Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-27, 16:37
  #1
Medlem
Hej!
Jag har stora planer på att starta företag i Indien. Har tänkt att börja i dem inte så superpopulära städerna till att börja med och sedan utveckla vidare och starta upp i fler städer.

En svensk får starta IT eller Turistföretag i Indien men det finns alltid utvägar att kunna bygga vidare på detta om man vill starta företag inom andra områden (gifta sig med Indie, skriva företaget på en nominiee etc.) Har tänkt att först starta ett IT-företag inom mjukvara och sedan bygga ut om jag märker att det fungerar bra med myndigheter etc. (har företag i sverige redan).

OnT:
Indier är väldigt hårda på sin religon. På många hotell så får man itne ens sova med en tjej om man inte har med sig bevis på att man är gift.

Så här kommer min fråga:
Tror ni att det kommer gå att starta en strippklubb i Indien?
Hur hade almänheten reagerat på detta?
Hade myndigheterna (som är en korrupt maffia) satt stopp för detta?
Finns det några strippklubbar i Indien som ni känner till?
Citera
2014-08-27, 16:45
  #2
Medlem
ganglere2s avatar
Sannolikheten är stor att det redan finns en hel del dylika. Särskilt som t.ex. prostitution är vanligt förekommande i Indien. Bara för att religionen säger en sak så lever inte hela länder efter det. Se bara på hycklarna i musseländerna, Israel, USA, många katolska länder m.fl.
Citera
2014-08-27, 17:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sannolikheten är stor att det redan finns en hel del dylika. Särskilt som t.ex. prostitution är vanligt förekommande i Indien. Bara för att religionen säger en sak så lever inte hela länder efter det. Se bara på hycklarna i musseländerna, Israel, USA, många katolska länder m.fl.
Okej, tack för svaret!



Har du någon erfarenhet utav strippklubb i Indien flashback? Skriv i så fall!
Citera
2014-08-27, 17:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Okej, tack för svaret!



Har du någon erfarenhet utav strippklubb i Indien flashback? Skriv i så fall!

Vad jag förstått så Indiska myndigheter rätt stränga när det gäller stripklubbar.
Ta en titt på mumbai, för tio år sedan kryllade det av strippklubbar och klubbar i allmänhet i staden. Idag finns i princip inget kvar av det och det få vanliga nattklubbar som finns suger ganska hårt och polisen stormar de ställen som har högmusik efter den officella tidsgränsen.
Ett annat exempel är ju Goa, dom klubbar/psy trance fester som inte kapar musiken efter tolv bryter lagarna.

Är ganska säker på att du får köra underground, för du kommer inte lyckas om du följer lagarna osv. Och då har du ju problemet att du kommer råka mer illa ut än en Indier om dom kommer på dig.
Citera
2014-08-27, 17:45
  #5
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Okej, tack för svaret!



Har du någon erfarenhet utav strippklubb i Indien flashback? Skriv i så fall!

Nej, vet inte det. Prostituerade finns det dock gott om som jag skrev.
Ozone1 tar också upp något viktigt. Som utlänning så straffas man ofta hårdare och risken är också större att åka dit än för landets egna invånare. Gäller i alla dessa länder.
Prostitution förekommer om än inte officiellt kanske. Det är olagligt i många länder i den delen av världen. Även i ex.vis Thailand. Mycket finns dock även om det inte existerar officiellt. I hela Sydostasien.
Citera
2014-08-29, 01:35
  #6
Moderator
Neksnors avatar
Tänk på att Indien består av mer än 20 olika delstater med egna lagar, en väldig massa olika religioner, språk och kultur.
Inte direkt något homogent land.

Men det finns runt 400 miljoner män i en ålder som bör innebära att de tänker med lillhjärnan ibland. Nej, inte den lillhjärnan, jag menar den som kvinnor saknar.
Citera
2014-08-29, 01:36
  #7
Medlem
Lycka till. Men jag tror du går ett ganska så jobbigt öde tillmötes. Du ska förbi pathanerna , det blir inte det lättaste. Och ursäkta mig, men hur fan ska du som vit (??) svensk lyckas med det där. indien är MYCKET religösare än vad folk verkar tro.

Men säg att det skulle. Mutorna du hela tiden på måste pynta kommer köra dig marken. Men hojta gärna till om du lyckas. Ska personligen åka ner då och kolla på den första strippklubben.
__________________
Senast redigerad av mr.demon 2014-08-29 kl. 01:40.
Citera
2014-10-09, 01:17
  #8
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Du kan helt glömma dina planer. Möjligtvis kan du erbjuda vita Europeiska tjejer för dom är otroligt eftertraktade i Indien, vet också att mer förmögna affärssnubbar pröjjsar ganska hårt för dessa.

Men att starta en "officiell" strip klubb... Nej!

Som någon nämnde så kryllade t.ex Mumbai som kan anses som Indiens mest liberala stad av så kallade "dance bars" för bara 10 år sedan... Nu har man i stort sätt slagit igen alla.

Förekommer fortfarande så kallad "service" på en del barer, men du kan tänka dig själv hur det är. En massa svettiga halv skitiga Indiska snubbar sitter och dricker öl, allmänt "lågklass" folk, kanske 2-4 tjejer som dansar och häller upp öl, pröjjsar man får man en avrunkning (helt öppet).

Jag besökte Kamathipura (Mumbai red light district) när jag bodde där bara för att se det och det gav mig inga bra vibbar. En del fina men mest slitna tjejer, allmänt sliskiga snubbar (tänk rickshaw förare), mycket sjukdomar....

Som sagt, det enda jag kan tänka mig att du kan tjäna BRA på är att erbjuda Europeiska tjejer, vet att en del vita tjejer bosatta i Indien tjänar lite pengar på det sättet.

Dessutom är inte Mumbai maffian att jävlas med, utpressningar, skyddspengar, etc...

I resten av Indien kan du helt glömma det... Tror iförsig att det finns en del strip barer (inte oficiellt) i Goa.
__________________
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2014-10-09 kl. 01:20.
Citera
2014-12-14, 21:19
  #9
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozone1
Vad jag förstått så Indiska myndigheter rätt stränga när det gäller stripklubbar.
Ta en titt på mumbai, för tio år sedan kryllade det av strippklubbar och klubbar i allmänhet i staden. Idag finns i princip inget kvar av det och det få vanliga nattklubbar som finns suger ganska hårt och polisen stormar de ställen som har högmusik efter den officella tidsgränsen.
Ett annat exempel är ju Goa, dom klubbar/psy trance fester som inte kapar musiken efter tolv bryter lagarna.

Är ganska säker på att du får köra underground, för du kommer inte lyckas om du följer lagarna osv. Och då har du ju problemet att du kommer råka mer illa ut än en Indier om dom kommer på dig.

Du har inte vart i Kamathipura va? Typ världens största Red light som får Pattaya att likna Böda camping.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2434384

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback