Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 21:08
  #2581
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Okej jag läser precis om projiceringshärskare och är djupt uppslukad så du får förtydliga vad du upplever. Skrev upp en stödnotering.

* Privat åsikt eller känsla manifestieras genom att avleda uppmärksamheten från ämnet och få den andra att tappa fokus på ämnet för att istället bejaka den andres problem. Projiceringshärskaren använder sig av populäritetsargument av spelat allvetande och uttalar sig av spelat objektiva termer för att dölja att det som sägs är egna upplevelser.

Vad tycker du? Jag har allvarliga funderingar på att istället sluta låter er besvara mig och starta en blogg som sammanställer alla näthatare och sjuka människors beteenden av att angripa andra så att ni får svårare i vardagen med att komma undan utan att folk vet vad ni faktiskt säger och varför.
Ojojoj nu hotas det med en blogg 😝😝 när kommer bloggen upp din fullfjädrade galenpanna? The borderline is strong in this one😂 har du någon manlig bekant som umgåtts med dig i samma rum som kan svara på topic förresten?
Citera
2018-11-18, 21:21
  #2582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Ojojoj nu hotas det med en blogg 😝😝 när kommer bloggen upp din fullfjädrade galenpanna? The borderline is strong in this one😂 har du någon manlig bekant som umgåtts med dig i samma rum som kan svara på topic förresten?
Jag förstår att du känner dig träffad och omedelbart vill avleda hela tråden till mig för att plötsligt ålägga mig personligen problem än att diskutera ämnet. De här åren har varit mycket givande av alla projiceringar jag utsatts för liksom det sista decenniet mer systematiskt och då främst via teknologi och jag känner för att förklara för människor de olika mekanismer som ligger bakom allt ifrån näthat, till mobbning och diskriminering för att beskriva för människor mer djupgående hur jag betraktar det. Självklart vill du förlöjliga det genom att plocka upp det ur sitt sammanhang för att som sagt gå ifrån ämnet och angripa min person. Om du tänker efter väldigt noga så fråga dig själv om människor verkligen tycker om dig och att ingå relationer med dig i ditt vardagsliv? Vi (härskarteknik ) vet alla att du egentligen inte är särskilt uppskattad. Människor likt dig är aldrig det.
Citera
2018-11-18, 21:23
  #2583
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag förstår att du känner dig träffad och omedelbart vill avleda hela tråden till mig för att plötsligt ålägga mig personligen problem än att diskutera ämnet. De här åren har varit mycket givande av alla projiceringar jag utsatts för liksom det sista decenniet mer systematiskt och då främst via teknologi och jag känner för att förklara för människor de olika mekanismer som ligger bakom allt ifrån näthat, till mobbning och diskriminering för att beskriva för människor mer djupgående hur jag betraktar det. Självklart vill du förlöjliga det genom att plocka upp det ur sitt sammanhang för att som sagt gå ifrån ämnet och angripa min person. Om du tänker efter väldigt noga så fråga dig själv om människor verkligen tycker om dig och att ingå relationer med dig i ditt vardagsliv? Vi (härskarteknik ) vet alla att du egentligen inte är särskilt uppskattad. Människor likt dig är aldrig det.
Aw gulligt. Men när kommer bloggen då?😊
Citera
2018-11-19, 14:50
  #2584
Medlem
Kan verkligen medicin lindra borderlinesymptomen för människor som lever i relation med dessa dr jekyll och mr hyde?
__________________
Senast redigerad av Subzero1 2018-11-19 kl. 14:53.
Citera
2018-11-19, 16:33
  #2585
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag förstår att du känner dig träffad och omedelbart vill avleda hela tråden till mig för att plötsligt ålägga mig personligen problem än att diskutera ämnet. De här åren har varit mycket givande av alla projiceringar jag utsatts för liksom det sista decenniet mer systematiskt och då främst via teknologi och jag känner för att förklara för människor de olika mekanismer som ligger bakom allt ifrån näthat, till mobbning och diskriminering för att beskriva för människor mer djupgående hur jag betraktar det. Självklart vill du förlöjliga det genom att plocka upp det ur sitt sammanhang för att som sagt gå ifrån ämnet och angripa min person. Om du tänker efter väldigt noga så fråga dig själv om människor verkligen tycker om dig och att ingå relationer med dig i ditt vardagsliv? Vi (härskarteknik ) vet alla att du egentligen inte är särskilt uppskattad. Människor likt dig är aldrig det.

På tal om mobbning och psykisk misshandel, det är väl det jag får utstå nu efterhand, vet dock inte hur omfattande den är, men helt klart är det så att personen jag hade kontakt med vill skada mig. Det började redan i vår relation. Blev både galenförklarad, vilket har viss styrka då hen jobbade inom vården (iofs inga bevis), ofta kunde det vara när jag mådde som sämst.

Men jag inser ju att jag har eget ansvar och att jag helt gick efter en bild som jag hade i huvudet, personen som jag först fastnade förr fanns inte eller så var det mest en roll hen hade iklätt sig i dåtiden. Istället fick man någon uppsminkad komochtamigirövenlook. Det finns många som säger att man kan se på någon att hen har borderline och gällande kvinnliga sådana är det helt klart så att de klär sig på ett sätt som drar uppmärksamhet till sig, det är väl det allt handlar om till syvende och sist - uppmärksamhet. Man blir en bricka i det spelet.

Och då var vi bara vänner! Jaja jag vet inte alltså men om jag var en partner som fick barn med en narc/psykopat/borderline då kan jag inte garantera att jag skulle skött det så snyggt som vissa andra gör. Så ni som sköter det snyggt förtjänar väl respekt, samtidigt måste jag säga till alla som tänker skaffa barn med en sådan, att ja... ni har inte alla hundar hemma, ni tänker på samma sätt som en missbrukare... imorgon blir det bättre, för det känner jag på mig..

Ni vet vad som krävs, styrka inifrån
Citera
2018-11-20, 00:04
  #2586
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettriktigtsvin
Och då var vi bara vänner! Jaja jag vet inte alltså men om jag var en partner som fick barn med en narc/psykopat/borderline då kan jag inte garantera att jag skulle skött det så snyggt som vissa andra gör. Så ni som sköter det snyggt förtjänar väl respekt, samtidigt måste jag säga till alla som tänker skaffa barn med en sådan, att ja... ni har inte alla hundar hemma, ni tänker på samma sätt som en missbrukare... imorgon blir det bättre, för det känner jag på mig..

Ni vet vad som krävs, styrka inifrån

Mjo, sjukt trottsamt. Anda gangen du verkligen funderar pa att ta livet av dig sjalv elr morda nagon... men samtidigt blir du radd som fan att gora nagot fel nar de hotar med sjalvmord.
Citera
2018-11-20, 01:28
  #2587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettriktigtsvin
På tal om mobbning och psykisk misshandel, det är väl det jag får utstå nu efterhand, vet dock inte hur omfattande den är, men helt klart är det så att personen jag hade kontakt med vill skada mig. Det började redan i vår relation. Blev både galenförklarad, vilket har viss styrka då hen jobbade inom vården (iofs inga bevis), ofta kunde det vara när jag mådde som sämst.

Men jag inser ju att jag har eget ansvar och att jag helt gick efter en bild som jag hade i huvudet, personen som jag först fastnade förr fanns inte eller så var det mest en roll hen hade iklätt sig i dåtiden. Istället fick man någon uppsminkad komochtamigirövenlook. Det finns många som säger att man kan se på någon att hen har borderline och gällande kvinnliga sådana är det helt klart så att de klär sig på ett sätt som drar uppmärksamhet till sig, det är väl det allt handlar om till syvende och sist - uppmärksamhet. Man blir en bricka i det spelet.

Och då var vi bara vänner! Jaja jag vet inte alltså men om jag var en partner som fick barn med en narc/psykopat/borderline då kan jag inte garantera att jag skulle skött det så snyggt som vissa andra gör. Så ni som sköter det snyggt förtjänar väl respekt, samtidigt måste jag säga till alla som tänker skaffa barn med en sådan, att ja... ni har inte alla hundar hemma, ni tänker på samma sätt som en missbrukare... imorgon blir det bättre, för det känner jag på mig..

Ni vet vad som krävs, styrka inifrån
Människor med psykisk ohälsa brukar dras till varandra och att någon arbetar inom vården säger inte särskilt mycket om personens faktiska mentala status.

Du får välja att inte skaffa barn med de mest problematiska. Trots allt så är det 20 år du får räkna med då eller iallafall 18.
Citera
2018-11-20, 04:25
  #2588
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Självklart vill du förlöjliga det genom att plocka upp det ur sitt sammanhang för att som sagt gå ifrån ämnet och angripa min person.

Att kalla dig för fullfjädrad galenpanna är varken att angripa din person eller att försöka byta ämne till den, snarare tvärtom
Citera
2018-11-20, 04:38
  #2589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsparasit
Att kalla dig för fullfjädrad galenpanna är varken att angripa din person eller att försöka byta ämne till den, snarare tvärtom
Då får jag upplysa dig om att det är härskartekniker och mycket modernt så om du googlar kan du vidga vyerna och utvecklas från dina trånga perspektiv och det småskaliga tänkandet.
Citera
2018-11-20, 20:28
  #2590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Lol, finns ingen empati oavsett vad du sager... pa samma satt som du blev overkord, blir denna kille lurad att vara hennes pjas o spelas till hennes direktiv -- om du fornekar att hon ar ond o dodar honom sa har du oxa gjort precis som hon vill...

... du latsas som att du inte bryr dig... men det finns en anledning varfor saker gick som de gjorde. (och aven om du trots det inte vill tro att du bryr dig har hon antagligen hjarntvattat dig sa pass att du faktiskt gor det anda.)

Jag hade varit skitradd att ga emot min mastare oxa.. vi alla ar.

Svart o veta vad man ska gora med all dess frustration... elr hur?

Edit: gud vet sjalv hur latt det e o saga sahar om andra manniskor men nar det kmr till ens egna narstaende sa.. har manga en formaga att ignorera problemet... typiskt medberoendebeteende, bla pa verkligheten ibland
Självklart ska jag inte döda honom. Jag är ingen mördare. Herregud! Och självklart är hon en idiot. Däremot säger jag att jag aldrig någonsin skulle ge mig på en kvinna.

Men den här mannen överföll mig i mitt hem tillsammans med fem andra. Och då skiter jag i om han var manipulerad eller i någon slags hypnos. Sånt är vidrigt oavsett vad!
Citera
2018-11-20, 22:20
  #2591
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Självklart ska jag inte döda honom. Jag är ingen mördare. Herregud! Och självklart är hon en idiot. Däremot säger jag att jag aldrig någonsin skulle ge mig på en kvinna.

Men den här mannen överföll mig i mitt hem tillsammans med fem andra. Och då skiter jag i om han var manipulerad eller i någon slags hypnos. Sånt är vidrigt oavsett vad!

Haah? Varfor skulle du inte vilja hamnas pa henne for? Om hon bad honom hoppa dig ar detsamma sak som att hon hoppar dig...

Det e svart det har... bli slagen, fornedrad o forloljigad av tjejer tar pa ens psyke, jag vet... men man maste vara rationell o inte emotionell.
Citera
2018-11-21, 09:16
  #2592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Haah? Varfor skulle du inte vilja hamnas pa henne for? Om hon bad honom hoppa dig ar detsamma sak som att hon hoppar dig...

Det e svart det har... bli slagen, fornedrad o forloljigad av tjejer tar pa ens psyke, jag vet... men man maste vara rationell o inte emotionell.
Ja men skillnaden är att hon är kvinna och jag skulle aldrig någonsin ge mig på en kvinna. Det är en hedersak!

Den där mannen däremot tycker jag ska få konsekvenser för sitt beteende. Han är en liten vit riddare och såna idioter förtjänar att få konsekvenser!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback