Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-22, 13:03
  #337
Avstängd
Köttfärs
Nachochips/tortilla
Majs
Paprika
Gurka
Sallad
Creame fraiche
Tacosås
Citera
2016-09-22, 14:09
  #338
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag har börjat smaska på med den där fotdoftande cheddardippen på mina.

Tycker förövrigt att utbudet på produkter är rätt klent i Sverige för att vara en så populär
matgenre.
Citera
2016-09-22, 14:28
  #339
Medlem
hasenfrasens avatar
Den kulinariska höjdpunkten 1993 i Mexico City var när värden övertalade mig att äta en taco med fyllning av starkt kryddad grishjärna, typ pölsa. Montesuma krävde att jag sov i badkaret den natten.
Citera
2018-02-02, 14:31
  #340
Medlem
Köttfärs, Tortillabröd, Majs, Tomat, Gurka, Riven ost, Gräddfil, Tacosås, Guacamole.
Citera
2018-02-03, 18:36
  #341
Medlem
hashs avatar
Brukar göra min egen taco-köttfärs krydda.
Blandar ihop följande till ca 500g köttfärs.

Torkade kryddor:
1 tsk socker
1 tsk salt
1 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk paprika
1 tsk oregano
1 tsk svartpeppar (nymald)
1 tsk chili-peppar
1 tsk chili-powder
2 tsk spiskummin

Blanda ovan kryddor, stek köttfärsen till all vätska är borta, häll på krydd-mixen och stek några minuter extra så kryddorna får sitt i stekpannan, tillsätt 1 dl vatten och rör om, stek bort allt vatten, servera

Lagom starkt, lite starkare än Santa Marias kryddmix.
Citera
2018-02-03, 18:43
  #342
Medlem
Äter som vanligt (men ej längre med pitabröd)
Köttfärs, ost, grönsaker och såser. Dagen därpå (bor ensam och äter tacos när vi iaf är två) tar jag ofta den överblivna kryddade köttfärsen och slänger ihop med pasta, curry och salsasås som får riven ost över blandningen innan den åker in i ugnen.

Jag har länge velat äta pitabröd med fiskpinnar och grönsaker igen (inte gjort sedan tonåren) men har inte hittat någon bra sås. Däremot köpte jag hem ett par påsar Fish Taco, från Santa Maria och tänkte prova den på torsk istället för lax någon gång här framöver.
Citera
2018-02-03, 18:54
  #343
Medlem
enkeltulipans avatar
Jag har:
Köttfärs (med färdigkrydda)
Oftast mjuka skal
Gurka och tomat blandat
Gräddfil (tusen gånger godare än creme fraiche)
Medium tacoskal
Ibland tärnad banan
Citera
2018-02-04, 13:29
  #344
Medlem
Köttfärs, uppstekt utan krydda, salt peppar, en burk mild salsa (måste vara salsa) och en burk het eller medium salsa, rör ihop, skitgott!
mjukt bröd
Rhode island dressing
cremefraiche
gurka
paprika
majs
krossade chips
banan om man har lite xtra fredagsfeeling
Citera
2018-02-22, 21:30
  #345
Medlem
InflatableBoppos avatar
Texmex

Gucamole (egen)
Majs
Sallad
Rödlök
Tomat
Gurka
Mango
Fetaost
Ost
Cashew (naturell)
Salsa (egen)
Nachos

Beroende på pulled oumph eller vegofärs, tacoskal eller mjukt bröd (eget).

All sallad ska blandas fetaost, ost, chili och rödlök i separata skålar.

Är man ett riktigt latas som jag kan vara ibland rekommenderar jag färdigskuren familjesallad Ica har.

Mina brorsbarn gillar att äta hos mig gör alltid texmex när jag bjuder in ungarna. Annat tillbehör än vad de får hemma sen slutar det alltid med att vi doppar churros i choklad kan vara churros som lockar.
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-02-22 kl. 21:33.
Citera
2018-03-02, 14:04
  #346
Medlem
Zippo666s avatar
Alla ingredienser köttfärs o grönt sen blanda med såser, sen lägga i ett mjukt tortillabröd, rulla ihop å äta
Citera
2018-03-04, 04:28
  #347
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Breder ut färsen på en plåt, delar grönsaker i fjärdedelar och lägger ovanpå, bakar i ugn i 30-40 minuter.
Klipper tortillabrödet i små fyrkanter, sedan värmer jag tacosåsen i kastrull och tillsätter brödet när det börjar koka.
När det är färdigt lägger jag färs och sås i en djup tallrik, slår över lite rumstempererad mjölk och slevar i mig med sked.

(nä, gör som alla andra, men väldigt upprepande tråd)
Citera
2018-10-15, 14:10
  #348
Medlem
Med BBQ-sås i ett tortillabröd, det är fan bland det godaste jag ätit. Jag menar då en egen gjord BBQ-sås men den på butikerna lär fungera med. Måste testas!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback