Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 11:53
  #7105
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Om man ska betala kontant, så ska man skicka pengarna till:
OVPN Integritet AB
Sköldungagatan 7
114 27 Stockholm

....hur säkert är det?!

Ett brev dit innehåller med stor sannolikhet pengar.
Med tanke på PostNords usla rykte, så känns det som att skicka iväg pengarna på en ganska osäker resa.
Varför har ni ingen postbox eller nån annan anonym adress?
Jag har betalat kontant vid ett flertalet gånger och aldrig haft problem. Givetvis får du ha med en liten risk i tänket
Citera
2019-01-17, 10:04
  #7106
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Varför har ni ingen postbox eller nån annan anonym adress?

Inget hindrar ju en oärlig person att lära sig att postboxnummer XXX är pengar heller.
Citera
2019-01-20, 04:36
  #7107
Medlem
Haloperidols avatar
Laddade ned OVPN-klienten på en polares laptop då jag är på besök utan medhavd dator, och vid uppkoppling till valfri server får jag felmeddelandet: "Killswitch har aktiverats! Anslutningen till OVPN har förlorats. Din internetförbindelse har stängts av för att förhindra exponering".

Om jag istället kör klienten som admin så flyter allting på som det ska däremot. Någon som vet vad detta kan tänkas bero på?
Citera
2019-01-20, 09:26
  #7108
Medlem
st0ckiss avatar
Vad fan är det med OVPN och deras oregelbundna debiteringsdagar för oss som har abonnemang som dras varje månad? Det varierar som fan! Vissa dagar dras det runt den 25e, andra dagar dras det ett par dagar in i månaden efter, nu i december drogs det inte förrän ett par veckor in i januari.
Det är grymt drygt.
Citera
2019-01-22, 15:20
  #7109
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OVPN
Ja, vi har planer att drifta Wireguard servrar. Vi har inget datum för när första servern kommer upp ännu.
Vad pratar vi om i för framtid?
Citera
2019-01-27, 01:32
  #7110
Medlem
st0ckiss avatar
Kunde man inte tvinga webbläsaren att besöka en sida utan VPN och visa sin riktiga IP alltså med OVPN-tillägget till Firefox/Chrome och en Vilfo-box?
Citera
2019-01-27, 11:14
  #7111
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Kunde man inte tvinga webbläsaren att besöka en sida utan VPN och visa sin riktiga IP alltså med OVPN-tillägget till Firefox/Chrome och en Vilfo-box?

Tror att vilfo har ett eget tillägg för det, alltså inte OVPN tillägget. Men vet inte säkert, aldrig använt det.
Citera
2019-01-27, 15:20
  #7112
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Tror att vilfo har ett eget tillägg för det, alltså inte OVPN tillägget. Men vet inte säkert, aldrig använt det.

Ja, så var det!
Nu saknas bara ett Vilfotillägg för Firefox, sen är allt löst.
Citera
2019-01-30, 04:03
  #7113
Medlem
Chris.Hagens avatar
Höghastighets servrar i Finland vore ett utmärkt val att expandera OVPN på. Vad säger ni som driver OVPN om detta?
Citera
2019-01-30, 17:30
  #7114
Medlem
Är det någon annan som inte kommer in på Tv4-play och/eller CMORE med ovpn påslaget?

"403 ERROR
The request could not be satisfied.
Request blocked.

Generated by cloudfront (CloudFront)"

Fungerade bra för någon dag sedan!
Citera
2019-01-30, 18:20
  #7115
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Population.51201
Är det någon annan som inte kommer in på Tv4-play och/eller CMORE med ovpn påslaget?

"403 ERROR
The request could not be satisfied.
Request blocked.

Generated by cloudfront (CloudFront)"

Fungerade bra för någon dag sedan!

Jag kommer in på cmore. Har du provat byta server?
Citera
2019-01-30, 19:16
  #7116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag kommer in på cmore. Har du provat byta server?

Nu har jag testat en massa olika servrar och det verkar som att det är stockholms servrar som ställer till med problem.
Det gick bra med Göteborg och Malmö så man kan ju undra vad som hänt med servrarna i stockholm.

Man kan väl säga att mitt problem är löst. /Tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback