Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-09-11, 18:38
  #49
Medlem
saftigahundars avatar
Denna tråden är lite väl här och där men jag ska förklara ungefär hur det ligger till med cancer och THC/CBD:

CBD fryser och kan döda cancer celler.
Cytostatikabehandling och dagligt cannabis bruk bör sakta och till och med bota cancern (beroende på hur långt det spridits). Eftersom att Cannabis är smärtstillande rekommenderar jag det istället för opiater/opioder vilket man oftast får utskrivet. Funderar ni på att använda cannabis rekommenderar jag en ''indica'', Det är en sort av cannabis med en väldigt hög CBD-halt. Dessa är bäst för cancer.


Edit: Märkte precis att tråden är uråldrig och TS antagligen inte söker svar längre. Men har ni nära och kära med cancer (någon annan stans än lungorna) bör dessa använda det jag skrivit.
__________________
Senast redigerad av saftigahundar 2016-09-11 kl. 18:41.
Citera
2016-09-16, 10:37
  #50
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Såg i efterhand att jag postade på ett inlägg som var ett halvår gammalt. Bravida, hur har det gått för din far?


Min far gick bort 20/6..
Citera
2016-09-19, 20:06
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Min far gick bort 20/6..



Jag beklagar innerligt sorgen.

Hur gick det med oljan? Fick du hem någon, och tror du i så fall att den gjorde någon skillnad?
Citera
2016-09-23, 16:10
  #52
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben


Jag beklagar innerligt sorgen.

Hur gick det med oljan? Fick du hem någon, och tror du i så fall att den gjorde någon skillnad?

Ja, han använde oljan under ca. 3 månader, men utan något som helst resultat.
Citera
2016-09-23, 16:24
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Ja, han använde oljan under ca. 3 månader, men utan något som helst resultat.

Jag beklagar förlusten och förstår att man blir desperat på en mirakellösning för sina problem, det är ytterst vanligt bland terminalt sjuka och dess anhöriga. Det är såklart bara logiskt, här är ett preparat som lovar sig bota döden, "tänk om". Men ta lärdom av detta, även om det inte ändrade något, om precis hur farlig alternativ "medicin" är för en medelmänniska utan välutvecklat kritiskt tänkande råkar i all väl mening hitta ett botemedel på en av de värsta sjukdomarna som finns på ett internetforum där många berättar personligen hur bra det funkar men tyvärr dör på grund av detta förr eller senare, vilket av uppenbara skäl inte framkommer i tråden.
Citera
2016-09-23, 16:51
  #54
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Jag beklagar förlusten och förstår att man blir desperat på en mirakellösning för sina problem, det är ytterst vanligt bland terminalt sjuka och dess anhöriga. Det är såklart bara logiskt, här är ett preparat som lovar sig bota döden, "tänk om". Men ta lärdom av detta, även om det inte ändrade något, om precis hur farlig alternativ "medicin" är för en medelmänniska utan välutvecklat kritiskt tänkande råkar i all väl mening hitta ett botemedel på en av de värsta sjukdomarna som finns på ett internetforum där många berättar personligen hur bra det funkar men tyvärr dör på grund av detta förr eller senare, vilket av uppenbara skäl inte framkommer i tråden.


Jag vet att allt du säger är rationellt, men när man som du säger är desperat, så förlorar man på något sätt kontakten med verkligheten och sitt rationella jag.

Även nu i efterhand har jag gjort desperata saker, som att t.ex. uppsöka medium, trots att jag egentligen inte "tror" på det.

Sorg, precis som kärlek, kan bli så stark att man förlorar fotfästet. Där är jag nu.

En vuxen man som inte kan sluta att gråta som ett barn..
Citera
2016-10-21, 21:54
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Ja, han använde oljan under ca. 3 månader, men utan något som helst resultat.

Förlåt sent svar, jag har inte fått in rutin på det här ännu...

Vilken besvikelse med oljan! Köpte du i Sverige eller utomlands? Jag letade själv när en anhörig var sjuk för några år sedan, hittade vad som verkade vara pålitlig kvalité i USA, men det blev istället att vi provade med Sativex - utan effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag vet att allt du säger är rationellt, men när man som du säger är desperat, så förlorar man på något sätt kontakten med verkligheten och sitt rationella jag.

Även nu i efterhand har jag gjort desperata saker, som att t.ex. uppsöka medium, trots att jag egentligen inte "tror" på det.

Sorg, precis som kärlek, kan bli så stark att man förlorar fotfästet. Där är jag nu.

En vuxen man som inte kan sluta att gråta som ett barn..

Det finns ju många som vittnar om sin övertygelse på oljan, så det är klart man vill prova. Du försökte hjälpa din far - det var säkert guld värt för honom.

Vad gäller din egen läkeprocess har jag ett tips. Det finns ett sorgbearbetningsprogram som bygger på den här boken; http://www.bokus.com/bok/97891974796...dra-forluster/
Du kan göra övningarna (det krävs att du gör dessa och inte bara läser boken för att få full effekt) tillsammans med någon du litar på, eller gå till en terapeut som jobbar med just detta. Jag har en av dessa i min hemstad och hon når faktiskt väldigt bra resultat. Du får dock förmodligen betala för behandlingen på egen hand, programmet utgörs av 8 träffar och här i stan kostar det runt 600 kr/träff. Du kan dock själv styra hur ofta du vill gå o.s.v.
https://www.sorg.se/

Vi är ju så oerhört dåliga på att bemöta sorg. Antar att du fått kommentarer i stil med "det var väl till det bästa, det fanns ju inget att göra"? Det är i alla fall väldigt positivt att du gråter, istället för att försöka stänga in känslorna.

Vad tyckte du om att uppsöka medium? Gav det något?
Citera
2016-11-05, 05:58
  #56
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Ja, han använde oljan under ca. 3 månader, men utan något som helst resultat.

Jag beklagar verkligen sorgen.

Anledningen var troligtvis för att den olja han använde inte innehöll så värst mycket THC. Rick Simpson (som botade både sin horribla huvudvärk och hudcancer med cannabisolja) använde olja med en THC-halt på hela 70%! De flesta oljor som är "lagliga" att köpa innehåller i princip inget eller lite THC (en medveten strategi så att folk fortfarande ska vara beroende av läkemedelsindustrin och deras piller och behandlingar som de tjänar multum på).

Läkemedelsindustrin drivs enbart av profit.
Citera
2016-11-22, 18:36
  #57
Medlem
Bikarbonat?
Citera
2017-02-14, 13:54
  #58
Medlem
Får man fråga vilken diet, om någon, hon åt under behandlingen? LCHF, Raw food, etc.

Och vilken dosering användes av oljan?

Det skulle vara intressant att veta eftersom det finns så många variabler i varje individfall att ta hänsyn till, och varje liten bit info gör det totala pusslet mer överskådligt för patienter som själva provar den ena eller andra behandlingen.
Citera
2021-10-31, 08:44
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saftigahundar
Denna tråden är lite väl här och där men jag ska förklara ungefär hur det ligger till med cancer och THC/CBD:

CBD fryser och kan döda cancer celler.
Cytostatikabehandling och dagligt cannabis bruk bör sakta och till och med bota cancern (beroende på hur långt det spridits). Eftersom att Cannabis är smärtstillande rekommenderar jag det istället för opiater/opioder vilket man oftast får utskrivet. Funderar ni på att använda cannabis rekommenderar jag en ''indica'', Det är en sort av cannabis med en väldigt hög CBD-halt. Dessa är bäst för cancer.


Edit: Märkte precis att tråden är uråldrig och TS antagligen inte söker svar längre. Men har ni nära och kära med cancer (någon annan stans än lungorna) bör dessa använda det jag skrivit.


Varför bara på cancer som inte är lungcancer? kan det vara farligt om man har lungcancer eller metastaser på lungorna? är ganska säker på att jag läst att folk med lungcancer också använt thc/chb-olja..
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback