Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 22:48
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Kul att det går så pass bra.

Det är ju fortfarande en övervikt åt det kommunistiska/kulturvänsterhållet i svensk media. Det behövs att några vänsterextrema tidningar som Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Expopressen försvinner för det ska bli någorlunda jämnvikt i Sverige mellan kommunistiska och konservativa nyhetsförmedlare.

Du har ungefär lika bra koll på den politiska inriktningen hos MSM, som Fria tider är opartisk och ovinklad, d.v.s. inte alls.
Citera
2019-04-08, 15:58
  #122
Medlem
Någon annan som nyligen fått en faktura från Fria tider? Enligt meddelandet är jag skyldig pengar för en uppsägningstid på tre månader = 310 kr. Detta enligt mailet för en period för ca 10 månader sedan.

Känns lite märkligt då FT kostar 1 kr om dagen och kostnaden borde isf bli strax över 90 kr.

En sak till.. påminnelsen kom endast via mail. Är det rimligt att anta att folk har kvar samma mail i evigheter? Tänker att detta skulle kunna vara ett sätt att se till att ärenden hamnar hos fogden utan folk ens vet om det förrän det är för sent.

Och en sak till. FT har ringt ett par gånger riktiga psykopatsäljare som vrålar i luren och inte ens låter mig tala. Har bokstavligt talat fått lägga på luren.

Mycket tacksam för input runt detta. Och eftersom det kanske är fel forumdel vore jag mkt tacksam för hänvisning.
Citera
2019-04-09, 10:20
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Någon annan som nyligen fått en faktura från Fria tider? Enligt meddelandet är jag skyldig pengar för en uppsägningstid på tre månader = 310 kr. Detta enligt mailet för en period för ca 10 månader sedan.

Känns lite märkligt då FT kostar 1 kr om dagen och kostnaden borde isf bli strax över 90 kr.

En sak till.. påminnelsen kom endast via mail. Är det rimligt att anta att folk har kvar samma mail i evigheter? Tänker att detta skulle kunna vara ett sätt att se till att ärenden hamnar hos fogden utan folk ens vet om det förrän det är för sent.

Och en sak till. FT har ringt ett par gånger riktiga psykopatsäljare som vrålar i luren och inte ens låter mig tala. Har bokstavligt talat fått lägga på luren.

Mycket tacksam för input runt detta. Och eftersom det kanske är fel forumdel vore jag mkt tacksam för hänvisning.
Kan säga att jag delar din erfarenhet.
Citera
2019-04-09, 10:32
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Någon annan som nyligen fått en faktura från Fria tider? Enligt meddelandet är jag skyldig pengar för en uppsägningstid på tre månader = 310 kr. Detta enligt mailet för en period för ca 10 månader sedan.

Känns lite märkligt då FT kostar 1 kr om dagen och kostnaden borde isf bli strax över 90 kr.

En sak till.. påminnelsen kom endast via mail. Är det rimligt att anta att folk har kvar samma mail i evigheter? Tänker att detta skulle kunna vara ett sätt att se till att ärenden hamnar hos fogden utan folk ens vet om det förrän det är för sent.

Och en sak till. FT har ringt ett par gånger riktiga psykopatsäljare som vrålar i luren och inte ens låter mig tala. Har bokstavligt talat fått lägga på luren.

Mycket tacksam för input runt detta. Och eftersom det kanske är fel forumdel vore jag mkt tacksam för hänvisning.

Du är inte ensam. Det är riktiga skumraskaffärer de håller på med. De skickar medvetet fakturan långt efter faktureringsperioden för att senarelägga uppsägningar. De skickar en påminnelse för att få in påminnelseavgifter, sedan skickar de ärendet till inkassobolaget så fort som möjligt för att kunna driva in ännu mer pengar.
Kommer aldrig någonsin betala en enda krona till Widar Nord igen, och det borde ingen annan göra heller!
Citera
2019-04-24, 12:20
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Du är inte ensam. Det är riktiga skumraskaffärer de håller på med. De skickar medvetet fakturan långt efter faktureringsperioden för att senarelägga uppsägningar. De skickar en påminnelse för att få in påminnelseavgifter, sedan skickar de ärendet till inkassobolaget så fort som möjligt för att kunna driva in ännu mer pengar.
Kommer aldrig någonsin betala en enda krona till Widar Nord igen, och det borde ingen annan göra heller!


De har väl anlitat något telemarketing bolag som alla andra.
Citera
2019-05-26, 09:32
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Du är inte ensam. Det är riktiga skumraskaffärer de håller på med. De skickar medvetet fakturan långt efter faktureringsperioden för att senarelägga uppsägningar. De skickar en påminnelse för att få in påminnelseavgifter, sedan skickar de ärendet till inkassobolaget så fort som möjligt för att kunna driva in ännu mer pengar.
Kommer aldrig någonsin betala en enda krona till Widar Nord igen, och det borde ingen annan göra heller!

Ja, detta känns inte seriöst. Det var om jag minns rätt också väldigt knepigt att ens säga upp subben. Man var tvungen att starta ett supportärende.

Tack för ditt svar.
Citera
2019-06-17, 14:06
  #127
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Du är inte ensam. Det är riktiga skumraskaffärer de håller på med. De skickar medvetet fakturan långt efter faktureringsperioden för att senarelägga uppsägningar. De skickar en påminnelse för att få in påminnelseavgifter, sedan skickar de ärendet till inkassobolaget så fort som möjligt för att kunna driva in ännu mer pengar.
Kommer aldrig någonsin betala en enda krona till Widar Nord igen, och det borde ingen annan göra heller!

En djävla stor varning borde det vara mot det skitföretaget.

Att automatiskt förnya en internet prenumeration og retroaktivt fakturera för den ett år senare när den gått ut är bedrägeri.

Dessutom när bemötandet av prenumerationsavdelningen djävligt otrevligt.

Jag valde att betala bort dem o kommer efter det att aldrig stödja dem mer. Vilket jag kunde ha tänkt mig om de varit lite smidiga. Men att betala för inget gör bara förbannad. Så numera rekommenderar jag alla istället stödja Nyheter Idag og Kvartal istället.

Fria tider = bedrägeri.
Fria tider = varning köp ej extratjänst eller prenumeration.


#friatider
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback