Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-18, 21:56
  #1
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Ubaydullah Hussain, som bor och är uppväxt i Norge, säger också att det är vackert med kvinnor som döljer sig i sina kläder.
Han stöttar även IS och är för halshuggning.
Här kan ni läsa det hela.

Siv Jensen, Norges motsvarighet till Jimmie Åkesson har varnat för detta i flera år.
Även muslimer/islamister i Norge reagerar på Hussains åsikter.
Här kan ni läsa om detta.

Vad ska man säga?
Detta har man egentligen visst om hela tiden. Men visst är det skönt att det äntligen kommer fram publikt - svar på vitt, så att folk förstår hur islam och islamister är.
Citera
2014-08-18, 22:05
  #2
Medlem
krigsbarns avatar
Utmärkt. Tyvärr tror jag inte att det kommer ha någon större inverkan. Jag tror att kreti och pleti vaknar upp först när vi ser halshuggna kroppar och en blygsam shariaintroduktion till vardags. Jag skulle väldigt gärna vilja se hela den förbannade MÖ-tråden från MGB i TV-sammanhang. Man kan visserligen läsa torftigt om hemskheterna nu i massmedia, men folk behöver må dåligt. Folk är för bekväma.
Citera
2014-08-18, 22:09
  #3
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Utmärkt. Tyvärr tror jag inte att det kommer ha någon större inverkan. Jag tror att kreti och pleti vaknar upp först när vi ser halshuggna kroppar och en blygsam shariaintroduktion till vardags. Jag skulle väldigt gärna vilja se hela den förbannade MÖ-tråden från MGB i TV-sammanhang. Man kan visserligen läsa torftigt om hemskheterna nu i massmedia, men folk behöver må dåligt. Folk är för bekväma.

Utmärkt är det. Men dessvärre är det nog som du säger; att folket vaknar inte upp förrän det ligger halshuggna kroppar.
Man kan ju hoppas på före. Men människan är inte den smartaste.
Citera
2014-08-19, 01:02
  #4
Medlem
krigsbarns avatar
Kan förövrigt tillägga att jag lyssnade på hans dravel i drygt 25 minuter innan jag stängde av. Det slutar bli intressant när man märker att intervjun bygger på envägskommunikation, utan hopp om någonting annat. Därtill tror jag inte att jag missade någonting nytt som muslimen hade att säga ändå.

De började prata om envars rättigheter, vilket var droppen för mig. Den här idioten har såvitt jag ser det så gott som försakat sina rättigheter eftersom han stödjer det som sker i och omkring Islamiska staten. Och det är bara början på motsättningarna... Jag orkar inte skriva mer om skiten.
Citera
2014-08-19, 21:48
  #5
Medlem
Sosialistisk Ungdom (SU), norska motsvarigheten till Ung Vänster, och Fremskrittspartiet (Frp), motsvarigheten till Sverigedemokraterna, säger sig vara villiga att hjälpa Ubaydullah Hussain dra från Norge kvickast möjligt. SU har startat en pengainsamling till en enkelbiljett för Hussain till Irak och Fremskrittspartiets Peter Sandberg säger att han kan tänka sig ändra lagen så att sådana som Hussain kan lämna Norge utan problem.

Källa
Citera
2017-04-04, 14:17
  #6
Medlem
Ördögs avatar
Ubaydullah Hussain dömdes till nio års fängelse.

https://www.nrk.no/norge/ubaydullah-...ing-1.13459693
Citera
2017-04-04, 15:06
  #7
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Ubaydullah Hussain dömdes till nio års fängelse.

https://www.nrk.no/norge/ubaydullah-...ing-1.13459693
Det tackar vi för.
Hussain dömdes alltså för att ha värvat två norska konvertiter till IS, 24-årige Thom Alexander som dog i Syrien, och en 19-åring som åkte fast på Landvetter och nu dömts till 2 år och tio månader.

Flera jihadister från Profetens Ummah figurerar för övrigt i Åsne Seierstads Två systrar, för den som vill veta mer om det gänget. Några andra kända jihadister från samma grupp är Bastian Alexis Vasquez (avrättad av IS efter att ha mördat ett barn), Aisha Shezadi och terroristen Arfan Bhatti.
Citera
2019-02-25, 22:01
  #8
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Det tackar vi för.
Hussain dömdes alltså för att ha värvat två norska konvertiter till IS, 24-årige Thom Alexander som dog i Syrien, och en 19-åring som åkte fast på Landvetter och nu dömts till 2 år och tio månader.

Flera jihadister från Profetens Ummah figurerar för övrigt i Åsne Seierstads Två systrar, för den som vill veta mer om det gänget. Några andra kända jihadister från samma grupp är Bastian Alexis Vasquez (avrättad av IS efter att ha mördat ett barn), Aisha Shezadi och terroristen Arfan Bhatti.

Pappsen till Aicha Shezadi vill att norska staten ska ta hem hans lilla jente.

Faren til Aisha Shezadi: Norske myndigheter har et ansvar for å få datteren min hjem
https://www.nrk.no/norge/faren-til-a...jem-1.14445957
Citat:
Bærums-kvinnen Aisha Shezadi ble kjent i Norge da hun i 2011 frontet bruk av det heldekkende plagget nikab. Shezadi stilte også opp i et intervju i Dagsrevyen på NRK, og reiste senere rundt på norske skoler for å fortelle om sin tro.

I august 2014 reiste hun til Syria for å slutte seg til terrororganisasjonen IS. I dag bor hun og sønnen i en interneringsleir nord i Syria for kvinner som er mistenkt for ha vært med i IS.

I et brev som ble levert til UD i slutten av mai, fortalte Shezadi at hun vil tilbake til Norge. Hun avviste samtidig at hun har gjort noe straffbart i Syria. PST bekrefter overfor NRK i dag at Aisha Shezadi er under etterforskning, mistenkt for å være del av terrororganisasjonen IS.

Faren til Aisha Shezadi sier nå i et anonymt intervju med NRK at han ønsker datteren hjem. Han har derfor tatt opp saken med norske myndigheter.

– Jeg mener norske myndigheter har et ansvar for å få Aisa tilbake til Norge. Hun har blitt villedet, sier han.

– Hvorfor mener du norske myndigheter har et ansvar
?

– De har brukt flere millioner kroner på andre saker hvor norske borgere har vært i vanskeligheter i utlandet.

– Du tenker på Joshua French som satt fengslet i DR Kongo?

– Ja, det er et godt eksempel hvor norske myndigheter jobbet veldig hardt på høyeste nivå for å få dem tilbake,
Citera
2019-06-03, 19:36
  #9
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu

Flera jihadister från Profetens Ummah figurerar för övrigt i Åsne Seierstads Två systrar, för den som vill veta mer om det gänget. Några andra kända jihadister från samma grupp är Bastian Alexis Vasquez (avrättad av IS efter att ha mördat ett barn), Aisha Shezadi och terroristen Arfan Bhatti.

Eftersom det inte finns nån specifik tråd om Seierstads bok kan vi här notera att de båda systrarna har påträffats vid liv, och att de nu vill komma "hem" tillsammans med sin avkomma.

To norsksomaliske søstre funnet i Syria – skal ha passet foreldreløse barn
https://www.nrk.no/urix/to-norsksoma...ria-1.14574750
Citat:
De to søstrene dro til Syria i 2013. Da var de 16 og 19 år gamle. Nå er de blitt 22 og 25.

Begge søstrene har fått barn i Syria. 25-åringen har fått to jenter, som er 2 og 4 år gamle. Den 22 år gamle lillesøsteren har en jente som er 4,5 år gammel.
---
Begge de to søstrene har vært gift, men har mistet mennene sine i krigføringen i Syria.
---
Kvinnene vil at barna deres, som er norske statsborgere, skal få komme til Norge. De krever samtidig at de som mødre også skal få være med.
---
De to søstrene har vært gjenstand for stor medieoppmerksomhet helt siden de reiste til Syria. Forfatter Åsne Seierstad skrev senere en prisbelønt bok om de to søstrene. Hun fikk vite at de var i live for tre måneder siden.

– Det er en gledelig nyhet, sier hun til NRK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback