Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-18, 19:05
  #853
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Det är inte tomma påståenden, det är högst troligt att läget ser ut som den gör. Bevis går aldrig att göra för då hade dom blivit avslöjade vilket dom inte vill såklart.

Det är ju hög population i världen, och med haarp kan man minska den en anning tillräckligt så mycket så att det inte blir för uppmärksamat eller avslöjad.

Men det är svårt att förklara för skeptiker för ni kommer ändå aldrig tro det. Man måste vara en troende för att begripa vad som egentligen pågår i vår värld.

Jaha så det är kända hemligheter

Man måste vara rätt borta i huvudet att tro på detta, vilket du bevisar med ditt motsägelsefulla svamlet.
Citera
2015-02-18, 19:20
  #854
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Det är inte tomma påståenden, det är högst troligt att läget ser ut som den gör. Bevis går aldrig att göra för då hade dom blivit avslöjade vilket dom inte vill såklart.

"Det är högst troligt" "Det är uppenbarligen..."

Om du inte har några bevis, håll då tyst och sluta sprid dynga.

Citat:
Det är ju hög population i världen, och med haarp kan man minska den en anning tillräckligt så mycket så att det inte blir för uppmärksamat eller avslöjad.

Kanske, kanske inte. Man kan även göra det genom att i hemlighet förgifta mat och i hemlighet skapa krig osv... Spekulationer är dock helt meningslösa om man inte kan backa upp dem med någon form av bevis.

Citat:
Men det är svårt att förklara för skeptiker för ni kommer ändå aldrig tro det. Man måste vara en troende för att begripa vad som egentligen pågår i vår värld.

Man måste tro för att tro?

Skillnaden mellan foliehattar och vanliga människor är att vanliga människor kräver någon form av bevis för löjliga påståenden som du sprider. Att det är svårt för dig att presentera några bevis är uppenbart.
Citera
2015-02-18, 19:46
  #855
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
"Det är högst troligt" "Det är uppenbarligen..."

Om du inte har några bevis, håll då tyst och sluta sprid dynga.



Kanske, kanske inte. Man kan även göra det genom att i hemlighet förgifta mat och i hemlighet skapa krig osv... Spekulationer är dock helt meningslösa om man inte kan backa upp dem med någon form av bevis.



Man måste tro för att tro?

Skillnaden mellan foliehattar och vanliga människor är att vanliga människor kräver någon form av bevis för löjliga påståenden som du sprider. Att det är svårt för dig att presentera några bevis är uppenbart.


Jag tänker inte hålla tyst, jag skriver det jag tror och mycket lutar åt sanningen.

Skapa krig är också ett sätt att förminska mänskligheten, Kriget i irak har offrat mer än en miljon civila döda tex.

Jag kan länka till youtube men ni tar inte youtube klipp seriöst.

Haarp är känt att göra naturkatastrofer, det bästa med haarp är att ingen tror på ideen av att minska populationen.

Även digerdöden var ett sätt att minska människans utväxt. AIds är också ett sätt att minska befolkningen samt cancer och massa andra sjukdom, det är genmanipulerade.
Citera
2015-02-18, 20:00
  #856
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Jag tänker inte hålla tyst, jag skriver det jag tror och mycket lutar åt sanningen.

Självklart kan du skriva vad du vill och tro på vad du vill men du måste förstå att väldigt få tar dig på allvar.

Men när du kommer med påståenden som "mycket lutar åt sanningen" så krävs helt andra argument och bevis än att du "tror" på saker. Utan något som styrker ditt påstående så är det inget mer än tomma ord från en okunnig människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Haarp är känt att göra naturkatastrofer

Ovan är ett exempel på ett både groteskt och väldigt felaktigt påstående. Jag skiter i att du tror att det är på det viset men du måste väl begripa att du inte kan påstå att det är "känt" utan att styrka att det är känt. Idiot.
__________________
Senast redigerad av madtop 2015-02-18 kl. 20:04.
Citera
2015-02-18, 20:13
  #857
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart kan du skriva vad du vill och tro på vad du vill men du måste förstå att väldigt få tar dig på allvar.

Men när du kommer med påståenden som "mycket lutar åt sanningen" så krävs helt andra argument och bevis än att du "tror" på saker. Utan något som styrker ditt påstående så är det inget mer än tomma ord från en okunnig människa.



Ovan är ett exempel på ett både groteskt och väldigt felaktigt påstående. Jag skiter i att du tror att det är på det viset men du måste väl begripa att du inte kan påstå att det är "känt" utan att styrka att det är känt. Idiot.
Dom flesta tar mig på allvar men vill inte erkänna det. Det finns många foliehattar där ute som inte vågar träda fram för att dom är rädda för mobbning som det ni gör just nu. Ni mobbtaar mig för att jag tror på detta.

Kan du bevisa motsaten att jag har fel då? Hur vet du att dom inte skapar naturkatastrofer är du kompis med dom som håller på med haarp kanske?

Kalla mig inte idiot, du kan hålla klaffen!
Citera
2015-02-18, 20:24
  #858
Medlem
Det smidigaste sättet att krympa befolkningen totalt är att alla bara får skaffa ett barn. Som det ser ut i dagsläget görs det antagligen inga försök till befolkningsminskningar i den utvecklade världen för att vår anti-ekonomi tål inte det, så innan en ny ekonomi föds så kommer 1 barn/familj standard inte att vara möjlig.

Det ironiska är att det är högutbildade/välstälda kvinnor som är enklast att övertala till att följa detta, så alla förändringar måste ske parallellt med fattigdomsbekämpning över hela jordklotet om det ska fungera.

I den outvecklade världen offras många människor varje dag genom svält och sjukdomar och jag tror inte där finns utrymme att tackla dessa problem innan man löst övriga problem med hur vår del av världen fungerar.
Citera
2015-02-18, 20:58
  #859
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Det smidigaste sättet att krympa befolkningen totalt är att alla bara får skaffa ett barn. Som det ser ut i dagsläget görs det antagligen inga försök till befolkningsminskningar i den utvecklade världen för att vår anti-ekonomi tål inte det, så innan en ny ekonomi föds så kommer 1 barn/familj standard inte att vara möjlig.

Det ironiska är att det är högutbildade/välstälda kvinnor som är enklast att övertala till att följa detta, så alla förändringar måste ske parallellt med fattigdomsbekämpning över hela jordklotet om det ska fungera.

I den outvecklade världen offras många människor varje dag genom svält och sjukdomar och jag tror inte där finns utrymme att tackla dessa problem innan man löst övriga problem med hur vår del av världen fungerar.

Man ska få skaffa så mycket barn man vill, det är frihet vi lever i, och alla ska få ha rätt att skaffa barn både pojkar och flickor.

Vem bryr sig om u-länder kina o indien klarar sig mycket väl. Kina är idag världens största ekonomi och där skaffade man bara ett barn i taget, hade man mer än ett barn så får man själv stå för kostnaderna för barnet.
Citera
2015-02-18, 21:15
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Vilken anledning menar du egentligen?

Dom kan göra precis lite hur dom vill, det är ju helt upp till dom. Men man gör det för att minska populationen från tid till tid. Dom gör det för att dom kan helt enkelt

Isåfall misslyckas dem katastrofalt..
Citera
2015-02-18, 21:17
  #861
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Jag tänker inte hålla tyst, jag skriver det jag tror och mycket lutar åt sanningen.

Ingenting du skrivit lutar åt sanningen. Du har inte på något sätt kunnat styrka dina idiotiska påståenden överhuvudtaget men någonting annat än "Jag VET att jag har rätt, sådeså"!

Dunning-kruger-syndrom med andra ord. Sorgligt att se.



Citat:
Jag kan länka till youtube men ni tar inte youtube klipp seriöst.
Youtube kan tas seriöst, men alla, och då menar jag alla youtube-klipp som foliehattar delat med sig av innehåller samma typer av fel som de själv sprider. Tomma påståenden, direkt felaktiga påståenden, felaktiga slutsatser och olika former av argumentationsfel.

Citat:
Haarp är känt att göra naturkatastrofer, det bästa med haarp är att ingen tror på ideen av att minska populationen.
De är alltså "kända" för att göra naturkatastrofer. I see. Då borde det väl vara enkelt att presentera lite bevis för det, om de nu t.o.m är kända för det.

Citat:
Även digerdöden var ett sätt att minska människans utväxt. AIds är också ett sätt att minska befolkningen samt cancer och massa andra sjukdom, det är genmanipulerade.

Haha, Cancer som funnits i ca 5000 år eller mer har genmanipulerats fram? Av vilka? Med vilken teknik som fanns för mer än 5000 år sedan? Och Digerdöden, som skedde för ca 750 år sedan, med vilken teknik togs den fram?

Citera
2015-02-18, 21:17
  #862
Avstängd
Fatomatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Isåfall misslyckas dem katastrofalt..
På vilket sätt då menar du?
Citera
2015-02-18, 21:22
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Jag tänker inte hålla tyst, jag skriver det jag tror och mycket lutar åt sanningen.

Skapa krig är också ett sätt att förminska mänskligheten, Kriget i irak har offrat mer än en miljon civila döda tex.

Jag kan länka till youtube men ni tar inte youtube klipp seriöst.

Haarp är känt att göra naturkatastrofer, det bästa med haarp är att ingen tror på ideen av att minska populationen.

Även digerdöden var ett sätt att minska människans utväxt. AIds är också ett sätt att minska befolkningen samt cancer och massa andra sjukdom, det är genmanipulerade.

Krigen mot "terrorn" som jag antar att du skulle "kalla" det har kostat en miljon liv, ja visst. Under tiden har världens befolkning vuxit med flera hundra miljoner människor.. Om nu Illuminati, rymdvarelser och andra hemliga organisationer var ute efter att minska jordens befolkning så gör de ett tämligen dåligt försök och sådana oduglingar har vi inget att vara rädd för.

Återigen : Vill vi minsak befolkningen så måste vi bekämpa fattigdomen.. Vi går åt rätt håll, men det tar några tiotals år till
Citera
2015-02-18, 21:46
  #864
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Dom flesta tar mig på allvar men vill inte erkänna det. Det finns många foliehattar där ute som inte vågar träda fram för att dom är rädda för mobbning som det ni gör just nu. Ni mobbtaar mig för att jag tror på detta.

Kan du bevisa motsaten att jag har fel då? Hur vet du att dom inte skapar naturkatastrofer är du kompis med dom som håller på med haarp kanske?

Kalla mig inte idiot, du kan hålla klaffen!

Nej vi mobbar dig inte för att du tror på detta, vi påpekar bara att du har fel när du t.ex påstår att "Haarp är känt att göra naturkatastrofer". För det är verkligen inte känt.

Vad är det du vill jag ska bevisa? Att radiovågor inte kan utlösa en jordbävning? Svaret är ganska enkelt: Energin i radiovågorna är för låg för att sätta kontinentalsocklar i rörelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback