Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-11-27, 11:30
  #61
Medlem
funktioners avatar
Jaaaa, jag kör och har gjort det sen sex-sju års åldern. I min värld finns det inget roligare!
Kör en 250f. Tävlade lite förrförra säsongen och pajade tillslut knät men nu är man igång igen. Känner mig smidigare än någonsin på cykeln och kör mycket mer bestämt, kontrollerat och framförallt snabbare än innan. Trivs riktigt bra på sandbanor vilket jag alltid tyckt varit svårt innan.
Än sålänge så har jag planerat in ett par åkningar till innan vinteruppehållet, nu till helgen tex.

Vad föredrar ni, sand eller hårdbana?
Citera
2013-12-11, 21:26
  #62
Medlem
Yepp, kör ganska så flitigt både vinter och sommar men bara som hobby! Känner att det mer är min grej att tyna längs en skogsbilväg eller en skoterled istället för att trängas på en bana.
kör även speedway och är sugen på att pröva isracing, någon här som provat på det?
Uppväxt på 2taktare och kör i nuläget en skrevraket utan dess like, en yamaha yz 490cc 2taktare, kan då säga att det är snudd på en hästspark i röven när man trycker till!
Citera
2013-12-11, 21:30
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Okej tack för svar, skall testas! Men slangen ska väl bara sticka ut där va? Vad är det för någon slang?

Slangen ska hänga där precis som den gör. slangen finns på de flesta motorer, både 2 taktare och 4 taktare! Den är till för att avlägsna soppan ur flotörhuset när flotören hängt sig om jag inte minns fel? Rätta mig om jag har fel!
Citera
2013-12-17, 22:04
  #64
Medlem
JoKarNs avatar
Jepp har kört i 14år lika roligt än bytte märke till Suzuki i
år och efter ha kört Kawasaki i 12år och ktm i 1år och nu Suzuki i ett år så blir det nog Kawasaki igen. Visserligen körde jag 250cc på ktmen och 450cc på Suzuki och Kawasaki, har självklart kört mindre Kawasaki när jag va liten.
Citera
2014-02-10, 18:55
  #65
Medlem
Nirvanaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mxklas
Jävla ärkepucko. Alla är nybörjare någon gång. Du är säkert jävla nolla som har nyaste grejerna men fan kör sämre än nyaste nybörjaren... Blir så jävla irriterad på sådana som dig som ser ner på folk som är nya i sporten. Cross är en sport för alla, oavsett om man är ny eller proffs!

Jag vet att det är en gammal tråd men jag kan inte låta bli. Jag har kört cross sedan jag var 4 år, jag är faktiskt också trött på alla nybörjare. Dom har ingen som helst respekt ute på banan och vill gärna inte släppa om, även fast det är en oskriven regel inom cross. Släpp om bättre åkare, iaf sådana som åker mycket snabbare.

Och förresten åker jag KTM 150.
Citera
2014-02-11, 00:00
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirvanaa
Jag vet att det är en gammal tråd men jag kan inte låta bli. Jag har kört cross sedan jag var 4 år, jag är faktiskt också trött på alla nybörjare. Dom har ingen som helst respekt ute på banan och vill gärna inte släppa om, även fast det är en oskriven regel inom cross. Släpp om bättre åkare, iaf sådana som åker mycket snabbare.

Och förresten åker jag KTM 150.

Nej man ska inte släppa om. Man ska hålla sitt spår
Citera
2014-02-11, 20:35
  #67
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirvanaa
Jag vet att det är en gammal tråd men jag kan inte låta bli. Jag har kört cross sedan jag var 4 år, jag är faktiskt också trött på alla nybörjare. Dom har ingen som helst respekt ute på banan och vill gärna inte släppa om, även fast det är en oskriven regel inom cross. Släpp om bättre åkare, iaf sådana som åker mycket snabbare.

Och förresten åker jag KTM 150.

Jag kallar mig för nybörjare och kan väl flika in att det inte alltid är så enkelt att ha kolla på om det kommer någon bakom. Man har ju inte direkt backspeglar på crossen. Och fokus ligger framåt. Sedan kan man ju fråga sig varför en sådan som du ska ha förtur och alla som är sämre ska anpassa sig efter dig? Jag håller mitt spår och räknar med att de som åker snabbare kör om på lämpligt ställe. Självklart underlättar jag omkörningen när jag upptäcker att den är på gång.
Citera
2015-08-31, 01:16
  #68
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Jag kallar mig för nybörjare och kan väl flika in att det inte alltid är så enkelt att ha kolla på om det kommer någon bakom. Man har ju inte direkt backspeglar på crossen. Och fokus ligger framåt. Sedan kan man ju fråga sig varför en sådan som du ska ha förtur och alla som är sämre ska anpassa sig efter dig? Jag håller mitt spår och räknar med att de som åker snabbare kör om på lämpligt ställe. Självklart underlättar jag omkörningen när jag upptäcker att den är på gång.
Du resonerar helt rätt.

Är man rutinerad går det att känna/höra när någon är på väg att hinna upp, men det är inget man kan begära av någon som inte kört åtskilliga tävlingar.

Håll bara spåret så slipper det bli missförstånd!

Jämfört med för 20 år sedan är det långt många fler motionärer ute på banan en vanlig träningsdag.
Det ställer högre krav på alla och risken för missförstånd ökar.
Citera
2015-08-31, 01:17
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Skulle vara intressant att veta om någon körde motocross här på FB, en jävligt rolig och tuff sport enligt mig, älskar det

någon??

Jag har en cross.
Citera
2015-08-31, 01:43
  #70
Medlem
Japp köpte en Honda 250 crf efter lite på tryckningar av mina vänner som mer eller mindre lever för detta cross och enduro körande. Vi åkte ut till en bana där de har öppet bara vissa dagar och dom är en klubb så de fanns fik där och vi gav oss ut på banan....jag körde ett varv sen åkte jag in och parkerade hojen och gick och köpte en kaffe och negerboll.....fy fan va tråkigt de va men kaffet och negerbollen va gott. De roligaste med cross är att gå tillbaka till moppe tiden och ge sig ut och grisa med hojjen på gator och hoppas snuten kommer så de blir spänning.
Citera
2015-09-05, 23:26
  #71
Medlem
m4tt145s avatar
Fan det var den ovärdaste frågan någon har ställt! Ska fan sälja min hoj nu bara för det!
Citera
2015-12-12, 10:11
  #72
Medlem
kör också cross sen ett par år tillbaks
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback