Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 21:29
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
har aldrig gjort det själv men en vän har gjort det och han blev rånad på 150tussen kr så akta dig!

bara live affärerna man ska vara mer försiktig med för dem har eskrow system annars som funkar.
Bara idioter blir rånade i live affärer.
Du förstår väl själv att man inte går till någon okänd med 150k på sig?
Man går dit och växlar ett par tusen, ser hur personen jobbar, vad han antecknar ner (om han gör det), om han är en ärlig seriös person som skattar (och måste enligt lag skriva ner varje transaktion) eller om han är någon underground-spekulant, narkotikahandlare (köpare / säljare), skattesmittare eller alla 3. Man möter även upp på öppna platser. Något populärt och centralt café där du har översyn över alla som går in och ut. Det sista men inte minst viktiga är att förvara dina bitcoins i hårdvaruplånböcker.
Citera
2016-10-27, 11:54
  #74
Avstängd
Tänkte sälja lite via swish. Kan jag få problem om jag inte tar upp de i min deklaration?
Citera
2016-10-27, 11:57
  #75
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snusokaffe
Sämsta skiten enligt mig, vafan ska man köpa av en ny person så ska dem fan ha en 2 timmars film vart fan jag bor, vem jag knullar osv... Räcker det inte med ID? O vissa svara ju för helvete inte fast dem är online/gröna.
Ja vissa verkar vara riktigt nojiga. Känns skumt att random individ ska kartlägga mig för en snabb transaktion av lite bitcoins. Måste finnas bättre siter?
Citera
2016-10-28, 08:07
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Ja vissa verkar vara riktigt nojiga. Känns skumt att random individ ska kartlägga mig för en snabb transaktion av lite bitcoins. Måste finnas bättre siter?

Bitsquare.io har inga sådana problem. Ingen registrering där heller. Till skillnad från localbitcoins så måste säljaren acceptera om köparen tar dennes bud. Dvs säljaren gör ingen inspektion av köparen. Swish finns.
Citera
2016-11-06, 22:49
  #77
Medlem
Har handlat en del på LocalBitcoins och har aldrig haft några problem.
Citera
2016-11-18, 09:05
  #78
Medlem
Localbitcoins fungerar alldeles utmärkt, man får självklart kolla upp lite info om traders och köra några testköp innan man lägger större order.
Citera
2016-11-18, 18:33
  #79
Avstängd
RTidigare hade jag en nyckel varje gång någon skulle ge mig btc och då kunde jag kopiera den, nu mera så måste jag ha en ny nyckel varje gång, kan man på något vis ändra så man har samma nyckel (eller vad det kallas) istället för en ny adress varje gång?
Citera
2016-12-22, 16:42
  #80
Medlem
smileos avatar
hej, hur säkert skulle det vara att hålla en summa i sin wallet på localbitcoins säg - 1år? Det skulle ju vara väldigt smidigt men vet inte om det är speciellt säkert... vet att det inte är vattentätt men, är det korkat?
Citera
2016-12-22, 18:55
  #81
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smileo
hej, hur säkert skulle det vara att hålla en summa i sin wallet på localbitcoins säg - 1år? Det skulle ju vara väldigt smidigt men vet inte om det är speciellt säkert... vet att det inte är vattentätt men, är det korkat?
Vad är det som är så väldigt smidigt med det jämfört med att ladda ner en klient och skicka coinsen dit? Ladda ner en klient på din telefon och skicka coinsen dit. Det lär ta dig typ en minut.
Citera
2017-01-03, 07:22
  #82
Medlem
kräver alla eller de allra flesta på localbitcoins att man skickar en bild på sitt ID ?
det låter ju sinnessjukt krav, går ni verkligen med på detta? :-O

är inte det jätteriskfyllt? idkapingar etc och att ID:et för alltid kommer att vara ute på vift.

är sjukt skeptisk till att köpa från en legit sida också ifall man behöver skicka en bild på sitt ID, det känns som det bara är en tidsfråga innan ett hack förekommer och alla ID:s läcker ut. Vad säger ni?
__________________
Senast redigerad av Lexdale 2017-01-03 kl. 07:41.
Citera
2017-01-03, 21:13
  #83
Medlem
Helt rätt att vara försiktig med att skicka runt sitt ID oskyddat på internet. Du kan prova Bitsquare där man ska kunna köpa och sälja utan ID.
Citera
2017-05-30, 16:35
  #84
Medlem
Kanske konstig fråga, men får vem som helst sälja bitcoins på localbitcoins? Alltså en privatperson som köper coins från någon svensk exchange eller liknande och sen säljer dom på localbitcoins?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback