2014-09-01, 21:00
Medlem
Börjat mina studier nu och är helt kass på engelska. Boken vi skall läsa heter foundation of marketing och är grundläggande bok om marknadsföring. För det första är jag helt värdelös på engelska och för det andra har jag bara en månad på mig att hinna läsa boken innan tentamen. Någon själ där ute som vet ett bra alternativ till denna bok? Ge tips på riktigt bra böcker som handlar om marknadsföring och dess grunder!!! Allt är intressant!
Citera
2014-09-01, 21:11
Medlem
VonFanderblads avatar
Då är det kanske bäst att börja träna på Engelskan, det kommer bli betydligt mer av den varan framöver. Dessutom är nog Jobber och Fahys Foundations of marketing den mest lättlästa boken du kommer bekanta dig med under studietiden. Därför är det bra att läsa den som uppvärmning.

Du kan även googla på kompendier och sammanfattningar på svenska, det kan gå an.
Citera
2014-09-01, 22:14
Medlem
Marknadsföring: teori, strategi och praktik av Philip Kotler, Gary Armstrong, Anders Parment ska väl fungera utmärkt för en grundkurs i marknadsföring. Kotler brukar väl mer eller mindre nästan vara standard så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in