Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-31, 02:55
  #1
Avstängd
boontings avatar
Seat 1: ($127.17 in chips)
Seat 2: VILLAIN ($28.49 in chips)
Seat 3: HERO ($57.07 in chips)
Seat 4: ($7.15 in chips)
Seat 5: ($34.29 in chips)
VILLAIN: posts small blind $0.25
HERO: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [Qs Ad]
: folds
: folds
: folds
VILLAIN: raises $1 to $1.50
HERO: calls $1
*** FLOP *** [Ks 7s 2s]
VILLAIN: bets $1.50
HERO: calls $1.50
*** TURN *** [Ks 7s 2s] [Qh]
VILLAIN: bets $3
HERO: calls $3
*** RIVER *** [Ks 7s 2s Qh] [Ah]
VILLAIN: bets $7
HERO: ???
Citera
2014-08-31, 03:52
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
ja ska du syna den floppen måste du ju syna river också..
Citera
2014-08-31, 17:22
  #3
Medlem
Catapillas avatar
Du slår inga värdebets men villain är polariserad så frågan är hur ofta han bluffar, jag foldar utan reads men mot vissa spelare kan jag lätt syna här.

NLHE är inte mitt spel dock :P
Citera
2014-09-01, 17:09
  #4
Avstängd
boontings avatar
Ah, villain var rätt tight av sig under sessionen så det ända jag slår här är Ax combos med två-par, eftersom han höjde från smallblind så håller han minst i ett ess också (eller KQ). Han är dock shortstackad så ere lugnt om man går all-in här?
Citera
2014-09-01, 19:00
  #5
Medlem
Catapillas avatar
Rangen du slår är mer bluffar än värdehänder (imo) så jag avskyr raise på River.
Citera
2014-09-02, 23:32
  #6
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Ah, villain var rätt tight av sig under sessionen så det ända jag slår här är Ax combos med två-par, eftersom han höjde från smallblind så håller han minst i ett ess också (eller KQ). Han är dock shortstackad så ere lugnt om man går all-in här?

Varför ska du gå all in? Du får ju bara syn av bättre händer, du förvandlar ju din hand till en bluff vilket är okej om det är det du nu tänkte göra? Representera färgen?
Citera
2014-09-02, 23:49
  #7
Medlem
Från small blind är villains range rätt hög och han höjer pre antagligen med både K7 och KQ vilket är tvåparen han troligen värdebettar med på rivern. Är han någorlunda bra kan han även vara kapabel till att värdebetta Kungar med en spader som kicker på rivern eller med spader ess om han vill gå för tunt värde. Som jag ser det finns det också en stor chans att han hoppas på att du missat färgdraget och bluffar.

Syn enligt mig, har han floppat färg är det bara att skriva "NH" och gå vidare till nästa hand.
Citera
2014-09-03, 16:26
  #8
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Från small blind är villains range rätt hög och han höjer pre antagligen med både K7 och KQ vilket är tvåparen han troligen värdebettar med på rivern. Är han någorlunda bra kan han även vara kapabel till att värdebetta Kungar med en spader som kicker på rivern eller med spader ess om han vill gå för tunt värde. Som jag ser det finns det också en stor chans att han hoppas på att du missat färgdraget och bluffar.

Syn enligt mig, har han floppat färg är det bara att skriva "NH" och gå vidare till nästa hand.
Det tror inte jag då SB är ur position och därför höjer endast Ax+

Dealer däremot lär spela en massa K eller Qx combos, kanske borde raisa delaer-rangen oftare än small blinds.... eller inte alls då jag har 0 aning om NLHE :P

Är Pre-flop spelet ok då? Det visade sig att motståndaren satt på A4 suited och floppade färg.
__________________
Senast redigerad av boonting 2014-09-03 kl. 16:43.
Citera
2014-09-26, 14:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
ja ska du syna den floppen måste du ju syna river också..

+1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback