Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-22, 09:44
  #1
Medlem
Hej! Jag har fått i uppgift i skolan att komma på hur jorden kan komma att gå under. Undergången behöver inte vara allt för logisk utan så länge jag kan komma på en tes och sedan ett par stöd och argument till varför jorden går under. Anledningen till att jag behöver hjälp är att jag själv har extremt dålig fantasi och kan inte komma på någonting själv och det är därför jag vänder mig till er. Min lärare har gjort det ganska tydligt i att man inte alls behöver spara på krutet och att det kan vara typ hur sjukt och konstigt som helst. Hans exempel var att vår ökade konsumtion av mögelostar har gjort att mögel har spridits och gjort stor skada på byggnader världen över, vilket gör att fler och fler människor blir hemlösa på grund av fukt- och mögelskador på hus.
Citera
2014-08-22, 09:47
  #2
Avstängd
Jorden kommer dö och " gå under ", det är redan fastställt.
När solen förbrukat all sin energi så kommer solen expandera till en röd jätte och på så sätt " äta upp " Jorden.
Citera
2014-08-22, 09:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behrendtz
Hej! Jag har fått i uppgift i skolan att komma på hur jorden kan komma att gå under. Undergången behöver inte vara allt för logisk utan så länge jag kan komma på en tes och sedan ett par stöd och argument till varför jorden går under. Anledningen till att jag behöver hjälp är att jag själv har extremt dålig fantasi och kan inte komma på någonting själv och det är därför jag vänder mig till er. Min lärare har gjort det ganska tydligt i att man inte alls behöver spara på krutet och att det kan vara typ hur sjukt och konstigt som helst. Hans exempel var att vår ökade konsumtion av mögelostar har gjort att mögel har spridits och gjort stor skada på byggnader världen över, vilket gör att fler och fler människor blir hemlösa på grund av fukt- och mögelskador på hus.

Mänskligheten kommer (om inget annat händer) med stor sannolikhet inte att överleva ett stort nedslag av en asteroid.
Sådana nedslag har skett tidigare, och dom kommer att hända igen, men det kan i.o.f.s. dröja länge...

/T
Citera
2014-08-22, 09:48
  #4
Medlem
bara o googla finns tonvis av konstiga teorier (dom bästa och roligaste är dock från USA ) så är du bra på engelska leta efter bra sådana och översätt till svenska.
Citera
2014-08-22, 10:27
  #5
Medlem
KimNeilJungs avatar
Tråden är visserligen en läxhjälpstråd men frågeställningen kan i sig vara värd en diskussion, förutsatt att frågan behandlas med ett visst allvar.
O.t raderat och rubriken ändrad.

//mod.
Citera
2014-08-22, 10:58
  #6
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behrendtz
Hej! Jag har fått i uppgift i skolan att komma på hur jorden kan komma att gå under. Undergången behöver inte vara allt för logisk utan så länge jag kan komma på en tes och sedan ett par stöd och argument till varför jorden går under. Anledningen till att jag behöver hjälp är att jag själv har extremt dålig fantasi och kan inte komma på någonting själv och det är därför jag vänder mig till er. Min lärare har gjort det ganska tydligt i att man inte alls behöver spara på krutet och att det kan vara typ hur sjukt och konstigt som helst. Hans exempel var att vår ökade konsumtion av mögelostar har gjort att mögel har spridits och gjort stor skada på byggnader världen över, vilket gör att fler och fler människor blir hemlösa på grund av fukt- och mögelskador på hus.

1. Jorden sugs in i solen
2. Tredje världskriget, alla länder med atombomber trycker på knappen samtidigt
Citera
2014-08-22, 11:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behrendtz
Hej! Jag har fått i uppgift i skolan att komma på hur jorden kan komma att gå under. Undergången behöver inte vara allt för logisk utan så länge jag kan komma på en tes och sedan ett par stöd och argument till varför jorden går under. Anledningen till att jag behöver hjälp är att jag själv har extremt dålig fantasi och kan inte komma på någonting själv och det är därför jag vänder mig till er. Min lärare har gjort det ganska tydligt i att man inte alls behöver spara på krutet och att det kan vara typ hur sjukt och konstigt som helst. Hans exempel var att vår ökade konsumtion av mögelostar har gjort att mögel har spridits och gjort stor skada på byggnader världen över, vilket gör att fler och fler människor blir hemlösa på grund av fukt- och mögelskador på hus.

Kan tillägga att det inte behöver vara jordens undergång, utan även människans eller vårt moderna samhälles undergång...

Tack för svar!
Citera
2014-08-22, 13:17
  #8
Medlem
madtops avatar
Kanske inte så fantasifullt utan snarast ett reellt hot:
Ett muterat virus som ger upphov till en pandemi.
Citera
2014-08-22, 14:21
  #9
Avstängd
Luxaxarias avatar
Finns ingen bättre tid än i dagsläget att jorden går under på.
Citera
2014-08-22, 15:10
  #10
Medlem
SnakePlissskens avatar
En asteroid förstås.
Yellowstone Nationalpark får ett nytt massivt utbrott (vilket rent cykliskt bör ske snart).
Epidemier.

Eller kanske något mer fantasifullt som en massiv asteroid som rubbar månens bana så att månen far in i jorden
Citera
2014-08-24, 18:22
  #11
Medlem
Anarkozs avatar
Du borde läsa och göra din uppgift runtomkring våra förfäders förutsägelser - RAGNARÖK. Måste ju ändå vara mest intressant för dig, med tanke på att du befinner dig i Skandinavien.
Datumet för början på slutet var i år: 22/2 - 2014.


Börja och läsa här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ragnarök
http://www.historiska.se/historia/Te...plet-Ragnarok/
http://blogg.dn.se/markligheter/2014...far-pa-lordag/

Efter du har gjort det så kan du fråga dig varför ni inte lär er mer om våra nordiska traditioner och berättelser i skolan!

Lycka till.
Citera
2015-08-04, 11:34
  #12
Medlem
probe53s avatar
Systemkollaps av det finansiella systemet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback