Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-30, 18:34
  #7297
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Någon annan som också har problem med den nya versionen 1.13.0.3871 av klienten? Jag kan inte längre logga in, det står bara "Ingen internetanslutning upptäcktes. OVPN kommer automatiskt att försöka igen när internetanslutningen är igång."

Åhjo, nog har jag internetanslutning alltid, annars hade jag inte kunnat skriva det här hehe... Men logga in i klienten går inte, kör Win 10 om det är av betydelse.


Fungerar problemfritt för mig. Win 10
Citera
2021-10-15, 08:35
  #7298
Medlem
Chris.Hagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Någon annan som också har problem med den nya versionen 1.13.0.3871 av klienten? Jag kan inte längre logga in, det står bara "Ingen internetanslutning upptäcktes. OVPN kommer automatiskt att försöka igen när internetanslutningen är igång."

Åhjo, nog har jag internetanslutning alltid, annars hade jag inte kunnat skriva det här hehe... Men logga in i klienten går inte, kör Win 10 om det är av betydelse.

sådär har jag haft det sedan igårkväll. jag har felfritt nät men kan inte ansluta. först fick jag att klienten hade begränsad användarhet = alla servrar står på 50%. jag kunde inte använda mer än basic sakerna i klienten.

jag lät den stå under några timmar och försöka återansluta. sedan bestämde jag mig för att avinstallera klienten och starta om både dator och router. internet har jag felfritt. men det står bara precis som för dig. "Ingen internetanslutning upptäcktes. OVPN kommer automatiskt att försöka igen när internetanslutningen är igång."


kan inte skicka några loggar eller liknande till dom. klienten står bara i en loop. det gör den ju för att jag HAR internet. rolig detalj var att jag inte kunde nå deras hemsida med en vanlig browser för att hämta hem programvaran igen. utan fick gå via tor för att kunna nå deras sida och få ner klienten igen. hoppas dom fixar det här.
Citera
2021-10-19, 11:35
  #7299
Medlem
OVPNs avatar
Hej,

Kontakta gärna vår support angående problem med att logga in i klienten eller hemsidan så tar vi en titt på det där.
Citera
2021-10-23, 21:42
  #7300
Medlem
deadhead.s avatar
Ingen mer som har problem? Wireguard mot Stockholm? Internet går som sirap i några minuter och sen blir det full hastighet ett tag och sen blir det sirap igen.
Citera
2022-05-11, 19:52
  #7301
Medlem
Taigamannens avatar
Något man ska tänka på när man kör OVPN i mobilen (android) för maximal säkerhet?
Citera
2022-05-11, 19:54
  #7302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taigamannen
Något man ska tänka på när man kör OVPN i mobilen (android) för maximal säkerhet?
Använd en säker webbläsare. Förslagsvis Brave, Edge eller Bromite. Brave och Bromite har anti-fingerprinting inbyggt. Edge kommer antagligen få extra säkerhetsfunktioner de andra två inte har snart.

Finns redan till desktop men har inte lanserats till Android än.
https://microsoftedge.github.io/edge...icrosoft-Edge/
Citera
2022-07-20, 13:13
  #7303
Medlem
går inte att ansluta. sidan nere. någon som vet varför?
Citera
2022-07-20, 13:18
  #7304
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen
går inte att ansluta. sidan nere. någon som vet varför?
Jag är ansluten och kommer även in på hemsidan.
Citera
2022-07-20, 14:00
  #7305
Medlem
ok skall undersöka. tack

edit.nu funkar det.
__________________
Senast redigerad av Sultanen 2022-07-20 kl. 14:09.
Citera
2022-10-28, 16:40
  #7306
Medlem
Flurps avatar
Hej, jag köpte en Android mediaserver där jag försöker installera ovpn på men jag kan inte logga in. Efter jag felsökt lite så måste det ha med Telia eller deras wifirouter att göra. Nån som har något bra tips?
Citera
2022-11-02, 08:56
  #7307
Medlem
Bra blackfriday deal. Ni som använder ovpn dagligen. Värt att satsa på?
Citera
2022-11-02, 09:50
  #7308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Bra blackfriday deal. Ni som använder ovpn dagligen. Värt att satsa på?
Varför skulle man välja OVPN av alla som finns? Den kostar med Black Friday 42 kr i månaden.

PrivateVPN går på 22 kr i månaden
AzireVPN går på ~35,28 kr i månaden
Ingen av ovanstående erbjudanden är ens en Black Friday deal och kommer då antagligen sjunka ännu mer. Kan minnas att mitt PrivateVPN jag köpte för flera år sen gick på 17 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback