Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-08-25, 19:24
  #61
Medlem
Raventears avatar
Är det inte uppenbart att det här är ett fall av människor som inte klarar av att erkänna för sig själva att de är för dumma för att ha barn, så de försöker lägga över en del av skulden på stolen?

Jag fattar heller inte varför folk har ungarna på bord och bänkar, det är ju som att be om olyckor?
Citera
2014-08-25, 20:19
  #62
Medlem
B´stards avatar
Hmm, min brorson är ca 9 månader och satt i en sån här stol i somras - och han kunde inte rucka stolen en mm fram eller bak, knappt nåt i sidled heller (vi hade f.ö aldrig stolen högre än på golvet) Den här ungen som är yngre måste vara rejält stark, eller ha rejäl friktion i sockorna (hur tusan kunde han annars fastna i bordsskivan?)
Citera
2014-08-25, 22:21
  #63
Medlem
Stackars barn som har så korkade föräldrar. Har en sån stol till mitt eget barn, en riktigt bra grej. Sitter även klisterlappar på den där det faktiskt STÅR SKRIVET att man INTE ska ha den på bord och motsvarande höjder. Tur att inte barnet slog ihjäl sig.
Citera
2014-08-25, 23:29
  #64
Medlem
Dessa personer kommer dyka upp i all evinnerlighet.
Citera
2014-08-26, 09:34
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Jag är helt övertygad om att det är exakt så olyckan gick till. Om man tittar på hur stolens form ser ut så är basen inte speciellt bred med andra ord det krävs jättelite kraft i fötternas riktning för att den ska tippa bakåt. Egentligen borde den ha en mer äggformad bas där spetsen är en dm bakom nacken så att tyngdpunkten inte hamnar så nära kanten på undersidan.
Nej, det gör den inte. Den tippade inte, utan den välte när barnet hasade stolen bakåt. Den är gjord av en mjuk, seg och ganska tjock plast och risken är nog större att den välter åt sidan om barnet sträcker sig efter något tillräckligt långt bort. Men har man placerat den precis vid bordskanten räcker det ju med att barnet kan flytta den en mm bakåt för att den ska störta ned. Vilket bevisar att dessa föräldrar är ännu mer oförståndiga.

När man har ett litet barn är det viktigt att man alltid är steget före. Ser man att de börjar nå ned till golvet (eller bordet då, i det här fallet) med fötterna i den här stolen är det dags att plocka bort den. Vid 6 mån. sitter barnen bättre i en ANTILOP. Men det gäller att spänna fast ungen i en sådan stol också, mitt barn var snabb med att lära sig ställa sig upp på brickan och börja härja.
Citera
2014-08-26, 09:43
  #66
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Vi hade vår dotter i en bumbo på bordet när hon var liten, inga problem så länge stolen står i mitten och du sitter bredvid och matar samtidigt. Principen är densamma som att det är farligt att lämna ett barn på skötbordet. Det är inga problem att ha ditt barn på ett skötbord men det är riktigt korkat att lämna det kvar utan uppsikt.
Citera
2014-08-26, 13:02
  #67
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej, det gör den inte. Den tippade inte, utan den välte när barnet hasade stolen bakåt. Den är gjord av en mjuk, seg och ganska tjock plast och risken är nog större att den välter åt sidan om barnet sträcker sig efter något tillräckligt långt bort. Men har man placerat den precis vid bordskanten räcker det ju med att barnet kan flytta den en mm bakåt för att den ska störta ned. Vilket bevisar att dessa föräldrar är ännu mer oförståndiga.

När man har ett litet barn är det viktigt att man alltid är steget före. Ser man att de börjar nå ned till golvet (eller bordet då, i det här fallet) med fötterna i den här stolen är det dags att plocka bort den. Vid 6 mån. sitter barnen bättre i en ANTILOP. Men det gäller att spänna fast ungen i en sådan stol också, mitt barn var snabb med att lära sig ställa sig upp på brickan och börja härja.

Tippa, välte, är det olika saker i din värld?
Citera
2014-08-26, 20:05
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Tippa, välte, är det olika saker i din värld?
Nej, du skrev ju att den är utformad på ett sätt som gör att den lätt välter, och att den borde ha en annan form för att inte välta lika lätt. Och då skrev jag, som har haft en sådan till barnet, att den inte är utformad på ett sätt som gör att den lätt välter. Den åkte ju i backen p.g.a att den stod för nära bordskanten och sköts bakåt.
Citera
2018-09-21, 16:11
  #69
Medlem
Jagtardindotters avatar
Varför känner hon ett behov av att dela detta med sig, försöker hon vinna sympatier från sitt barn med skallfrakturer?!

Äckligt!

Blir tårögd när jag tänker på att hon kunde dött av idiotin.
Citera
2018-09-21, 18:24
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Varför känner hon ett behov av att dela detta med sig, försöker hon vinna sympatier från sitt barn med skallfrakturer?!

Äckligt!

Blir tårögd när jag tänker på att hon kunde dött av idiotin.


Alla har vi vilka olika behov, du letar upp fyra år gamla trådar medan andra har andra behov
Citera
2018-09-21, 18:31
  #71
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Alla har vi vilka olika behov, du letar upp fyra år gamla trådar medan andra har andra behov

Du har tydligen behov av att kommentera min kommentar på en 4 år gammal tråd.
Ja, det är ett känsligt ämne för mig faktiskt.
Citera
2018-09-24, 08:55
  #72
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Jag tänker som såhär att man kan kategoriskt undvika att lägga eller sätta barnet på platser där lägesenergi kan bidra till att göra en allvarlig olycka av en hastig spark. Om man tänker så behöver man inte för varje ny situation fråga sig "kan det här vara farligt?". Extrapolering
Typ så och svårare är det inte. Håll i dem eller ner med dem på golvet.
Off topic men jag tappade min förstfödde nerför källartrappen när han var 5-6 månader. Skulle gå ner där med han i famnen när jag satte foten på katten och eftersom jag inte ville sätta hela kroppsvikten på katten så ändrade jag snabbt och valde trappsteg nr 2, och för att inte själv falla så släppte jag barnet för att få tag i något. Men det gick bra, han slutade gråta efter en halvtimme och inga skador. Olyckor sker blixtsnabbt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback