• 3
  • 4
2005-09-05, 15:02
Medlem
Mysonoxens avatar
Ost- och skinka är både himmel och helvete, beroende på vad man använder för ost/skinka.

...men en baguette med en fin lagrad grevé eller västerbottenost på samt en god rökt skinka är nog mitt val, givetvis med en kall och god öl som dryck.
Citera
2005-09-05, 15:38
Medlem
mjvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunk Golden
att ingen har nämt denna eminenta baguette - salami - brié.... favomackan, inget kladd å klet som kan göra en sjuk..
Helt rätt Hunk Golden!
Usch,jag skäms över att glömt nämna denna macka i min favoritlista!
Den är ju grymt god!
Ha´t gôtt!
/M/
Citera
2005-09-05, 16:03
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ost- och skinka är både himmel och helvete, beroende på vad man använder för ost/skinka.

...men en baguette med en fin lagrad grevé eller västerbottenost på samt en god rökt skinka är nog mitt val, givetvis med en kall och god öl som dryck.

Absolut, en nybakad baguette, ljummen med lite extrasaltat smör, vällagrad prästost eller västerbotten och skinka kan vara helt fantastiskt. Det finns en Svensk rökt och lufttorkad skinka som är ruskigt god i det sammanhanget, Onsala vill jag minnas att den heter.
Citera
2005-09-05, 16:14
Medlem
Varierar!!! med favorit men just nu

så är det med en speciell salami o massor av brie o sallad

Edit :ser nu att 2 andra har samma favorit,god smak har vi alla tre
Citera
2005-09-05, 16:16
Medlem
CrapOramas avatar
Rostbiff och potatissallad.
Citera
2005-09-05, 16:17
Medlem
irrblosss avatar
Nygräddad vitlöksbaguette med Stureost och röd paprika är bland det godaste man kan äta.
Citera
2005-09-05, 16:21
Medlem
General Nogis avatar
Min favorit är nog den mest klassiska:

*Mängder* av små köttbullar med rödbetssallad, isbergssallad och pyttesmå inlagda gurkor. Finns inte mycket som slår det..
Citera
2005-09-05, 18:10
Medlem
volvo 240s avatar
Skagenröra
Dock är de alltid så jävla snåla med dillen
Citera
2005-09-05, 18:17
Medlem
FNGs avatar
Glid in på Riddarbageriet och ta en av deras Gruyere och serrano baguetter, den sitter som pitten i greta vill jag lova! Avnjutes faktiskt bäst med en cola vid sidan. Det låter motbjudande, men har man ingen trevlig Pinot noir med sig får man ta vad som bjuds!

//FNG
Citera
2005-09-05, 19:11
Medlem
Drömmarens avatar
En stor baguette med mycket mozzarella och lufttorkad skinka till. På brödet ska man droppa lite olivolja och citron. Italienskt, finns det något bättre?
Citera
2005-09-05, 19:23
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Absolut, en nybakad baguette, ljummen med lite extrasaltat smör, vällagrad prästost eller västerbotten och skinka kan vara helt fantastiskt. Det finns en Svensk rökt och lufttorkad skinka som är ruskigt god i det sammanhanget, Onsala vill jag minnas att den heter.

Japp. Onsalaskinka är en av de skinkor jag brukar köra med, och prästost är ju heller inte fel som ost.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in