Citat:
Ursprungligen postat av
KungLustig
Hej jag har länge övervägt att sluta använda addblock när jag besöker flashback. flashback är en sida jag gärna stöttar osv. däremot vill jag inte supporta de företag som gör reklam på flashback.
Nätcassion och olika företag som säljer drogrelaterade föremål, tar jag gärna bort från från min åsyn jag jag skiter fullständigt i om flashback förlorar pengar på detta. För dessa verksamheter förstör folks liv. Och även fast jag som ensam individ inte gör någon jätteskillnad. Så vill jag åtminstone säga till flashback att jag kommer ta bort addblock för flashback, om sidan slutar med fulreklam.
Är det fler en jag som bojkottar flashbacks reklam, just pga detta?
Du stöttar inte företagen som annonserar förrän du gör affärer med dem. Att ladda deras annonser ger dem inte ett öre, däremot kan det vara så att de betalar per visning, och då har det givetvis precis motsatt effekt att ladda annonserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanel-Kalle
Utan att veta så tror jag att det är samma personer bakom sidorna som säljer knark och fb.
Varför annars ha så extremt mycket knarkreklam?
För att det betalar bra att annonsera åt verksamheter som de flesta andra nätaktörer inte vill associeras med? För att Flashback har ett ganska omfattande underforum om droger, och att det därmed finns gott om presumtiva kunder bland forumets läsare? För att Flashback har ett visst rykte, och att andra, mer "respektabla" verksamheter inte vill förknippas med Flashback?
Finns säkert andra tänkbara orsaker också. Det är hursomhelst, som redan konstaterat, ingen billig historia att driva ett forum av Flashbacks magnitud, så jag antar att man till syvende och sist på något vis valt de annonsörer man anser ger bäst förutsättningar för forumets fortlevnad.