2014-08-23, 11:39
Medlem
Alright, igår när jag var ute så lyckades jag med konststycket att tappa min Iphone 5 och fått spricka på framsidan av skärmen - LCD'n fungerar, bara glaset som är sönder.
Har kikat runt på nätet och nu sett hur man byter glasskärmen själv. Har då hittat på en hemsida att man kan köpa en skärm till en femma, undrar mest om detta är rätt skärm för ett enkelt glasbyte.

http://www.mytrendyphone.se/shop/iph...ay-91256p.html
Citera
2014-08-23, 12:00
Medlem
Hoeglunds avatar
Ja det är rätt glas.
Men jag rekomenderar att byta skärmen samtidigt eftersom skärmen och glaset är limmade.
Om du bara byter glas måste du värma av glaset och sen limma dit det nya vilket kan vara lite tricky.

Byter du skärm + glas (köper alltså en som redan är limmad) så är det bara två skruvar och en kontakt, klart på nån minut

Lite dyrare men mycket enklare.
Citera
2014-08-23, 12:30
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Ja det är rätt glas.
Men jag rekomenderar att byta skärmen samtidigt eftersom skärmen och glaset är limmade.
Om du bara byter glas måste du värma av glaset och sen limma dit det nya vilket kan vara lite tricky.

Byter du skärm + glas (köper alltså en som redan är limmad) så är det bara två skruvar och en kontakt, klart på nån minut

Lite dyrare men mycket enklare.
Lite svårare än så är det
Man måste flytta över kamera, högtalare och hemknappen till den nya skärmen, vilket är väldigt pilligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in