Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-31, 03:22
  #1
Medlem
Santadunks avatar
Har handlat mina bitcoins mest på btcx.se men läser man den tråden nu står de mest om localbitcoins är mycket bättre så jag sökte men hittade inte nån flashbacktråd. btcx har blivit stora för de går att använda Swish och man växlingen går oftast ganska snabbt på kontorstid.

Vad gör localbitcoins.com så bra? Är de snabba? Går de använda Swish?
Recensioner på köp från localbitcoins vore tacksamt!
Citera
2014-08-31, 09:17
  #2
Medlem
LoserMachines avatar
Ja, jag är också nyfiken. Vore tacksamt om någon kunde komma med lite info.


EDIT: Jag har fattat hur det fungerar, ingen vits att citera mig. Det är i princip som vilken köp&säljsida som helst. Ska testa göra ett köp nu.
__________________
Senast redigerad av LoserMachine 2014-08-31 kl. 09:59.
Citera
2014-08-31, 12:46
  #3
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoserMachine
Ja, jag är också nyfiken. Vore tacksamt om någon kunde komma med lite info.


EDIT: Jag har fattat hur det fungerar, ingen vits att citera mig. Det är i princip som vilken köp&säljsida som helst. Ska testa göra ett köp nu.
Hur gick det? Använde du Swish eller hur betalade du

Jag fattar inte riktigt vart pengarna kommer alltså hur man får dem till sin wallet?
Citera
2014-08-31, 13:07
  #4
Medlem
LoserMachines avatar
Köpte med swish, har dock inte fått coinsen ännu. Man har en egen wallet på sidan som man sen får flytta pengarna från, ungefär som kapiton hade.

Det är escrowsystemet, så det känns tryggt.
__________________
Senast redigerad av LoserMachine 2014-08-31 kl. 13:10.
Citera
2014-08-31, 16:38
  #5
Medlem
Santadunks avatar
Ok börjar nog oxå fatta localbitcoins nu men inte den vad den stora fördelen är, hittar tex ingen med Swish och de är mycket att man ska skriva in namn och sånt. Klart, blir billigare än btcx.se de är ju bra
Citera
2014-09-03, 23:58
  #6
Medlem
Pusssys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Ok börjar nog oxå fatta localbitcoins nu men inte den vad den stora fördelen är, hittar tex ingen med Swish och de är mycket att man ska skriva in namn och sånt. Klart, blir billigare än btcx.se de är ju bra

https://localbitcoins.com/ köper man färdiga Bitcoin så man slipper växla och allt sånt krångel.
Citera
2014-09-21, 10:27
  #7
Medlem
Santadunks avatar
Inte använt localbitcoins på ett tag och jag minns inte vilken e-mail jag fan reggade mig med och skapar jag ett nytt konto kan jag inte använda Swish eftersom de är sparat på den mailen jag glömt.

Finns de nån lösning eller är localbitcoins kört för mig?
Citera
2014-09-21, 15:17
  #8
Medlem
Clement-Attlees avatar
Har någon använt ukash där? För jag vet inte hur jag ska göra! Kan någon hjälpa?
__________________
Senast redigerad av Clement-Attlee 2014-09-21 kl. 15:47.
Citera
2014-09-23, 11:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clement-Attlee
Har någon använt ukash där? För jag vet inte hur jag ska göra! Kan någon hjälpa?

Du måste isåfall hitta en säljare som är villig att ta emot Ukash, localbitcoins är bara en annonssida som kopplar ihop säljare och köpare. Just nu finns ingen svensk säljare som skriver att h*n tar emot Ukash.

Om du prompt måste använda Ukash kan du prova skicka meddelanden till olika säljare och fråga om de kan ta emot det. Förmodligen får du betala extra för besväret om någon nappar.

Varför måste du använda Ukash? Anonymitet? Välj en lokal annons och ge säljaren cash i handen istället?
Citera
2014-09-23, 15:48
  #10
Medlem
Clement-Attlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malarhojdensgrona
Du måste isåfall hitta en säljare som är villig att ta emot Ukash, localbitcoins är bara en annonssida som kopplar ihop säljare och köpare. Just nu finns ingen svensk säljare som skriver att h*n tar emot Ukash.

Om du prompt måste använda Ukash kan du prova skicka meddelanden till olika säljare och fråga om de kan ta emot det. Förmodligen får du betala extra för besväret om någon nappar.

Varför måste du använda Ukash? Anonymitet? Välj en lokal annons och ge säljaren cash i handen istället?
Jaha när jag lägger in pengar till Ukash så blir det kronor på det och inte pund
Kan jag inte fråga om en viss valuta på kortet?

EDIT: https://www.ukash.com/en-SE/support/faqs/?cat=0&id=315
__________________
Senast redigerad av Clement-Attlee 2014-09-23 kl. 16:24.
Citera
2014-09-29, 04:59
  #11
Medlem
hockexxs avatar
Köpte nyligen från säljaren Btcsven och det gick klockrent. Dyr kurs som tusan men behövde pengarna idag.
Citera
2014-10-02, 18:03
  #12
Medlem
VeetLuurks avatar
Är det någon annan som har haft problem att verifiera telefonnummer på sidan eller? Får inget jävla sms... Har fan försökt göra det i dagar nu, har kontaktat både localbitcoins.com och telia, men ingen har ett jävla svar. Blir fan jätteirriterad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback