Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-17, 17:33
  #949
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Har nu med hjälp av guiden fått OVPN att rulla på min synology nas. Riktigt smidigt.
Har en fråga: Om ovpn av någon anledning ligger nere, något som hände för några dagar sedan, finns det någon möjlighet att hindra nasen ifrån att fortsätta ladda ner/dela ut torrent filer tills uppkopplingen fungerar igen?

Vad jag förstod så är det inbygget så det kopplar ner utorrent och vuze om ovpn går ner.
Citera
2015-02-17, 17:35
  #950
Medlem
M0ngots avatar
Någon som vet vart jag kan ladda ner Tunnelblick? SourceForge ligger nere och jag har tagit en 5 timmars trail av ovpn. Vore tråkigt om tiden går ut innan jag hinner testa det. Googlar men alla vägar verkar leda till Rom(SourceForge)
Citera
2015-02-17, 18:13
  #951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Någon som vet vart jag kan ladda ner Tunnelblick? SourceForge ligger nere och jag har tagit en 5 timmars trail av ovpn. Vore tråkigt om tiden går ut innan jag hinner testa det. Googlar men alla vägar verkar leda till Rom(SourceForge)

Har sökt lite snabbt men hittar inget. Annars kan du även testa Viscosity.
I värsta fall kan du säkert prata med David via chatten så kan han nog ge dig en till trial ifall den hinner gå ut.
Citera
2015-02-17, 18:15
  #952
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Har sökt lite snabbt men hittar inget. Annars kan du även testa Viscosity.
I värsta fall kan du säkert prata med David via chatten så kan han nog ge dig en till trial ifall den hinner gå ut.

Okej, tack. Jag mejla till Ovpn men inte fått något svar om andra källor. Hittade ingen chatt?
Citera
2015-02-17, 18:19
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Okej, tack. Jag mejla till Ovpn men inte fått något svar om andra källor. Hittade ingen chatt?

Om du går in på hemsidan så kommer det upp en blå ruta nere till höger. Om någon från OVPN är online så står det att du kan chatta, annars står det lämna ett meddelande.
Citera
2015-02-17, 19:28
  #954
Medlem
Jagtrollarintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Någon som vet vart jag kan ladda ner Tunnelblick? SourceForge ligger nere och jag har tagit en 5 timmars trail av ovpn. Vore tråkigt om tiden går ut innan jag hinner testa det. Googlar men alla vägar verkar leda till Rom(SourceForge)


Nu funkar sidan.

Skynda dig och testa.
Citera
2015-02-17, 20:09
  #955
Medlem
Vuze kan du binda mot interface. Dvs om tun0 försvinner så slutar den tanka...

Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Har nu med hjälp av guiden fått OVPN att rulla på min synology nas. Riktigt smidigt.
Har en fråga: Om ovpn av någon anledning ligger nere, något som hände för några dagar sedan, finns det någon möjlighet att hindra nasen ifrån att fortsätta ladda ner/dela ut torrent filer tills uppkopplingen fungerar igen?
Citera
2015-02-17, 20:10
  #956
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Om du går in på hemsidan så kommer det upp en blå ruta nere till höger. Om någon från OVPN är online så står det att du kan chatta, annars står det lämna ett meddelande.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagtrollarinte
Nu funkar sidan.

Skynda dig och testa.

Fått hem det nu och testar lite. Fick även svar från dom och jag skulle få extra trail-time. Bra kundtjänst med snabbt och trevligt svar.
Citera
2015-02-17, 20:40
  #957
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Vad jag förstod så är det inbygget så det kopplar ner utorrent och vuze om ovpn går ner.

Fast man använder ju synologys egen nedladdnings klient: dowload station. Men om det är som du säger att utorrent och vuze kopplar ner om ovpn går ner borde det gå och lösa till synologys klient med. Någon som har koll på det?
Citera
2015-02-17, 20:43
  #958
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Fast man använder ju synologys egen nedladdnings klient: dowload station. Men om det är som du säger att utorrent och vuze kopplar ner om ovpn går ner borde det gå och lösa till synologys klient med. Någon som har koll på det?

Längst ner på punkt 4, precis innan 5 kommer.

https://www.ovpn.se/guides/mac/
Citera
2015-02-17, 20:47
  #959
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Längst ner på punkt 4, precis innan 5 kommer.

https://www.ovpn.se/guides/mac/

Tvivlar inte på att det är så och det är ju precis vad jag söker fast till en synology nas och den nedladdningsklient man använder där.
Citera
2015-02-17, 20:48
  #960
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Tvivlar inte på att det är så och det är ju precis vad jag söker fast till en synology nas och den nedladdningsklient man använder där.

Jag vet, men jag ville bara lägga fakta bakom mitt påstående för efterkommande.

Hoppas du hittar vad du söker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback