Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-24, 15:11
  #217
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Deltidssoldat inom hemvärnet?

Och ändå står han med titeln "soldat" i programmet.

Lite som om man skulle presenteras som fotbollsproffs fast man spelar i Korpen.

Ungefär som Jennifer då, står fotbollsspelare fast hon lirar i Damallsvenskan
Citera
2015-04-24, 15:16
  #218
Medlem
Inte någon som typ fattat tycke ens för varandra, som par. Så var det med den romans-dejting-Robinson- "love edition" . Krystade försök från programmet där de försöker ha inslag (ett hittills) med dating på tu man hand,
där det absolut enda paret, som kanske fattat lite tycke för varandra är Melissa och Richard.
Vad det gäller de andra deltagarna så kan de knappt med varandra.
Tror att Dan valde bort Denice för att han helt enkelt inte kan med den iskalla, kalkylerande översittaren. Han tyckte hon var snygg, men han verkar alltför sympatisk för att kunna spela med henne. Oscar har hittat någon att spela med. Thats it.

Man får väl faktiskt luta åt att säga det, att det är killarna som inte har några att välja på.
För jag får väl hålla med om att de är vettigare och mer sympatiska överlag
än kvinnosidan.
Men det tillkommer ju nya deltagare iallafall mellan varven, så det kanske förändras lite?
Citera
2015-04-24, 18:22
  #219
Medlem
Mycket snack om utfrysningar och annat, men jag har inte hittat något om den kanske viktigaste frågan.

Är det någon som har visat tuttarna ännu?
Citera
2015-04-25, 01:21
  #220
Medlem
Jag är så in i helvetes besviken. Fick höra att det äntligen börjat en ny säsong av Robinson, började titta igår och vad får man se? Jo deltagarna kommer till färdigbyggda hus, fina verktyg, redskap och porslin. Tänkte skriva att maten har de i alla fall fått skaffa själva, men nu när jag ser avsnitt 5 så bjuds det på vattenmelon och annat gött. Inte nog med att allt är skitslappt, det ska dejtas också.

Det hela känns som vilken semester som helst, fast utan alkohol (ännu) och med mindre mat.

För mig ska Robinson handla om överlevnad (men inte i form av att återbefolka ön) , att man ska få bygga sitt egna vindskydd, leta och fånga sin egna mat och framförallt mindre sexande. Otroligt besviken, men hoppas att det blir bättre.

Edit: Jaha där kom alkoholen fram.
Citera
2015-04-25, 10:19
  #221
Medlem
En konstig grej är väl att från anledningen från början till att tjejerna ogillar Melissa är för att hon försöka lära dom att (exempelvis) göra upp eld och instruera mm? Men Denice är ju besserwissern nummer ett i tjejlägret skulle jag säga. Vet inte hur många gånger man har fått höra henne rätta andra osv...
Citera
2015-04-25, 14:08
  #222
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
En konstig grej är väl att från anledningen från början till att tjejerna ogillar Melissa är för att hon försöka lära dom att (exempelvis) göra upp eld och instruera mm? Men Denice är ju besserwissern nummer ett i tjejlägret skulle jag säga. Vet inte hur många gånger man har fått höra henne rätta andra osv...

Håller med, det finns ingen logik i pakttjejernas beteende eller kommentarer vare sig då eller nu. Det måste varit supertufft för Melissa. Hon levde med dem 24h om dygnet (visst hon kunde lämnat tävlingen med då skulle mobbarna vinna resonerade hon säkert). Hon kunde inte ventilera eller liera sig med killarna. Hon visste att allt skulle sändas på TV för alla att se hennes jobbiga situation. Hon visste inte då hur folk skulle reagera.

Även om hon nu inte vinner tävlingen så är hon redan en vinnare i mina ögon. Hon har hanterat allt superproffsigt både under tävlingen och nu i efterhand.
Citera
2015-04-26, 19:45
  #223
Medlem
Jag har svårast för Jeniffer. Hon är så otroligt falsk och ser hånfull ut.
Citera
2015-04-26, 20:00
  #224
Medlem
Angående maten så läste jag på någon av deltargarnas blogg,(tror det var Oskars)
Att det var otroligt tufft med maten, dom fick inte röra sig mer än typ 200m(?) från lägret pga av säkerhetsskäl, dom fick inte simma iväg längre än 100m(?) eller något i den stilen.
Dem fick inte klättra i träden pga av säkerhetskäl osv.

Så dom låg på produktionen lite att det var omöjligt för dem att skaffa mat, där av "blå lagunen" och dylikt.
Citera
2015-04-26, 21:32
  #225
Medlem
https://instagram.com/p/1aeUbihTzT/?taken-by=egelryd

Mascara och burköl? Vafan liksom. Det var bättre förr.
Citera
2015-04-26, 22:22
  #226
Medlem
Darkzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
https://instagram.com/p/1aeUbihTzT/?taken-by=egelryd

Mascara och burköl? Vafan liksom. Det var bättre förr.

Eftersom det är taget med telefon och de har burköl gissar jag på att detta var ett foto som togs på stället där deltagarna får stanna efter att de åkt ut helt ur tävlingen. "Ponderosa" som det kallas i Survivor. Isåfall kan denna bilden vara en hint att hon åker ut och inte når finalen.
Citera
2015-04-26, 23:21
  #227
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkzi
Eftersom det är taget med telefon och de har burköl gissar jag på att detta var ett foto som togs på stället där deltagarna får stanna efter att de åkt ut helt ur tävlingen. "Ponderosa" som det kallas i Survivor. Isåfall kan denna bilden vara en hint att hon åker ut och inte når finalen.

Det låter rimligt, pga solbrännan tror jag inte att det är före inspelningen. Undra om killen som syns på bilden är någon av deltagarna? Han ser ut att ha tatueringar på båda armarna om jag ser rätt. Det kan också vara någon ännu ej presenterad.
Citera
2015-04-27, 12:20
  #228
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Ungefär som Jennifer då, står fotbollsspelare fast hon lirar i Damallsvenskan

Enligt lokalblaskan är hon inte bara fotbollsspelare, utan fotbollsstjärna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback