Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-02, 19:56
  #13
Medlem
Servigins avatar
Efter långträningen i lördags började vi direkt med några öl i bastun, sedan några öl på stan och sedan kinabuffé där jag tyvärr förlorade ättävlingen med endast tre tallrikar + efterrätt. Mitt forna jag blev besviken då jag har kunnat prestera mycket bättre. Kanske otaktiskt när jag deffar, men vafan, hur kul är det att bara äta keso. Nåja.

Här är bild från igår direkt efter ett hemmapass och länge sedan jag ätit så jag är inte riktigt sådär tight men tycker mig ändå se en klar förbättring. Körde 10x fällkniven, 15 armhävningar (klarade 10 med diamantgrepp, gamla pb var 5), 25 rygglyft, plankan 80 sekunder på ett ben 20sekunder och sedan byta ben, 20 squats samt 20 sidocrunches. 3 det av detta som uppvärmning och avslutning med löpning däremellan. Ca 5 km med hyfsat tempo (för mig) lite extra backträning och 10 burpees på vägen hem som sög musten ur en och lite stretching på slutet.

https://www.pixeltopic.com/image/exgjpoymhwujup/
Citera
2016-11-08, 17:37
  #14
Medlem
Servigins avatar
Blev ett hemmapass igår. Hade inte så mycket tid så körde sex set, tre innan och tre efter löpning. Totalt blev det 80 armhävningar, 60 omvända crunches, 180 rygglyft och 11 minuter plankan samt springtur på 4-5km. Skönt med snö så man ser nåt även när det är mörkt. Satte nytt personbästa på plankan. Inte riktigt testat max förut men kände för att testa igår. Kom upp i 2,5 minut!

Ikväll är jag taggad på ju-jutsu, det var uppehåll förra veckan på grund av nåt skollov.
Citera
2016-11-20, 16:35
  #15
Medlem
beatbeats avatar
Och där dog den. Som majoriteten av alla träningsdagböcker.
Citera
2016-11-20, 22:38
  #16
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Och där dog den. Som majoriteten av alla träningsdagböcker.

Kul att någon läser och bryr sig. Har tänkt skriva men blir lätt att man skjuter upp det. Var med en vän till ett gym i fredags. Han visade basövningarna, lite magövningar och stretching. Är riktigt sugen på att börja, kommer bli 1-2 gympass i veckan. Ska bli medlem till veckan på ett annat gym när de är bemannade.

Vägde mig också i fredags direkt efter passet, 69 kg. Skärpet som jag köpte för ~2 månader sedan har har jag gjort ett nytt hål i men det är ändå inte helt sträckt. Jag ser inte någon större skillnad men den är uppenbart mätbar. Min vän kommenterade att jag börjar närma mig undervikt och även om jag tycker att det finns kvar en del fett så ska jag sikta på att ligga i kaloribalans när jag kommit igång med gymmandet. Enligt bmi är det ingen fara men jag ska tänka på det så jag inte tar det för långt.
Citera
2016-12-24, 00:32
  #17
Medlem
Servigins avatar
Blev sjuk en sväng men har kommit tillbaka och idag var jag på gymmet på mitt sjätte pass hittills. Börjar känna mig ganska bekväm där och fått in en någorlunda rutin. Tänkte köra på starting strength i början, tycker det verkar vettigt att träna hela kroppen och framförallt känns det enkelt att ha ett simpelt schema att följa. Såhär i början känns det inte som att det viktigaste är exakt vad jag gör på gymmet utan att jag faktiskt är där och gör någonting.

Hittills har jag gjort så att jag värmer upp på löpbandet med promenad/jogging i 10 minuter och jag har börjat svettats en del. Sedan stretchar jag (sitter nån tavla där som jag går efter, 10-15 övningar). Efter det gör jag denna övning https://www.youtube.com/watch?v=pDTHSnoGoEc med en 6kg boll, 3x30 har jag kört. Fortsätter med två maskinövningar, ena är ryggpress (vet ej exakta namnet) där jag kör 20x25kg, 20x35kg och 10x45kg. Bekvämt nog står motsvarande magmaskin precis bredvid. Där är jag dock märkbart svagare så jag kör 20x15kg, 20x20kg och 10x25kg.

Efter detta går jag till viktrummet. Har som sagt börjat med starting strength. På pass a körde jag senast Knäböj 3x50kg (smithmaskin), marklyft 3x40kg och bänkpress 3x40kg. Pass B gjorde jag imorse och då blev det Knäböj 3x40kg (vet ej vad maskinen heter men man får själv kontrollera stabiliteten), militärpress 3x40 och chin-ups 1x5,1x4 och 1x3. Avslutar med lika stretching som vid uppvärmningen.

Såhär var dagsformen på kroppen imorse direkt efter passet. Känns bra ändå, även om jag absolut inte har någon fysik att skryta över har jag aldrig varit i sån form jag är i nu! Några frågor, om jag känner att jag har ork över efter mina tre sets enligt SS är det lugnt att slänga in ett eller två sets till eller ska man vänta och vikta på på nästa pass? Enligt fitnesskolans SS ska man bara köra marklyft 1x5, varför? Jag har kört flera sets för att jag vill få in tekniken nu i början iallafall...
__________________
Senast redigerad av Servigin 2016-12-24 kl. 00:35.
Citera
2016-12-29, 17:14
  #18
Medlem
Servigins avatar
På juldagen blev det en löptur på 5-6km där de första 2 kilometrarna är i rätt kraftig uppförsbacke som riktigt suger musten ur en. Gick rätt bra trots att det bitvis var rejält bakkant och att det var ett tag sedan senaste löpturen. Avslutade med pull-ups 5,4,3.

Igår var jag på gymmet, körde knäböj 5x5x40 kg och ska öka på till nästa gång, tekniken kändes faktiskt riktigt bra trots att det inte var smithmaskin. Militärpress 3x30 kilo, lite svajigt men kanske ökar på något nästa pass. Avslutade med chins 6,4,3 så det var kul att jag orkade en till där.

Får se vad nästa träningspass blir, är bortrest och har långt till gym så blir förmodligen mer löpning.
Citera
2017-01-05, 19:11
  #19
Medlem
Servigins avatar
Blev en veckas uppehåll då jag varit med ett gäng kompisar och åkt skoter över nyår så det har blivit en del motion där men även ett antal öl såatte...


Igår blev det ett gympass. Var kul att göra det igen men tyvärr hade jag ont om tid.

Uppvärmning löpband 10 minuter
Oblique twist 3x30x6kg (som jag länkade tidigare)

Marklyft 1x5x50kg (uppvärmning ett antal sets med tom stång,sen 20kg och 40kg)
Bänkpress 3x5x45kg
Knäböj 3x5x50 kg

Marklyft gick lätt och känns som jag kan ta ganska mycket mer så ska öka på vikten på nästa pass, ska har dock inte bråttom att få upp vikten för jag vill verkligen ha tekniken med mig.

Bänkpress kändes helt klart utmanande, kör samma vikt nästa pass och ökar upp till 50 kg efter det.

Knäböjen kändes relativt bra och jag tycker tekniken börjar bli skaplig utan smith-maskin så går nog upp på 55kg nästa pass.

Nu körde jag 1 set med marklyft som rekommenderas i Starting strength men varför kör man inte 3 som i de andra övningarna? Vad blir skillnaden om jag gör det?


Idag blev det en hyfsad promenad i mestadels djupsnö och uppförsbacke. Nästa pass blir troligtvis lördag, ska aktivera mig i en skejtlokal imorgon.
Citera
2017-01-08, 19:07
  #20
Medlem
Servigins avatar
Knäböj 3x5x60kg
Militärpress 3x5x40kg
Chins 7,4,3

Så ökade på alla, kul.
__________________
Senast redigerad av Servigin 2017-01-08 kl. 19:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback