Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-06-26, 00:28
  #97
Medlem
knulps avatar
http://www.roskilde-festival.dk/tickets

Där ser du att man kan köpa "entrance booking". Det kostade 5 DKK när det begav sig. Nu är det dock slutsålt.

Hoppas hoppas hoppas det går. Annars får jag göra den klandervärda plankningen.
Citera
2015-06-26, 00:38
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knulp
http://www.roskilde-festival.dk/tickets

Där ser du att man kan köpa "entrance booking". Det kostade 5 DKK när det begav sig. Nu är det dock slutsålt.

Hoppas hoppas hoppas det går. Annars får jag göra den klandervärda plankningen.

Då förstår jag. 5 DKK för ett inträde låter ju prisvärt. Du får alltså ta med en kopia av din kompis biljett då och bara hoppas att de inte scannar den. Lycka till!
Citera
2015-06-26, 00:48
  #99
Medlem
knulps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Då förstår jag. 5 DKK för ett inträde låter ju prisvärt. Du får alltså ta med en kopia av din kompis biljett då och bara hoppas att de inte scannar den. Lycka till!

Tack så mycket. Skvallra inte på vakterna om du ser en full, ung svensk, utan armabnd.
Citera
2015-06-30, 16:59
  #100
Medlem
Olycksbroderns avatar
Nån som har en update på hur det ser ut med tältplatser?
Citera
2015-07-03, 17:02
  #101
Medlem
janzz00ns avatar
hur var de?
Citera
2015-07-05, 22:59
  #102
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janzz00n
hur var de?

Som vanligt: Helt jävla magiskt!

Iår känns som det bästa någonsin faktiskt! Så känns det varje år men just i år har det varit helt överjävligt bra. Helt fantastisk roligt i Campet, grymma spelningar och band, MYCKET alkohol, lite mer vatten än vanligt.

Den enda timmen det regnade var när vi sprang in för att ta plats i lördes eftermiddag, efter det har vädret bara försökt slå sig själv. Visst, det har varit lite för varmt - men hellre på det hållet än det andra.

Några har klagat på ljudet vid Arena, men det var inte jag la något större märke till efter att ha sett Lamb of God, Maggio och First Aid Kit där.

Att dessutom sitta på campingen med ett 30-tal andra svenskar mitt i natten och lyssna på straffläggningen i U21-EM finalen med Lasse Grankvist som refererar OCH DESSUTOM vinna var sjygt!!!


Utan att ha varit på många andra internationella festivaler så måste ändå Roskilde vara bland de bästa. Sverige kommer ALDRIG kunna få en lika bra och stor festival, dels för att vi är svenskar och älskar regler och dessutom har vi inte samma inställning till "det goda livet" som danskarna har - vilket är en viktig ingrediens i festivalarrangemang.

Syns nästa år!
Citera
2015-07-06, 15:19
  #103
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Som vanligt: Helt jävla magiskt!

Iår känns som det bästa någonsin faktiskt! Så känns det varje år men just i år har det varit helt överjävligt bra. Helt fantastisk roligt i Campet, grymma spelningar och band, MYCKET alkohol, lite mer vatten än vanligt.

Den enda timmen det regnade var när vi sprang in för att ta plats i lördes eftermiddag, efter det har vädret bara försökt slå sig själv. Visst, det har varit lite för varmt - men hellre på det hållet än det andra.

Några har klagat på ljudet vid Arena, men det var inte jag la något större märke till efter att ha sett Lamb of God, Maggio och First Aid Kit där.

Att dessutom sitta på campingen med ett 30-tal andra svenskar mitt i natten och lyssna på straffläggningen i U21-EM finalen med Lasse Grankvist som refererar OCH DESSUTOM vinna var sjygt!!!


Utan att ha varit på många andra internationella festivaler så måste ändå Roskilde vara bland de bästa. Sverige kommer ALDRIG kunna få en lika bra och stor festival, dels för att vi är svenskar och älskar regler och dessutom har vi inte samma inställning till "det goda livet" som danskarna har - vilket är en viktig ingrediens i festivalarrangemang.

Syns nästa år!
Ljudet på Arena var ju för fan helt hävla magiskt, vem har klagat?. Tallest Man on Earths spelning, tillsammans med delar av Bon Iver, kan ha varit den bästa ljudupplevelsen jag varit med om. På de tyngre långsammare låtarna tryckte fan basen iväg mig till, ja, jag vet inte var

Orkar inte skriva så mycket mer i nuläget. Är fortfarande tagen efter Pauls spelning. Trodde aldrig jag skulle få höra Abbey Road-medleyt i sin helhet live, och inte trodde jag att jag skulle få höra det av the man himself, efter att han i 2 timmar och femton minuter redan gett mig mer och mer euforiska känslor för varje sekund.

Och som sagt, ända nackdelen om något skulle väl vara att det ibland var helt sinnessjukt varmt, men det är inte riktigt något som stör mig, hellre det än motsatsen
Citera
2015-07-06, 21:36
  #104
Medlem
knulps avatar
Kom in utan festivalbiljett! Det enda som krävdes var entrancebiljetten, som bara kostade 5 DKK. En i campet hade smala handleder, så kunde även få på mig hennes band för att komma in på området. Såg endast ett par stycken spelningar, då jag åkte hem på fredagsmorgonen pga jobb. Bob Hund och Muse var
Citera
2015-07-06, 21:51
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Ljudet på Arena var ju för fan helt hävla magiskt, vem har klagat?. Tallest Man on Earths spelning, tillsammans med delar av Bon Iver, kan ha varit den bästa ljudupplevelsen jag varit med om. På de tyngre långsammare låtarna tryckte fan basen iväg mig till, ja, jag vet inte var

Då var du inte där på Mastodon, vilket måste varit det sämsta ljudet jag nånsin hört på en spelning av den här storleken. Pa:T bara stängdes av i mitten av en låt bl.a. Lamb of god hade dåligt ljud i början, first aid kit hade dugligt.

Annars var det en jävligt bra festival.
Citera
2015-07-07, 01:18
  #106
Medlem
Fettiskudds avatar
Som förstagångsbesökare måste jag säga att jag tyckte det var en fantastisk upplevelse! Var där hela veckan och det var värt det. Fick uppleva mina Muse och Disclosure från "frampitten" vilket bara det fyllde min lyckokvot till max, men givetvis också massa andra strålande akter och Pauls perfekta avrundning på lördagen. Träffade bara trevliga, glada och givmilda danskar, men jag måste säga att min självbild av hur bra jag trodde jag förstod mig på det danska språket blev raserad ganska fort. Prövade på foodjam-tältet där man kunde laga sin egen mat för en femtiolapp vilket var ett kul och värt alternativ till tråkkebab om man var ett skönt gäng med någon form av matlagningsintresse. Kul också att man kan åka in till köpenhamn på 20 minuter och turista lite om man blir less på camphänget. Vädret var ju perfa men dumt nog så underskattade jag solen de första dagarna så jag brände sönder mina armar som svullnade upp och fick blåsor som gjorde skitont vilket drog ner humöret lite, men annars skulle det väl kanske vara för perfekt.

Till roskilde kommer jag tillbaks! Med solkräm!
Citera
2015-07-11, 23:51
  #107
Medlem
Olycksbroderns avatar
Måste hålla med ovanstående talare. Som förstagångsbesökare var det över förväntan. Vi kom ner sent på onsdagen och hitta riktigt bra tältplats på East efter 30 min letande. I efterhand hade vi kanske gjort bäst i att kolla in West. Fulla danskar och deras grötspråk gjorde det svårt. Alla fick snacka engelska med oss.

Är det på West man ska bo om man vill ha lite fler utlänningar som tältgrannar? Lär garanterat åka nästa år igen...
Det märks att Roskilde funnits ett par tiotal år. Allt var perfekt. Varma duschar, porslintoaletter, kalla ölflak på campingen. Närheten till precis allt. Det kändes verkligen genomtänkt.

Thåström på Arena var magiskt. Speciellt när han drog av Fan fan fan och sedan Släpp aldrig in dom. Värt hela entrepengen!!!

Tuborgbandspelaren med sina neonljus och sitt feta ljud mitt i natten med lite innanför västen var klockrent.

ps. Blev fascinerad av alla fina boomboxbyggen. Vilka jävla ljudsystem. Ds.

edit. Den totala känslan av anarki, som man inte får i Sverige, var guld värd den också.
__________________
Senast redigerad av Olycksbrodern 2015-07-11 kl. 23:54.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback