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Sverige har inte IS muckat med än, men det är väl inte lönt att göra sig ovän med sina allierade.
Citera
2015-01-23, 22:07
  #174
Medlem
HiiriHazes avatar
Att attackera Ryssland är väl de dummaste man kan göra, först och främst ta lärdom av napoleons och hitlers misstag srn räcker det väl med ett par hundra spetznas att utplåna hela IS
Citera
2015-01-23, 22:22
  #175
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Att attackera Ryssland är väl de dummaste man kan göra, först och främst ta lärdom av napoleons och hitlers misstag srn räcker det väl med ett par hundra spetznas att utplåna hela IS

Jo tjenare! Du menar som de gjorde i Afghanistan? Galna mussar som ser det som livets höjdpunkt att dö matyrdöden kan man inte utplåna med elitsoldater. Det är helt riskfritt för IS att hota civiliserade stater då de vet att de inte kan besegra dem utan att själva tillgripa barbariska metoder.
Citera
2015-01-23, 22:43
  #176
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Att attackera Ryssland är väl de dummaste man kan göra, först och främst ta lärdom av napoleons och hitlers misstag srn räcker det väl med ett par hundra spetznas att utplåna hela IS
Som sagt, ett par hundra man räcker för att storma en enda byggnad, men inte för att vinna ett helt krig. Och det verkar inte spela nån större roll om det är ryska eller franska specialstyrkor som gör jobbet. Tyvärr är det nog också till stor del tillfälligheter som avgör vid stormning, förluster på båda sidor blir det ofta då det är svårt att förutse allt som händer.
Citera
2015-01-23, 22:51
  #177
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Bara propaganda. Ett skenhot mot Ryssland, alltså. Dom vill inte att någon ska sammankoppla Ryssland med attentatet som skedde i Frankrike. B.la.
Citera
2015-06-19, 23:12
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Din dumma intelligensbefriade horunge. Vad har det med ISIS och USA att göra? Det är bara en bevis på att du är duktig på att kunna använda wikipedia, grattis.

Du har fortfarande inte svarat på hur du kunde dra den slutsatsen hur USA:s bomb över Hiroshima gör att vi per automatik har laptops idag. Menar du att det är bara Japan som kan tillverka "hightechprylar"? Backa upp din text med lite källor istället för att köra copy/paste från wikipedia. Svara på frågan; Menar du att bara för att USA släppte en atombomb över Japan så har vi idag laptops? Hur kunde du se den korrelationen?

Svaret på din fråga: Jag har hellre en fågelholk som jag kan köra upp den i röven på dig istället för att ge dig en laptop där du kan sitta och flashbacka.

Som vanligt har kommunister inga vettiga argument. Du har ju redan en fågelholk uppstoppad i roven, och till skillnad från mig så gillar du det.

Okay, vi kor lite lågstadieargument nu, så att tillockmed tentafuskande vänsterakademiker fattar.
-1945 och kriget var slut.
-Potsdamkonferensen.
-Stalin invaderar Nordkorea.
-USA inser allvaret, for att rädda Japan måste Japan kapitulera.
-USA kan inte tillåta att Japan blir en Sovjetisk lydstat.
-Hiroshima och Nagasaki bomberna var politiska vapen.
-Japan kapitulerar i Augusti 1945 och vi får stopp på roda armen och en gräns mellan nord och sydkorea. Tala om for mig en enda person som flytt från sydkorea till nordkorea. Det kan du inte då det aldrig hänt. Du gillar säkert kommunistiska koncentrationsläger, och du skulle gladeligen oppna ett i Sverige.
Du fattar fortfarande inte? Sluta upp med att roka på så kanske saker och ting klarnar.
Citera
2015-06-20, 00:04
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
http://rt.com/news/184836-isis-putin-kadyrov-syria/

Hur mycket allvar tror ni att det ligger i hotet om att attackera Ryssland? Har IS kapacitet till det och vad skulle Putin göra om så sker?

Mycket kan man säga om Putin. men han är ingen fitta. Utmanar IS Putin ja då blir det tufft, for

hela arabvärlden. Muslimer är apor, och apor fattar inte detta med logik. Ryssar tänker logiskt.

Jag är helt inne på musse pigg-snacket, utmana Putin bara så kommer det att rensas rätt bra, och

Sverige är en bra borjan, då Sverige verkligen behover rensas från allt vänsterdrägg.
Citera
2015-06-20, 02:09
  #180
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
http://rt.com/news/184836-isis-putin-kadyrov-syria/

Hur mycket allvar tror ni att det ligger i hotet om att attackera Ryssland? Har IS kapacitet till det och vad skulle Putin göra om så sker?

De kanske på sin höjd försöker attackera Ryssland, mer troligt ta en ryss tillfånga och utifrån det bedriva djävulskap. Men en hop med gorillor med intelligens på 75 kan åstadkomma föga. När väl Ryssland ryter till, så gör de pyttipanna av IS på en eftermiddag. Luftangrepp heter det. Världens största supermakt utplånar en hop med efterblivna gorillor i Mellanöstern enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback