Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-02, 00:15
  #1
Medlem
Hip-Priests avatar
Vad tycker ni om att lyssna på när ni tagit tjack? Själv blir det mycket snabb garage-rock eller punk. Lyssnar just nu "Zen Arcade"-plattan med Hüsker Dü. Lite mer Hardcore. Ska testa Big Black - "Songs About Fucking" sen.
Citera
2014-09-02, 00:22
  #2
Medlem
bizquitos avatar
Snot - Joyride får mig att gå igång
Citera
2014-09-02, 00:30
  #3
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hej!

Använder inte tjack, men bra musik.

Lyssna på Lay Back In The Sun av Spiritualized, från mitten av 90-talet.

"Hey take it right down. Lay back in the sun. Gonna have me some good times good, good dope and good fun"

Velvet Underground-influerad indie rock/pop med psykadeliska inslag från ett av 90-talets bästa band.
Citera
2014-09-02, 00:34
  #4
Medlem
sgeddingagglis avatar
Den här är som gjord för såna tillfällen. https://www.youtube.com/watch?v=POzLxafriNE
Citera
2014-09-02, 00:35
  #5
Medlem
Hip-Priests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Hej!

Använder inte tjack, men bra musik.

Lyssna på Lay Back In The Sun av Spiritualized, från mitten av 90-talet.

"Hey take it right down. Lay back in the sun. Gonna have me some good times good, good dope and good fun"

Velvet Underground-influerad indie rock/pop med psykadeliska inslag från ett av 90-talets bästa band.
"Ladies and Gentlemen We Are Floating In Space" är och förblir en klassiker och J Spaceman gör bra saker ännu. Men hans tidigare band Spacemen 3 passar nog bättre om man är på tjack.
Citera
2014-09-02, 01:09
  #6
Medlem
Personligen föredrar jag elektrisk musik i form av modern house eller liknande. Detta lyssnar jag dock på vanligtvis också, så att lyssna på mina favoritlåtar vid berusningstillstånd gör dem bara ännu bättre.

Överlag kan jag förvisso lyssna på det mesta men ovanstående är absoluta favoriten av genre.
Citera
2014-09-02, 01:50
  #7
Medlem
apelsinhimlens avatar
Loveless från 1991 av My Bloody Valentine, vackrare än så blir aldrig oljud

Higher Than The Sun av Primal Scream eller hela Screamadelica-skivan.

Filmmusiken Till Requiem For A Dream blir dock mitt slutliga val.
Citera
2014-09-02, 05:58
  #8
Medlem
Drinkycrows avatar
Prova att öka hastighet på vad du vanligtvis hittar och se om du diggar samma musik fast snabbare.
Citera
2014-09-02, 07:11
  #9
Moderator
kvm3s avatar
Centralstimulantia --> Musik - Listor, rekommendationer och omröstningar
/Moderator
Citera
2014-09-02, 10:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hip-Priest
eller punk.

Black Flag brukar gå varma under tjacksessioner, i synnerhet Damaged och Slip It In plattorna. Brukar inte vara särskilt bunden vid en viss sorts musik under påverkan av en viss sorts drog, men på stimulanter brukar jag ha två lägen, snabbt och argt eller segt och tungt (det fina med Black Flag är att de erbjuder lite av varje!) så det blir ofta grejer som Eyehategod, Electric Wizard och dylika band.
Citera
2014-09-02, 12:31
  #11
Medlem
Hip-Priests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Loveless från 1991 av My Bloody Valentine, vackrare än så blir aldrig oljud.
Mitt alla tiders favoritalbum.
Citera
2014-09-02, 12:33
  #12
Medlem
Hip-Priests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Black Flag brukar gå varma under tjacksessioner, i synnerhet Damaged och Slip It In plattorna. Brukar inte vara särskilt bunden vid en viss sorts musik under påverkan av en viss sorts drog, men på stimulanter brukar jag ha två lägen, snabbt och argt eller segt och tungt (det fina med Black Flag är att de erbjuder lite av varje!) så det blir ofta grejer som Eyehategod, Electric Wizard och dylika band.
Black Flag fungerar helt klart!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback