Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-28, 00:22
  #1
Medlem
Thunderhogs avatar
Som liten var det inte ovanligt att jag tvingades med på min äldre systers fiollektioner vilket retade gallfeber på mig. Var nog runt fem eller sex år vid den tiden och det ända där som fick mig att stå ut den stunden var en gammal serie jag bläddrade genom. Minns inte vad den heter och det har gnagt i mitt huvud sedan dess

Har inte många minnen ifrån serien men minns att den stilmässigt såg relativt gammal ut (gissar nog på 70-80-tal). Huvudkaraktären beskyddade en kvinna och hade något laservapen och sköt mot dinosaurier/drakar/monster i djungelklimat. Tror det var någon form av samling då den var tjock och var i hårdpärm.

Skulle vara guld värt om någon kanske vet vilken serie detta kan vara trotts brist på vägledningar.
Citera
2014-08-28, 00:40
  #2
Medlem
Det kanske kan vara Buck Rodgers eller Flash Gordon
__________________
Senast redigerad av jagsa 2014-08-28 kl. 00:47.
Citera
2014-08-28, 01:48
  #3
Medlem
The Makers avatar
Chansning!

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...SwordAtom3.jpg
Citera
2014-08-28, 22:07
  #4
Medlem
Thunderhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsa
Det kanske kan vara Buck Rodgers eller Flash Gordon

Har laddat hem en torrent med massa Flash Gordon serier jag ska ta och läsa igenom då jag har haft mina aningar att det kan vara det jag läste. Ska se om jag har rätt.
Citera
2016-11-29, 00:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderhog
Har laddat hem en torrent med massa Flash Gordon serier jag ska ta och läsa igenom då jag har haft mina aningar att det kan vara det jag läste. Ska se om jag har rätt.


Hade du rätt?
Citera
2017-02-12, 11:14
  #6
Medlem
Linda och Valentin?
Citera
2017-02-13, 22:49
  #7
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderhog
Som liten var det inte ovanligt att jag tvingades med på min äldre systers fiollektioner vilket retade gallfeber på mig. Var nog runt fem eller sex år vid den tiden och det ända där som fick mig att stå ut den stunden var en gammal serie jag bläddrade genom. Minns inte vad den heter och det har gnagt i mitt huvud sedan dess

Har inte många minnen ifrån serien men minns att den stilmässigt såg relativt gammal ut (gissar nog på 70-80-tal). Huvudkaraktären beskyddade en kvinna och hade något laservapen och sköt mot dinosaurier/drakar/monster i djungelklimat. Tror det var någon form av samling då den var tjock och var i hårdpärm.

Skulle vara guld värt om någon kanske vet vilken serie detta kan vara trotts brist på vägledningar.
https://seriewikin.serieframjandet.s...e-j%C3%A4garna
Jag har förstanumret inplastat och orört.
😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback