Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 14:28
  #6625
Medlem
Gällande Vilfo, är tanken att redan existerande OVPN boxar också kommer att få den nya programvaran eller gäller den bara för den kommande boxen?
Citera
2017-12-10, 15:16
  #6626
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macroblocker
Gällande Vilfo, är tanken att redan existerande OVPN boxar också kommer att få den nya programvaran eller gäller den bara för den kommande boxen?
På deras Facebooksida står det att de skickat ut betatester till tidigare boxkunder, så man får anta att det är en uppdatering till existerande boxar och ny hårdvara för de som önskar det.

Uppdateringen av mjukvaran i boxen har lovats alldeles för länge nu och man börjar nästan tappa lite förtroende, så en får verkligen hoppas att det är en uppdatering till tidigare boxar, både första och andra utgåvan!
Citera
2017-12-10, 16:10
  #6627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macroblocker
Gällande Vilfo, är tanken att redan existerande OVPN boxar också kommer att få den nya programvaran eller gäller den bara för den kommande boxen?

Ja
Citera
2017-12-12, 12:34
  #6628
Medlem
Vladulvens avatar
Jag har Linux Mint, och får inte OVPN-klienten att ansluta överhuvudtaget. Kan det vara nåt med brandväggen (gufw)?
Kan inte konfigurera en brandvägg.
Nån som vet hur man gör?

Edit: Jag stängde av brandväggen men OVPN ansluter ändå inte, så det är något annat.
__________________
Senast redigerad av Vladulven 2017-12-12 kl. 13:20.
Citera
2017-12-15, 15:53
  #6629
Medlem
deadhead.s avatar
Herre min jävul vad Publika IPv4 adresser OVPN har nu. Nu kan man även välja IP-adresser över hela världen.
Citera
2017-12-15, 16:12
  #6630
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Herre min jävul vad Publika IPv4 adresser OVPN har nu. Nu kan man även välja IP-adresser över hela världen.
Ja, jävlar! Det var fan inte illa! Kollade för någon dag sedan och då hade de inte alla dessa.
Riktigt jäkla trevligt.
Citera
2017-12-15, 16:58
  #6631
Medlem
OVPNs avatar
Vi expanderade Publik IPv4 till samtliga servrar under gårdagen.

Om ni vill byta till en ny datahall så kan ni kontakta oss på support@ovpn.com så ordnar vi det. Det kommer även gå att göra det manuellt via hemsidan en gång per månad från och med nästa vecka.

Tänk på att ni kommer få en ny IP-adress om ni byter till en ny datahall.

//Maximilian Holm
Citera
2017-12-17, 04:20
  #6632
Medlem
Los Angeles datacenter down - we are working on getting the servers back online.

While we are getting LA servers back online:
Choose "Select server manually" and choose a non Los Angeles server to be able to connect.

If you're seeing a blank connection tab in the desktop client: log in and out again and restart client.
Citera
2017-12-17, 18:08
  #6633
Medlem
Nu orkar jag inte leta igenom hela tråden efter denna fråga jag har så nu har jag en fråga till er.

Hur snabbt fungerar ovpn? om jag har adsl anslutning med 60Mb/s hur mkt kan jag förvänta mig att få ut med ovpn? får ut 42 ungefär utan vpn öht. kommmer det slöa ner det såpass märkbart att det blir jobbigt?
Citera
2017-12-17, 18:12
  #6634
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Nu orkar jag inte leta igenom hela tråden efter denna fråga jag har så nu har jag en fråga till er.

Hur snabbt fungerar ovpn? om jag har adsl anslutning med 60Mb/s hur mkt kan jag förvänta mig att få ut med ovpn? får ut 42 ungefär utan vpn öht. kommmer det slöa ner det såpass märkbart att det blir jobbigt?
Ingen större skillnad alls. Med så låga hastigheter kommer du nog inte märka någon direkt skillnad.
Citera
2017-12-17, 18:15
  #6635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ingen större skillnad alls. Med så låga hastigheter kommer du nog inte märka någon direkt skillnad.

Tack för snabbt svar! uppskattas.
kör du själv ovpn? kör för tillfället själv flashbacks egna vpn tjänst... men funderar på att byta till ovpn nu mest för att ovpn även har servrar utomlands?
Citera
2017-12-17, 18:19
  #6636
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Tack för snabbt svar! uppskattas.
kör du själv ovpn? kör för tillfället själv flashbacks egna vpn tjänst... men funderar på att byta till ovpn nu mest för att ovpn även har servrar utomlands?
Japp, jag använder OVPN och har så gjort i nåt par år nu, tror jag. Mycket nöjd faktiskt. De få problem som varit har lösts snabbt, så väldigt stabil och snabb tjänst.

Använde Flashbacks förut också och jag har inte märkt någon större skillnad vad jag kan minnas mellan de två, åtminstone inget negativt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback