Delmål: CHECK!
För 4 år sen satte jag delmålet att nå 3 297 445 kr denna månad. För att bekräfta att jag låg i fas för slutmålet (dollarmiljonär april 2029).
Det känns riktigt skönt att veta att vi nått första delmålet med 200 000 kr i marginal. Det kändes rätt tufft vid förra årets avstämning (börsfall i och med kriget/Ukraina etc. samt att det var mycket utgifter på det privata planet med boende & familj).
Jag har gjort några lyckade framsteg karriärsmässigt och tycker jag har tacklat börsen bra. Vilket skänker lite ljus mot slutmålet. Men jag ser också att mitt privatliv inte längre är så kostnadseffektivt. Finns fortfarande idéer om att hitta fler inkomstkällor eller kanske börja driva eget företag för att öppna upp för riktigt stora inkomster. Men realistiskt så är det troligen minst 2-3 år bort innan jag skulle våga säga upp min anställning.
Vad ska jag göra?? Hur kan jag förbereda mig på att våga starta eget, behöver omge mig med personer med liknande mål. Livet känns för tryggt för att vilja risker det jag byggt upp... Hjälp, någon!?