Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-07-27, 22:42
  #25
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Händer mig ofta med billigare lössnus som Swedsnus och Knox.

Nästan aldrig med Grov lös o andra dyrare märken.

Okej själv tycker jag swedsnus lös hink eller påse med lös var bra/jättebra valde standardmald bara i med vatten och gud förbjude lakritsarom två flaskor rör om vänta men blev jättebra då jag gillar lakrits och tobak. Har provat naturell också tror jag valde finmald då även det blev mer än godkänt

Så swedsnus är det tummen upp för
Citera
2023-07-28, 07:58
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Okej själv tycker jag swedsnus lös hink eller påse med lös var bra/jättebra valde standardmald bara i med vatten och gud förbjude lakritsarom två flaskor rör om vänta men blev jättebra då jag gillar lakrits och tobak. Har provat naturell också tror jag valde finmald då även det blev mer än godkänt

Så swedsnus är det tummen upp för

Vill faktiskt ge tummen upp till Swedsnus jag med då den var god o lätt att baka! Jävla synd med illamåendet bara.

Jag körde med grovmald så kanske standardmald inte gör mig så illamående.
Citera
2023-07-29, 20:22
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Vill faktiskt ge tummen upp till Swedsnus jag med då den var god o lätt att baka! Jävla synd med illamåendet bara.

Jag körde med grovmald så kanske standardmald inte gör mig så illamående.

Efter att ha kört många år med Prillans lössatser när det begav sig så är Expressnuset Blend Nr.7
riktigt bra, både testat grovmalt och medium, tycker medium är snäppet bättre.
Aldrig mått illa, även om dessa är lite nikotinstarkare än vanligt 11 vs 8mg/g
Citera
2023-08-04, 10:11
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Efter att ha kört många år med Prillans lössatser när det begav sig så är Expressnuset Blend Nr.7
riktigt bra, både testat grovmalt och medium, tycker medium är snäppet bättre.
Aldrig mått illa, även om dessa är lite nikotinstarkare än vanligt 11 vs 8mg/g

Tackar ödmjukast för tipset.
Citera
2023-08-04, 21:02
  #29
Medlem
Cyprezs avatar
Har blivit bjuden på Smålands/Brukssnus portion för många år sedan. Spydde av snuset. Spyr inte av general, ettan, eller göteborgs, och inte heller av mitt billiga favoritsnus kronan.
Citera
2023-08-04, 21:35
  #30
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Har blivit bjuden på Smålands/Brukssnus portion för många år sedan. Spydde av snuset. Spyr inte av general, ettan, eller göteborgs, och inte heller av mitt billiga favoritsnus kronan.

Det är definitivt inte nikotinhalten som är problemet
Brukssnus original portion har 13 mg nikotin per gram men då den innehåller mindre tobak blir det ca 8 mg max 10 mg
Citera
2023-08-05, 03:24
  #31
Medlem
xavi8222s avatar
Om ni mot förmodan spyr när ni tar en snus, så är ni inte några snusare. Då klarar ni inte av nikotinet. Väldigt enkelt.

Det är rent trams att skylla det på ett enskilt märke.

När det gäller nikotinhalten och hur mycket nikotin som tas upp i kroppen, så beror det mycket av hur stor fuktighet som snuset har. Ett väldigt torrt snus kan inte slemhinnorna ta upp lika mycket nikotin från som om snuset är mer blött. Det är ren fysik.
Citera
2023-08-05, 21:43
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Om ni mot förmodan spyr när ni tar en snus, så är ni inte några snusare. Då klarar ni inte av nikotinet. Väldigt enkelt.

Det är rent trams att skylla det på ett enskilt märke.

När det gäller nikotinhalten och hur mycket nikotin som tas upp i kroppen, så beror det mycket av hur stor fuktighet som snuset har. Ett väldigt torrt snus kan inte slemhinnorna ta upp lika mycket nikotin från som om snuset är mer blött. Det är ren fysik.

Sanning med lite modifikation.
Kan bero på vilka tobaksorter som används också, samt halten av Kalium/Natriumkarbonat
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback