Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-14, 20:17
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plananna
tack! Jag ska testa det med!


Testade du det idag, som du igår sa att du skulle testa imorgon?
Citera
2024-03-15, 08:51
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Testade du det idag, som du igår sa att du skulle testa imorgon?

Jag hoppas kunna testa det ikväll tack för på minnelsen!
Citera
2024-03-15, 10:22
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plananna
Jag hoppas kunna testa det ikväll tack för på minnelsen!

Ibland brukar jag äta Naco chips till det mexikanska jag nämnde. Gott!

De som säger att vegansk mat är tråkig har dålig kunskap.
Citera
2024-03-15, 11:36
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Ibland brukar jag äta Naco chips till det mexikanska jag nämnde. Gott!

De som säger att vegansk mat är tråkig har dålig kunskap.

Personligen undviker jag sånt som chips men är ju medveten om att det är jag som typ inte alls kan laga mat eller inte tycker det är så intressant igentligen vilket ju gör att jag blir dålig på det typ men jag håller med att det inte alls är tråkig mat, tärt om när jag ätit djur förut tycker jag förutom att en del saker känns väldigt äckligt och obehagligt att äta typ att det är tråkigt jag äter typ hellre en fräsh god smak rik mat med mycket typ grönsaker (förlåt som sagt jag kan typ verkligen inte laga mat alls haha) mem hoppas du förstår hur jag menar och att kunskap absolut men de som kan göra bra mat kan ju självklart absolut göra det veganskt varför skulle det inte gå liksom?
Citera
2024-03-15, 15:58
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plananna
Personligen undviker jag sånt som chips men är ju medveten om att det är jag som typ inte alls kan laga mat eller inte tycker det är så intressant igentligen vilket ju gör att jag blir dålig på det typ men jag håller med att det inte alls är tråkig mat, tärt om när jag ätit djur förut tycker jag förutom att en del saker känns väldigt äckligt och obehagligt att äta typ att det är tråkigt jag äter typ hellre en fräsh god smak rik mat med mycket typ grönsaker (förlåt som sagt jag kan typ verkligen inte laga mat alls haha) mem hoppas du förstår hur jag menar och att kunskap absolut men de som kan göra bra mat kan ju självklart absolut göra det veganskt varför skulle det inte gå liksom?

Det är inte likt vanliga chips, de kallas det för att det ska sälja bättre. Torkade majsflarn av chipskaraktär. Därav "chips". Så de är inte onyttiga likt flottiga svenska chips.

All vanlig mat smakar ju som den gör p.g.a dess smaksättning, utan den är ju den tråkig i smaken. Så vegansk etc mat kan vara lika god med bra och rätt smaksättning. Trist nog så har inte det området utvecklats så mycket som det borde ha gjorts då vegan och vegetarianism har funnits länge, men det kommer. Dessutom, alla smaker som skulle kunna finnas, har ju såklart inte hittats på ännu så "nyttig" mats framtid med dess smaker, ser ljus ut. Tills dess hittar man på själv.

Gillar man vitlök så kan man blanda Ajvar med lite pressad vitlök (pressa vitlök klarar du väl) vilket är gott till veganska Cevapcici. Funkar bra med Lidl:s bulgurblandning. Lidl har många bra grönsaksblandningar.

Allt vi hittills nämnt behöver bara mikras så matlagningskunskaper behövs inte, bara fantasi. Tips - köp en airfryer, det ökar matkvaliteten och är lika lätt att använda som en mikro, fast maten blir mer "tillagad" T.ex får den stekyta vid tillagning från fryst skick.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback