Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-29, 12:00
Medlem
Lustigts avatar
hej, jaja jag skulle deklarerat för ett bra tag sedan, men jag får panikångest och kastar bankdosan i väggen så fort jag ser de gula fula papperna.

Det är så att jag tydligen är tvungen att lämna in" Försäljning Värde papper m.m " blanketten som följde med denna gång.

Det är vinsten ärvda Fondandelar som skall skattas in!?

Det jag inte kan klura ut är hur jag ska skriva upp detta på blanketten, det jag vet är Vinst efter som att det står på deklarationspapperet och vilken fond/aktiebolag dem var ifrån.

Har även en för ifylld Schablonintäkt(?) på deklarationen...

Jag förstår som sagt noll.. de må vara fel på mitt huvud och jag behöver hjälp. förseningsavgiften är 2000kr och skulle vilja hinna med detta innan den stiger ytterligare med 1000kr.

Vad skulle det bli för konsekvenser om jag struntade totalt i att deklarera?

PS. jag har alltså sålt hela fonden. och behöver veta Antal, försäljningspris och omkostnadsbelopp. Tacksam för svar.
Citera
2014-08-29, 14:23
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigt
hej, jaja jag skulle deklarerat för ett bra tag sedan, men jag får panikångest och kastar bankdosan i väggen så fort jag ser de gula fula papperna.

Det är så att jag tydligen är tvungen att lämna in" Försäljning Värde papper m.m " blanketten som följde med denna gång.

Det är vinsten ärvda Fondandelar som skall skattas in!?

Det jag inte kan klura ut är hur jag ska skriva upp detta på blanketten, det jag vet är Vinst efter som att det står på deklarationspapperet och vilken fond/aktiebolag dem var ifrån.

Har även en för ifylld Schablonintäkt(?) på deklarationen...

Jag förstår som sagt noll.. de må vara fel på mitt huvud och jag behöver hjälp. förseningsavgiften är 2000kr och skulle vilja hinna med detta innan den stiger ytterligare med 1000kr.

Vad skulle det bli för konsekvenser om jag struntade totalt i att deklarera?

PS. jag har alltså sålt hela fonden. och behöver veta Antal, försäljningspris och omkostnadsbelopp. Tacksam för svar.

Då det är en fondförsäljning borde du ha förtryckta uppgifter om försäljningen på din deklarationsblankett? Tycker du denna beräkning är OK behöver du alltså inte göra en egen beräkning.

https://www.skatteverket.se/privat/s...800010782.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in