Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 11:33
  #97
Medlem
Känns väldigt skumt att möta upp någon för att sälja något virtuellt, framför allt när det involverar mycket pengar.
Citera
2019-03-03, 20:34
  #98
Medlem
yournotlikemes avatar
Vad fan har hänt med Localbitcoins? Har kunnat handla BTC där ifrån utan problem i flera år enkelt med Swish. När jag idag skulle logga in och köpa lite BTC finns inte en enda säljare med Swish kvar som det brukade krylla av? Nu står det att folk säljer via "Moneygram"? Vad fan är det?

Gå gärna in på sidan www.localbitcoins.com och kolla själva.
Var ska man nu vända sig för att köpa bitcoin med Swish om local är nere.
Citera
2019-03-04, 00:26
  #99
Medlem
mr2cools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vad fan har hänt med Localbitcoins? Har kunnat handla BTC där ifrån utan problem i flera år enkelt med Swish. När jag idag skulle logga in och köpa lite BTC finns inte en enda säljare med Swish kvar som det brukade krylla av? Nu står det att folk säljer via "Moneygram"? Vad fan är det?

Gå gärna in på sidan www.localbitcoins.com och kolla själva.
Var ska man nu vända sig för att köpa bitcoin med Swish om local är nere.


Fungerade inte för mig heller, om man använder sidan, då får man inga som säljer.
Men om man går in direkt på https://localbitcoins.com/buy-bitcoi...ine/SEK/swish/ så ser man vilka som säljer med swish
mvh
Citera
2019-03-04, 02:23
  #100
Medlem
Jag funderar på att bli handlare på localbitcoins. Jag sitter på dryga miljonen (sek) i mestadels bitcoin.

Bor nu i Miami, så kunde ju handla i cash också med så mycket venezuelaner mm det är här.
Speciellt om jag inte gör förstora belopp, iaf utan att känna på dem med ett par transaktioner. Crypto är ju lite för komplicerat för att en Haiti iq 70 skulle komma och råna en, särskilt om man gör det i lobbyn på typ W hotel eller Ritz Carlton.

Spreads:en är ju fina som fan. Någon som har erfarenhet? Vad ska man tänka på?
Citera
2019-03-04, 07:53
  #101
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
Fungerade inte för mig heller, om man använder sidan, då får man inga som säljer.
Men om man går in direkt på https://localbitcoins.com/buy-bitcoi...ine/SEK/swish/ så ser man vilka som säljer med swish
mvh

Aa tack! Nu funkade det!
Citera
2019-03-06, 20:04
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Jag funderar på att bli handlare på localbitcoins. Jag sitter på dryga miljonen (sek) i mestadels bitcoin.

Bor nu i Miami, så kunde ju handla i cash också med så mycket venezuelaner mm det är här.
Speciellt om jag inte gör förstora belopp, iaf utan att känna på dem med ett par transaktioner. Crypto är ju lite för komplicerat för att en Haiti iq 70 skulle komma och råna en, särskilt om man gör det i lobbyn på typ W hotel eller Ritz Carlton.

Spreads:en är ju fina som fan. Någon som har erfarenhet? Vad ska man tänka på?

Finns det folk i Sverige som tvingar sina offer att ta ut pengar i automat och liknande kan jag garantera att en desperat latino knarkare kan göra samma sak.

Jag har aldrig vågat mötas live. Rätt vad det är blir du indragen i en bil och under hot tvingas skicka dina bitcoin till rånarna.

Möts på banken. Gå absolut inte direkt till där du bor efteråt eller nåt någon se ditt det nummer. Vet dom var du bor och har 1 miljon i btc är det ju rena guldgruvan för en som verkligen verkligen vill tjäna pengar. Och det finns det gott om. Vissa skulle bryta sig in hos dig för 5 k.

Nyligen i Stockholm blev ju en vanlig Svensson familj rånad på en klocka dom sålde på blocket. Rånarna hade då tagit kontakt med offret och låtsas va intresserad av klockan, när dom visste var han bodde drog dom bara dit och rånade snubben. Va försiktig, speciellt i ett område som Miami.
Citera
2019-03-13, 21:40
  #103
Medlem
zubins avatar
Prissättningen är uppåt väggarna och har varit så hela veckan. Den billigaste
svenska säljaren just nu tar 10% i avgift. 3-4% är standard när jag har handlat tidigare på lb.
Citera
2019-03-13, 23:07
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zubin
Prissättningen är uppåt väggarna och har varit så hela veckan. Den billigaste
svenska säljaren just nu tar 10% i avgift. 3-4% är standard när jag har handlat tidigare på lb.

Öppnar ju upp tillfälle för de som vill tjäna pengar.

Köp på bitstamp till marknadspris och sälj en 7 %dyrare på localbitcoin direkt. Enkla pengar
Citera
2019-03-13, 23:51
  #105
Medlem
zubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Öppnar ju upp tillfälle för de som vill tjäna pengar.

Köp på bitstamp till marknadspris och sälj en 7 %dyrare på localbitcoin direkt. Enkla pengar
Är det metoden lb-säljarna använder? Som att stjäla godis från ett barn...

Antar att det är skatteplikt på vinsten dock?
Citera
2019-03-14, 02:39
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zubin
Är det metoden lb-säljarna använder? Som att stjäla godis från ett barn...

Antar att det är skatteplikt på vinsten dock?

Det varierar nog. En del minear sina bitcoin, andra får bitcoin från kriminella verksamheter, och andra köper bitcoin så billigt som möjligt och säljer.

Jo det är det ju. Men säg du har 50k, och du säljer med 5% vinst direkt. 2500 kr som du ska skatta på. Ganska bra dagslön.

Du kan även sälja dina bitcoin och få betalt via PayPal. Eftersom det ofta är stora avgifter för att köpa bitcoin med PayPal på exchanges så finns det en del privata säljare på paxful och localbitcoin som då köper dina bitcoin och du får typ 10% extra i PayPal.

Dock är ju PayPal ett helvette som kan stänga ditt konto när som helst så det vågar inte jag iaf.
Citera
2019-03-16, 04:15
  #107
Medlem
Hur mycket bra måste man ha i sitt konto för att ens annons som säljare ska synas? Paxful.com har 0.05 vet jag.
Citera
2019-03-18, 17:22
  #108
Medlem
Har avslutat mitt konto hos LBC för nån månad sen, fick hem brev skatteverket, dem vill ha redovisning av kryptovalutor för 2015-17.

Edit: Vet inte varför jag blivit kontaktad men det visar sig.
__________________
Senast redigerad av nortonlight 2019-03-18 kl. 17:23. Anledning: Tillägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback