Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 23:34
  #5209
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Har inte den polletten trillat ner än så tror jag faktiskt inte att det hjälper om jag upprepar det ännu en gång
Nej, det är väl ganska uppenbart att det inte hjälper om du pratar i gåtor och sedan upprepar dessa istället för att förklara vad du försöker få sagt?
Citera
2017-01-19, 23:53
  #5210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Nej, det är väl ganska uppenbart att det inte hjälper om du pratar i gåtor och sedan upprepar dessa istället för att förklara vad du försöker få sagt?

Underskattade uppenbarligen komplexiteten i detta, trodde det räckte med alla gånger jag sagt det innan, men visst, vi tar det väl en gång till...trumvirvel

Citera
2017-01-20, 14:12
  #5211
Medlem
Twhds avatar
Svenska servers har varit helt jävla värdelöst dåliga sedan december. Kopplar ifrån hela jävla tiden, dåliga hastigheter, m.m
Kört OVPN i 1 år, aldrig krånglat som det gör nu.

Sedan, kan ni svara på följande fråga en gång för alla:

SPARAR NI LOGGAR ELLER INTE?

Hur kan ni koppla en användare till ett visst IP? Som ni ju skriver att ni gör, att ni stänger av ett abonnemang om det kommer en anmälan om "abuse".
Hur kan ni koppla OVPN-kontot med en viss IP?
Citera
2017-01-20, 14:22
  #5212
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
.
Det framgår ingenstans att ett abonnemang stängs av efter en anmälan av "abuse".
Men inte ens med loggar är det möjligt att hitta vem som använt ett visst IP, eftersom flera kunder delar på ett och samma IP (bakom en NAT).

Kunder med statiskt IP, där kopplas ju den statiska IP-adressen till kontot, därmed är det fullt möjligt att stänga av kunder som missbrukar tjänsten, även om inget loggas.
Citera
2017-01-20, 14:36
  #5213
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Svenska servers har varit helt jävla värdelöst dåliga sedan december. Kopplar ifrån hela jävla tiden, dåliga hastigheter, m.m
Kört OVPN i 1 år, aldrig krånglat som det gör nu.

Sedan, kan ni svara på följande fråga en gång för alla:

SPARAR NI LOGGAR ELLER INTE?

Hur kan ni koppla en användare till ett visst IP? Som ni ju skriver att ni gör, att ni stänger av ett abonnemang om det kommer en anmälan om "abuse".
Hur kan ni koppla OVPN-kontot med en viss IP?


Första gången jag någonsin hör detta.
Dom förklarar ju i stor detalj på sin hemsida vilka åtgärder dom vidtagit för att det inte ens ska finnas en teoretisk chans att det sparas loggar.

Inte häller hört något om att dom skulle stängt av någon för abuse.

Datahallen i Stockholm hade något problem för ett par dagar sedan som varade i 7 minuter.
Info om det fanns på deras driftstatus sida.

Jag har för tillfället 95h upptid mot en av Stockholms servrarna.
Citera
2017-01-20, 15:09
  #5214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Svenska servers har varit helt jävla värdelöst dåliga sedan december. Kopplar ifrån hela jävla tiden, dåliga hastigheter, m.m
Kört OVPN i 1 år, aldrig krånglat som det gör nu.

Håller tyvärr med i sak även om jag kanske skulle använt ett mindre färgstarkt sätt att uttrycka det på
Citera
2017-01-20, 21:32
  #5215
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
Ny klientversion 1.1.6 finns att ladda ned!

För mig gick det inte att installera utan att först manuellt avinstallera den tidigare versionen (Win 7 Pro 64-bit). Blev lite förvirrad över felmeddelandet som sa att den inte kunde ta bort en katalog.

Mest som info, fall någon annan råkar ut för samma
Citera
2017-01-20, 21:39
  #5216
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Håller tyvärr med i sak även om jag kanske skulle använt ett mindre färgstarkt sätt att uttrycka det på

Inte för att kasta ved på brasan, men alla som följer tråden har nog skapat sig en väldigt målande (höhö) bild om hur du skulle vilja uttrycka dig kring deras tjänster.
Citera
2017-01-20, 21:48
  #5217
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Underskattade uppenbarligen komplexiteten i detta, trodde det räckte med alla gånger jag sagt det innan, men visst, vi tar det väl en gång till...trumvirvel

HASTIGHETEN JAG FÅR MED MED OVPN AKTIVT ÄR FÖR DÅLIG
Okej, vad bra. Och du har uteslutit att din dator och ovpnboxen är för klena för att orka med krypteringen i den nya hastigheten på vilket sätt då?
Citera
2017-01-21, 00:26
  #5218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Boxen är det inget fel på, det är OVPNs image som inte fungerar som den ska och den nya som skulle kommit...nä, iaf jag ha gett upp där. OVPNs box + en ren pfSense installation fungerar dock utmärkt, iaf så utmärk som den VPN tjänst man försöker använda tillåter.

Edit:
Missförstå mig rätt här. Jag tycker fortfarande att OVPN är en bra tjänst i förhållande till vad den kostar (vilket enligt mig inte är speciellt mkt). Men jag hade gärna sett att den fungerade bättre (även om den var dyrare) och OVPNs egna uppfattning om hur väl tjänsten ska fungera tycker jag inte riktigt rimmar med min erfarenhet som kund.

Jodå, visst funkar OVPNs image.
Jag har inga större problem.
Citera
2017-01-21, 02:44
  #5219
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Jodå, visst funkar OVPNs image.
Jag har inga större problem.

Inte jag heller.
Det ända problemet jag kan få ibland är att den inte ansluter korrekt vid första försöket men då är det bara att göra om det så blir det rätt. Inget jätte problem i mitt tycke.
Citera
2017-01-21, 03:30
  #5220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Okej, vad bra. Och du har uteslutit att din dator och ovpnboxen är för klena för att orka med krypteringen i den nya hastigheten på vilket sätt då?

"OVPNbox har en Intel® Celeron 1037U processor och klarar enligt OpenSSL krypteringstester av att kryptera trafik upp till 600 Mbit/s. "

https://www.ovpn.se/sv/box
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback